84 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Sinnige

Kan je het dus ook evengoed mee krijgen van je vaders genen? Ik dacht dat d ...
Nee dat kan niet. Een twee ei-ige is erfelijk vanuit de vrouws kant, een een eiige is een cadeautje van de natuur.

2 maanden geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Nee dat kan niet. Een twee ei-ige is erfelijk vanuit de vrouws kant, een ee ...
Ik had het zojuist even opgezocht en twee eiig kan dus ook vanaf de vaders kant 🫣 dat zegt in ieder geval internet

2 maanden geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Nee dat kan niet. Een twee ei-ige is erfelijk vanuit de vrouws kant, een ee ...
Het is niet perse erfelijk van vrouw-kant. Een man kan ook het tweeling gen dragen en doorgeven maar hij heeft simpelweg zelf geen baarmoeder om een tweeling te maken. Hierom hardnekkig fabeltje dat het een generatie overslaat; er zit dan vaak een man tussen. Zelf zijn mijn partner en ik beide tweeiige tweelingen, maar van de week een echo gehad met één mooi kloppend embryo'tje. Heb wel de wens voor een 3e ooit dus ben dan redelijk bang dat het dan opeens 3 en 4 wordt 😅

2 maanden geleden

Wij hebben gister de 2e echo gehad zit rond de 6 weken volgende x kunnen we ze beter meten en dan weten we exact hoeveel weken! Zoo opgelucht om 2 baby’s te zien met een kloppend hartje wat een bijzonder gevoel en zoo speciaaal💖🩵

2 maanden geleden

Wij hadden dinsdag onze 1e echo en toen kwamen wij er achter dat het er ook 2 zijn. Wij hebben een half uur naar dat beeld gestaart en kon niks meer uitbrengen😅 en mijn man ook niet 🤣 we zijn zelfs vergeten een filmpje te maken. Gelukkig hebben we wel een foto alleen zie je hierop noet goed dat het een tweeling is. Ben nu 7 weken en een paar dagen

2 maanden geleden

Reactie op Roxy_1993

Wij hadden dinsdag onze 1e echo en toen kwamen wij er achter dat het er ook ...
Dat is wel een echte verrassing ja 🤭 wel wel heel mooi beeld van de echo 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Mabel90

Dat is wel een echte verrassing ja 🤭 wel wel heel mooi beeld van de echo � ...
Jaa haha! Zeker. Hoe hebben jullie vrienden en familie dit verteld?

2 maanden geleden

Vorige week een echo gehad en daar zagen ze naast een vruchtzak met een vruchtje mer een kloppend hartje ernaast nig een holte wat mogelijk op een tweeling lijkt. Er zit daar echter geen flow en er was ook geen kloppend hartje te zien. Ik knijp hem wel een beetje eerlijk gezegt morgen horen we meer

2 maanden geleden

Reactie op Roxy_1993

Jaa haha! Zeker. Hoe hebben jullie vrienden en familie dit verteld?
Ik heb vrijdag een eerste echo! We hebben alleen een voorgevoel.. we zouden het wel erg leuk vinden, maar he er zitten ook natuurlijk nadelen aan dus ik kijk rustig met jullie mee en verder nog even geduld 🍀

2 maanden geleden

Reactie op Mabel90

Ik heb vrijdag een eerste echo! We hebben alleen een voorgevoel.. we zouden ...
Succes ❤️ ik had dat het voorgevoel ook ergens.

2 maanden geleden

Ow, leuk al die tweelingen hier. Ik heb over 1,5 week mijn eerste echo, maar herken wel een paar van de hierboven genoemde factoren. Knaltest vrij snel na ovulatie (ook klachten al zo snel dat dat eigenlijk nog niet zou kunnen volgens internet), in mijn vaders familie relatief veel tweelingen. - Maar ja, dat hoeft helemaal niets te betekenen. Maar ik stel me wel in op 'alles is mogelijk'😉

2 maanden geleden

Reactie op Kenzah

Had jij een voorgevoel dat het er 2 waren ipv 1?
Nou bij ons is het via icsi gegaan dus dat de kans er was wisten we, maar gezien onze voorgeschiedenis nooit verwacht!

2 maanden geleden

Hee meiden, ik heb mijn eerste echo gehad! Precies de termijn die ik had verwacht én een (eeneiige) tweeling, zoals mijn voorgevoel al aangaf. Helaas is waarschijnlijk één vruchtje gestopt met groeien, woensdag weer een echo. Verdriet overschaduwt nu nog wel even het geluk van het kloppende hartje wat we wél hebben gezien.

2 maanden geleden

Wat ik me afvraag.. is er iemand hier die ervaring heeft waarbij er bij de eerste echo nog geen goed beeld was van een 2e vruchtje, maar op een later termijn wel? Ik heb toch nog een stille hoop..

2 maanden geleden

Ik had 2 eicellen (ben zelf een 2eiige tweeling), maar er was er maar 1 met kloppend hartje, bij de 2e echo was de tweede compleet verdwenen. Heb al 2 kinderen dus vinden we helemaal niet erg 😛

2 maanden geleden

Proficiat! Hier exact hetzelfde 😊. We hebben reeds een dochter en nu 6,5w zwanger en vandaag te horen gekregen dat het een tweeling is 🥰. Toch spannend allemaal!

2 maanden geleden

Reactie op MTFR(L)

Hoi! Ik twijfel zelf ook aangezien ik al een knal test had op 11dpo😱
Ik had ook een knaltest heeel vroeg. Vandaag echo gegad bij 7 weken twee kloppende hartjes twee eiige tweeling

2 maanden geleden

Herkenbaar! Hier vorige week een echo gehad en we zagen ook 2 vruchtzakjes. Wij waren niet in schock, maar kwamen niet meer bij😂 (schock zal nog wel komen als het daadwerkelijk zo is) Hebben woensdag opnieuw een echo. Dan weten we of dit goed gaat (al 3 miskramen gehad en zaten in een IVF- traject) en of het er echt 2 zijn. Vorige week zagen we nog niet megaveel behalve 2 vruchtzakjes

2 maanden geleden

Reactie op MamaMetBrandwonden

Herkenbaar! Hier vorige week een echo gehad en we zagen ook 2 vruchtzakjes ...
Gefeliciteerd!! Wij zagen ook heel weinig de eerste keer maar zojuist een nieuwe echo gehad en zo leuk om te zien hoe ze gegroeid zijn! Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed mag gaan ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Novy27

Proficiat! Hier exact hetzelfde 😊. We hebben reeds een dochter en nu 6,5w ...
Nou echt he! Het is wat! Even je wereld op zn kop. Jullie ook gefeliciteerd ‘