18 Reacties

één maand geleden

Hoeveel weken was je miskraam.. Komt goed, niet te veel stressen. Niet goed voor de baby en jou 😘

één maand geleden

Reactie op Babii

Hoeveel weken was je miskraam.. Komt goed, niet te veel stressen. Niet goe ...
We kwamen er achter tijdens de termijnecho. De baby stopte met ontwikkelen 1 dag na een goeie vitaliteitsecho. Het was dus 8+1.

één maand geleden

Reactie op EvaTess

We kwamen er achter tijdens de termijnecho. De baby stopte met ontwikkelen ...
Je bent nu in je tweede trimester..heb vertrouwen ♥️

één maand geleden

Wij hebben ook meerdere miskramen gehad. Het gebruik van een doppler heeft ons erg gerustgesteld in de periode dat ik onze dochter nog niet voelde. Nu voel ik haar dagelijks en is de doppler voor ons overbodig. Tenzij ik haar een dag echt minimaal voel, dus bijvoorbeeld alleen sochtends, dan luister ik nog even en zijn we voor nu weer gerust. Ons is ook verteld dat het gebruik van de doppler, vooral in een later stadium geen garantie geeft en het dan echt gaat om bewegingen. Wanneer je regelmatig iets voelt stelt dat natuurlijk gerust, maar het heeft ons geholpen. Lekker doorluisteren zou ik zeggen.

één maand geleden

Reactie op EvaTess

We kwamen er achter tijdens de termijnecho. De baby stopte met ontwikkelen ...
Wat naar zeg! Maar dat is helaas best een gebruikelijke termijn waar het fout gaat. Intussen is het volledige lichaampje van je baby gevormd en is de kans maar heel erg klein meer dat er iets niet goed gaat. Als jet je stress wegneemt zou ik lekker kort even luisteren. Ze raden wel af dit vaak te doen dus probeer er niet te vaak naar te grijpen (lijken baby's niet fijn te vinden). Probeer vooral vertrouwen te hebben dat dit kindje al veel verder ontwikkeld is en alle tests tot nu toe goed waren. Voel jij je baby al? Voor een omstander is het helaas vaak wat later.

één maand geleden

Ik begrip heel goed dat je op zoek bent naar zekerheid. Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt met 9 weken en het heeft hier ook lang geduurd voordat ik er wat vertrouwen in kreeg. Ik heb een partner die dagelijks zwangere vrouwen behandelt waar iets mis is na de 13 weken en voor de 24 weken. Zij ziet dus werkelijk álles dat mis kan gaan en neemt dat ook mee naar huis. Met de miskraam erbij is het voor ons ook best lastig om vertrouwen te hebben. Toch ‘grijpen’ wij niet naar extra echo’s en dopplers. Juist ook omdat het zo weinig zegt. Behalve dat je op dat moment een hartje hoort kloppen. Hoe moeilijk ook, wij proberen als we onzeker zijn hierover te praten en onze emoties te delen. Het is super moeilijk om te verdragen dat je geen invloed hebt maar dat is helaas bij meer dingen in het leven zo… Ik snap je dus volledig en zou je gunnen dat je ook vertrouwen en rust kunt vinden zonder de doppler. Het kan echt als een overwinning voelen als je samen weer vertrouwen kunt voelen ❤️ Zet ‘m op!

één maand geleden

Mijn echoscopiste zei dat ze zo kort mogelijk en min mogelijk naar het hartje luistert, omdat de baby hierop reageert. Babies reageren niet op echo's; wel op geluidsgolven. Het is nog onbekend of een doppler 100% veilig is. Houdt hier wel rekening mee: "Ten tweede is het onbekend wat voor effect geluidsgolven hebben op de groei van je baby. In de eerste 12 tot 13 weken worden de belangrijkste organen gevormd en daarom maakt men voor deze tijd liever geen gebruik van een doptone. Het is niet bekend wat voor effect het heeft op de orgaanvorming. Wat voor effect het gebruik van de doppler heeft op de ontwikkeling van de foetus is onbekend, maar er zijn in 30 jaar tijd geen schadelijke effecten gevonden. Desondanks raadt men het af om vaker dan 1 keer per week een minuutje of twee te luisteren." https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapspraat/doppler/ Verder gefeliciteerd met je zwangerschap! Probeer jezelf niet gek te maken ☺️. Het is zonde van je tijd om continu bang te zijn!

één maand geleden

Reactie op Fleuri25

Ik begrip heel goed dat je op zoek bent naar zekerheid. Wij hebben iets soo ...
Precies dit! Heeft ons ook echt geholpen na de miskraam en zou ik ook mee willen geven en gunnen dat je (steeds meer)vertrouwen mag ervaren!

één maand geleden

Ik heb 3 miskramen gehad en ben ook wel wat ongerust tussen de echo's. Maar een dopler durf ik niet te gebruiken

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Wat naar zeg! Maar dat is helaas best een gebruikelijke termijn waar het fo ...
Bedankt voor je reactie. Mijn vriendin is zwanger en ze voelt de baby nog niet. En ze heeft ook nu weinig zwangerschapssymptomen.

één maand geleden

Reactie op lisalinda

Wij hebben ook meerdere miskramen gehad. Het gebruik van een doppler heeft ...
Bedankt voor je reactie! Hoevaak gebruikte je de doppler en heb je daarover advies gevraagd? Ik lees namelijk verschillende dingen hierover 😓

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Bedankt voor je reactie. Mijn vriendin is zwanger en ze voelt de baby nog n ...
Symptomen zeggen niets hoor, zeker niet meer met deze termijn. Hopelijk mag ze de baby snel voelen zodat daar ook bevestiging uit komt!

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Wat naar zeg! Maar dat is helaas best een gebruikelijke termijn waar het fo ...
Wat naar is, is dat de angst is opnieuw getriggerd door een opmerking van een mogelijke kraamverzorgster die we hadden benaderd (ze wist al dat we een miskraam hebben meegemaakt). Ze zei dat ze pas na 20 weken met ons wil afspreken om zeker te zijn dat de baby nog goed groeit/leeft. En dat nadat we blij waren dat de eerste trimester voorbij was 😞

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Wat naar is, is dat de angst is opnieuw getriggerd door een opmerking van e ...
Neem aan dat je gelijk een andere hebt uitgekozen 😂? Iemand die je zoveel onzekerheid aanpraat, bewust of onbewust, kun je niet gebruiken na de bevalling..

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Neem aan dat je gelijk een andere hebt uitgekozen 😂? Iemand die je zoveel ...
Ja, we zijn er zeker mee bezig. We hadden haar gevonden obv perfecte reviews. Dus nu ook nog de onzekerheid van hoe vinden we een goeie kraamverzorgster 😂

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Wat naar is, is dat de angst is opnieuw getriggerd door een opmerking van e ...
Oh nee toch wat erg. Wat gek dat iemand die met zwangeren werkt zo'n opmerkingen maakt. Hopelijk vind je iemand die wat tactvoller en positiever is.

één maand geleden

Reactie op Grietj

Ik heb 3 miskramen gehad en ben ook wel wat ongerust tussen de echo's. Maar ...
Precies dit.... Ik heb ook 3 miskramen gehad. 2x met 10 weken en 1x een vroege. Ik was tot de 13 weken echo gespannen. Maar durf ook geen doppler te gebruiken. Schijnt echt heel slecht te zijn

één maand geleden

Reactie op EvaTess

Wat naar is, is dat de angst is opnieuw getriggerd door een opmerking van e ...
Wat een nare opmerking. Dat ze het ook zo moet benoemen. Dat is echt niet netjes en ik zou daardoor een andere kraamzorg willen. Kraamzorg komt iig bij ons in de regio pas na 20 weken.