38 Reacties

2 maanden geleden

Hoe gaan jullie de zwangerschap in? Angstig of totaal niet?

2 maanden geleden

Reactie op Lalorisa

Yes, hier bij de eerste acute pre-eclampsie, eclampsie en HELLP met 34 weke ...
Klinkt ook al zo heftig zeg! Laten we hopen dat voor ons deze zwangerschap heerlijk en gezond verloopt!

2 maanden geleden

Reactie op Lalorisa

Hoe gaan jullie de zwangerschap in? Angstig of totaal niet?
Ik ben nu voor de 3e keer in verwachting, de tweede keer was een vroege miskraam. Deze zwangerschap kwam niet gepland maar absoluut gewenst. Momenteel geen stress of zorgen over de zwangerschap/bevalling en verloop dus ik laat het lekker op mij af komen. Ik heb eigenlijk betere verwachtingen van deze zwangerschap dan mijn eerste😅

2 maanden geleden

Reactie op Mxxy

Ik ben nu voor de 3e keer in verwachting, de tweede keer was een vroege mis ...
Ik heb je vorige berichten gelezen. Ook al zo heftig! Wat knap van je dat je er nu zo nuchter in staat. Hoop ook dat het voorspoedig voor je verloopt.

2 maanden geleden

Ik bij de eerste pre eclampsie, vanaf 35 weken in het ziekenhuis en met 37 weken ingeleid. ze is ernstig dysmatuur geboren 1980. In de volgende zwangerschap ascal (aspirine) voor geschreven gekregen. Is een thuis bevalling geworden, gezonde jongen van 3540 en een gezonde moeder. Meerdere malen gedacht daar gaan we weer, maar zonde want heeft mij alleen onnodige stress opgeleverd. Deze zwangerschap ook weer aan de ascal en gaan we het weer zien.

2 maanden geleden

Reactie op ivemae

Ik bij de eerste pre eclampsie, vanaf 35 weken in het ziekenhuis en met 37 ...
Wat mooi te lezen dat je, ondanks je enorm heftige eerste bevalling, bij de tweede een gezonde jongen op de wereld hebt mogen zetten. Moest je niet in het ziekenhuis bevallen? Of ging het zo snel dat het wel thuis moest?

2 maanden geleden

Net gebeld wegens eerder pre eclampsie en hellp. Vanaf donderdag(dan 12 weken) aan de aspirine. Ben benieuwd!

2 maanden geleden

In 2014 pre eclampsie gehad bij 24 weken zwangerschap. Dat is helaas niet goed afgelopen. Daarna in 2016 mijn dochter gekregen. Gebruikte ascal heel de zwangerschap! Ben nu weer zwanger (bijna 10 weken) en ga volgende week mijn 1e controle in een universiteitsziekenhuis krijgen en zal dan wel weer ascal gaan krijgen. Ik woon sinds 3 jaar in Noorwegen en hier beginnen ze rond 12 weken met ascal met zo'n voorgeschiedenis. Bij mijn dochter geen pre eclampsie gehad. Wel hoge bloeddruk, maar dat was alleen bij de controles in het ziekenhuis (witte jassen hoge bloeddruk 😅).

2 maanden geleden

Mijn moeder had zwangerschapsvergiftiging toen ze van mij zwanger was. Ik heb daarom een afspraak met de gynaecoloog staan om te bespreken hoe of wat.
Eerste zwangerschap zwangerschapsvergiftiging gehad bij 35 weken uiteindelijk een gezonde zoon gekregen(wel gehaald bij 37 weken) Tweede zwangerschap hoge bloeddruk moest al vrij vroeg ascal gaan slikken, slechte werkende placenta en tweede zoontje gehaald bij 36W2D. Wel lage geboortegewicht 2680 gram maar wel gezond gelukkig.

2 maanden geleden

Vandaag de ascal opgehaald 2 tabletten per dag. Oplossen in water.. kan ik beide tabletten in 1 glas gooien? Ik kreeg 0 uitleg en las het thuis zojuist.

één maand geleden

Ik mag ook ascal ophalen. 1 pil per dag vanaf 12 weken tot 36. Omdat het mijn 1e zwangerschap is en mijn moeder zwangerschapsvergiftiging had.

één maand geleden

O en ik moet er 1 gram calcium per dag bij. Jullie ook?

één maand geleden

Ik had bij mijn oudste pre-eclampsie. Met 33+3 opgenomen in het ziekenhuis, met 34+3 ingeleid. Hij woog 1910 gram bij geboorte en heeft een gaatje in zijn hart, inmiddels is hij een heerlijk mannetje van 12 jaar. Bij de derde heb ik aspirine moeten slikken, omdat de eerste meer dan 10 jaar geleden was en dit hummeltje een andere vader heeft, waardoor het risico wat hoger was. Bij de tweede (nu bijna 11) hoefde ik het niet te slikken, nu bij de vierde hoeft het ook niet, bijna 12 weken zwanger

één maand geleden

Reactie op Pruimenboom

O en ik moet er 1 gram calcium per dag bij. Jullie ook?
Ik ook, wel 1000mg 😁

één maand geleden

Hier geen extra calcium slikken maar advies gekregen om wat meer melk en kaas te eten, kan slechter advies krijgen🤣. Vandaag 12 weken dus zomenteen starten mrt de ascal, ik ben benieuwd...

24 dagen geleden

Hoi allemaal, Eerste zwangerschap oa HELLP gehad. Toen waren mijn bloedplaatjes vanzelfsprekend laag, half jaar na bevalling geprikt en mijn waardes waren weer goed. Nu ben ik 14 weken zwanger en mijn bloedplaatjes zijn nu al te laag. Vanzelfsprekend over een aantal weken weer prikken. Hoe het kan, weten we niet. Het is immers nog erg vroeg in de zwangerschap. Heeft iemand anders dit toevallig ook?

9 dagen geleden

Reactie op NikkyV

Ik had bij mijn oudste pre-eclampsie. Met 33+3 opgenomen in het ziekenhuis, ...
Het advies is hier inmiddels aangepast, toch aan de aspirine deze zwangerschap. Het motto in het ziekenhuis is beter voorkomen dan genezen. De verloskundige adviseerde wel calcium, maar daar is in het ziekenhuis niks over gezegd