15 Reacties

2 maanden geleden

Als het goed is gaan ze eerst via de buik proberen en als het te vroeg is inwendig. Hoeveel weken ben je zwanger dan?

2 maanden geleden

Bij mijn verloskundige praktijk doen ze tot de 10 weken altijd inwendige echo's🥰

2 maanden geleden

Vaak wordt een hele vroege echo (lees met 6 a 7 weken) inwendig gedaan omdat ze simpelweg nog niets kunnen zien met een uitwendige echo. Maar met 8 a 9 weken kan het ook al via de buik. Eventueel als iets niet goed te zien is kunnen ze in overleg nog een inwendig echo maken.

2 maanden geleden

Bij mijn verloskundige praktijk doen ze niet aan inwendige echo's. Met 7 weken m'n eerste echo gehad en die was uitwendig.

2 maanden geleden

Ik meende 7 weken te zijn dus ze hebben een buikecho gemaakt. Hierop was het nauwelijks te zien dus hebben ze een inwendige echo gemaakt en bleek ik nog maar 5 a 5,5 weken zwanger te zijn.

2 maanden geleden

Ligt aan de zwangerschapsduur maar ook aan je eigen bouw. Ik ken iemand die bijv. met 13 weken een inwendige echo kreeg, omdat haar baarmoeder diep lag. Ik heb zelf altijd uitwendig gehad. Vroegste echo was bij dit kindje, en dat was met 7+5.

2 maanden geleden

Reactie op Vienn

Als het goed is gaan ze eerst via de buik proberen en als het te vroeg is i ...
8+2

2 maanden geleden

Onze VK doet alles voor de 10 weken inwendig omdat je dan veel beter zicht hebt. Zo rond 9/10 proberen ze het vaak nog uitwendig, maar uiteindelijk vandaag op 9+5 toch nog inwendig, beeld was zoveel beter

2 maanden geleden

Reactie op LV00

Onze VK doet alles voor de 10 weken inwendig omdat je dan veel beter zicht ...
(Eerst uitwendig geprobeers dus, maar beeld was niet goed genoeg)

2 maanden geleden

Reactie op noes1x

8+2
Okee, ik heb met 7+5 nog uitwendig gedaan maar het ligt dan ook aan de verloskundige praktijk denk ik. Laat je ons weten hoe het is gegaan ☺️

2 maanden geleden

Ik was vandaag geweest. 8 weken zwanger zei ze. En uitwendig gedaan. Het hartje was goed te zien

2 maanden geleden

Mijn eerste echo was eerst uitwendig omdat volgens de berekening 1e menstruatie dag ik 8 week zou zijn op dat moment, daar was toen zo weinig op te zien dat we alsnog een inwendige hadden gedaan en bleek 6+3 te zijn op dat moment en met de inwendige was alles toen goed duidelijk te zien met een licht kloppend hartje 💓 Mijn VK vertelde dat ze vaak nog voor de 8 weken altijd inwendig doen zodat ze goed alles kunnen zien!

2 maanden geleden

Ik heb net de termijnecho gehad en ben 11 weken. Deze inwendig omdat mijn baarmoeder diep ligt. En het beeld was veel beter inwendig.

2 maanden geleden

Hier met 7 weken uitwendige echo. Bij mijn miskraam in april had ik een uitwendige en toen daar geen duidelijk vruchtje zichtbaar was, alsnog inwendig gekeken.

2 maanden geleden

Ben net thuis. Toch echo uitwendig gehad! Was een mooi plaatje. Komt precies overeen met het termijn tot nu toe 😊