11 Reacties

2 maanden geleden

Bellen kan altijd! Ik heb het idee dat het heel erg verschilt per VK. Vaak krijgen mensen die een miskraam hebben gehad ook weleens eerder een echo ter geruststelling bijvoorbeeld

2 maanden geleden

Een eerdere echo wordt vaak alleen gedaan als daar (medische) redenen voor zijn. Zoals eerdere miskramen of wanneer je in een fertiliteitstraject zit. Je kan altijd bellen natuurlijk, als bovenstaande niet van toepassing is, weet ik niet of ze dat gaan doen. Je kan wel zelf een pretecho boeken natuurlijk. Overigens zie je bij 5/6 weken nog vrij weinig. Met een beetje geluk vanaf 6 weken een hartje, maar het kan ook juist extra onzekerheid geven als je dan nog geen hartje ziet

2 maanden geleden

Tussen de 8 en 10 weken is heel normaal! De meeste die een vroege echo krijgen hadden een eerdere miskraam.

2 maanden geleden

Ik heb zelf mijn echo staan op 15 juli bij 7 weken. Heb gehoord dat als je eerder gaat er ook kans is dat je niks ziet, en dat geeft dan ook weer onzekerheid

2 maanden geleden

Met 8+2 zal het trouwens veel leuker zijn een echo te krijgen, dan zie je al meer een kindje vormen. Mijn echo met 6 weken was een rijstkorreltje.

2 maanden geleden

Ik heb de mijne op 15 juli en ben dan precies 8 weken. Ik kan ook niet wachten, maar moet toch even geduld hebben 😇

2 maanden geleden

Is heel normaal hoor :) bij mijn vorige zwangerschap had ik mijn eerste echo met 8+5 en nu op 11 juli, toevallig weer met 8+5. Vroege echo's lijken wel steeds vaker te gebeuren als ik zo op t forum lees, maar ik vind zelf met 8/9 weken echt vroeg genoeg! Dan zie je echt al iets en heb je veel meer zekerheid :)

2 maanden geleden

Een echo vanaf 8 weken is heel normaal! Een vervroegde echo doen ze vaak niet zomaar! Vaak is er ook een aanleiding voor (bijv. BBZ of herhaalde miskramen)

2 maanden geleden

Hier met 8 weken intake en met 10 weken 1e echo. Duurt zolang 🙃😅.

2 maanden geleden

Begrijpelijk dat je het spannend vind! Maar eigenlijk is de 8 weken echo al een vroege. Eerder was het 10 weken. Ikzelf mag ook eerder (stil geboren kindje met afwijkingen) maar mocht alsnog niet voor 7 weken, mocht je innesteling dan iets later zijn zie je geen hart actie en heb je alleen maar onnodig paniek misschien. Dus ik ga met 7.5 dan moet je iets kunnen zien :). Probeer vertrouwen te hebben!

2 maanden geleden

Hier krijg ik met 11 weken pas een termijnecho. Als je eerder wilt moet je zelf betalen (65 euro). Daar ben ik echt te zuinig voor. Ik kan me er in berusten, heb toch weinig invloed op wat er in m’n buik groeit. En voor wat ik lees op dit forum kan het ook extra onzekerheid en daarmee stress geven?