38 Reacties

2 maanden geleden

Helaas wel., Bij mijn zwangerschap van de tweeling. Jij ook begrijp ik ?

2 maanden geleden

Hoi hoi! Hier de eerste zwangerschap pre eclampsie gehad. Mijn 2e zwangerschap is geëindigd in een vroege miskraam en nu mijn 3e zwangerschap! Ik ben erg benieuwd hoe dit verder zal zijn in de zwangerschap!

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vermoedelijk een zwangerschapsvergiftiging gehad. Ingeleid met 36w owv zw cholestase. Tegelijkertijd bleek ik accuut nierfalen te hebben (niet opgemerkt door mijn gynaecoloog ondanks dalende nierfunctiewaarden gedurende 1 m voor mijn bevalling.) Na de geboorte van mijn zoontje allerlei medische onderzoeken gehad en uiteindelijk hebben de doktoren geconcludeerd dat het vermoedelijk een zw vergiftiging is geweest.

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Hoi hoi! Hier de eerste zwangerschap pre eclampsie gehad. Mijn 2e zwangersc ...
Oh snap dat je benieuwd bent! Hier ook eerste zwangerschap pre eclampsie. Ben nu 6+ 4 en al 3 weken aan de ascal en fraxiparine. Hoe ver ben je nu?

2 maanden geleden

Reactie op Twin Mom

Helaas wel., Bij mijn zwangerschap van de tweeling. Jij ook begrijp ik ?
Oh pittig, nu opnieuw zwanger ook?

2 maanden geleden

Reactie op noortje033

Oh pittig, nu opnieuw zwanger ook?
Yes, morgen echo maar als het goed is 10 weken nu. Jij zit al aan de medicatie lees ik. Uit voorzorg of wat is daar de reden van? Ja, besefte het toen niet zo. Achteraf pas eigenlijk. Maar de artsen zeiden toen dat de kans op nog een keer klein is, dus daar hou ik me aan vast !

2 maanden geleden

Reactie op noortje033

Oh snap dat je benieuwd bent! Hier ook eerste zwangerschap pre eclampsie. B ...
Ik ben op dit moment 8+5, ik krijg vanaf week 13 aspirine voorgeschreven. Ook bij mijn laatste controle met de VK besproken dat ik ook bij de gynaecoloog loop. Zijn jullie kindjes door de pre eclamsie ook dysmatuur of prematuur geboren?

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik ben op dit moment 8+5, ik krijg vanaf week 13 aspirine voorgeschreven. O ...
Ik ben met 34 weken opgenomen in het ziekenhuis en met 37 weken is mijn kindje geboren 2050 gram. Ik was er zelf ook niet al te goed meer aan toe daarom dus nu direct aan de medicatie😅. Ik loop nu bij de gyn, wat ik toch wel een fijn idee vindt. Hoe voel jij je nu verder?

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik ben op dit moment 8+5, ik krijg vanaf week 13 aspirine voorgeschreven. O ...
Goed hoor die extra controle. Blijf je dan de hele zwangerschap onder controle van de gynaecoloog? Ik moet dat eigenlijk ook, maar aangegeven graag bij de verloskundige te blijven, ik wil een zo normaal mogelijk zwangerschap dit keer. Ze gaan door overleggen. Aspirine moet ik nu nog niet maar straks wel. Ja ook dysmatuur. Allemaal goedgekomen gelukkig. Bij jullie ook?

2 maanden geleden

Heel fijn die controle inderdaad, mijn zoontje is ook dysmatuur geboren op een termijn van 37+4 2365 gram en dus ingeleid! Hij is dus wel geboren met een VSD (hart) en hypospadie maar verder kern gezond! Hebben jullie ook een magnesium infuus gehad?🥵

2 maanden geleden

Hi, ik volg! Ik had een dreigende zwangerschapsvergiftiging waar de waardes net precies op de marge of 1 eronder zaten. Mijn zoontje is geboren met 37+5 2600gr en 44 cm. Ik zou eigenlijk met 38 weken ingeleid worden maar hij besloot zelf te komen. Nu 8 weken van de tweede. Ik krijg ook vanaf week 12 medicatie. Mijn zoontje is gelukkig helemaal gezond met een goed apgar score ter wereld gekomen❤️

2 maanden geleden

Hier helaas ook. Pre eclampsie met hele hoge waarden(voelde me toen nog niet ziek) in het ziekenhuis gekomen met 34 wk. En na een aantal dagen kreeg ik stuipen, en werd er heel snel gehandeld met trandaten via infuus. Magnesiuminfuus gehad, knapte 3 dagen na de bevalling op. Ingeleid met 35 wk. Geboren op 35+2 met 2145 gram. Nu iets meer dan 9 wk zwanger, met al een hogere bloeddruk. Na de termijn echo ga ik naar het ziekenhuis om te bespreken om te starten met medicatie en hopelijk dat de controles 50/50 kunnen. VK gaf aan dat dat evt mogelijk zou kunnen zijn in overleg met ZH.

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik ben op dit moment 8+5, ik krijg vanaf week 13 aspirine voorgeschreven. O ...
Hier Dysmatuur en prematuur. Krijg nu extra groei echo’s. Jij ook die ervaring? Wat goed, loop jij ook bij beide nu? Was dat een optie? Zou dat echt graag willen ivm persoonlijker contact.

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Hier Dysmatuur en prematuur. Krijg nu extra groei echo’s. Jij ook die ervar ...
Ik krijg inderdaad ook groeiecho's en een uitgebreide GUO met 13 en 20 weken echo. Ik loop bij beide inderdaad, ik mocht ook zelf kiezen hoe ik het graag voor mij zag dus gekozen voor 50/50!

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Hier helaas ook. Pre eclampsie met hele hoge waarden(voelde me toen nog nie ...
Oh wat heftig zeg, alsof ik mijn eigen bevalling teruglees op het termijn na. Ik vond die infusen echt zo heftig🥵

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik krijg inderdaad ook groeiecho's en een uitgebreide GUO met 13 en 20 weke ...
Wat fijn zeg en goed te lezen, dan ga ik daar ook van uit dat het hier ook zo mag gaan.. vk zei gelukkig wel dat dat een optie zou kunnen zijn:

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Oh wat heftig zeg, alsof ik mijn eigen bevalling teruglees op het termijn n ...
Ja ik ook, vooral omdat je dan een katheter krijgt bij die magnesium, en ik niet van bed mocht.. terwijl ons kleintje in de couveuse lag… vond dat zo erg 🥹

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Ja ik ook, vooral omdat je dan een katheter krijgt bij die magnesium, en ik ...
Oh dat lijkt mij vreselijk inderdaad, ik had al een katheter door de spoed keizersnede want mijn ruggenprik werkte 2x niet dus ik kreeg een algehele narcose. Bij mij lag gelukkig mijn kleintje niet in een couveuse. Toch wel heftig om als jullie verhalen zo te lezen hoor. Bevallen met beginnende/pre eclamsie/hellp zijn echt heftige verhalen!

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Ja ik ook, vooral omdat je dan een katheter krijgt bij die magnesium, en ik ...
Ja, dat vond ik ook het ergste. Niet naar mijn tweeling kunnen omdat ik in bed moest blijven.

2 maanden geleden

Yes, hier bij de eerste acute pre-eclampsie, eclampsie en HELLP met 34 weken. Werd pas ontdekt toen de verloskundige kwam controleren omdat ik me zo ziek voelde en ze me bij binnenkomst aantrof in een insult. 3,5 uur later dmv een spoedkeizersnede een dochter op de wereld gezet. Toch wel spannend zo een tweede zwangerschap in te gaan.