82 Reacties

18 dagen geleden

Ik lees even mee want ben heel benieuwd 🥰

18 dagen geleden

Ik ben ook heel benieuwd. Ik weet niet precies hoe het voelt. Heb wel afgelopen nacht het vermoeden gehad dat ik het voelde. Alsof ie even moest draaien in de buik 😀 beetje drukkend/schuivend onduidelijk gevoel tegen de buikwand. Maar misschien was het iets anders 😂 ik zit nu op 14+5 weken

18 dagen geleden

Ik voel de kleine al even, maar het is mijn 7e zwangerschap, 3e kindje. De boel is dus al wel wat flexibeler daarbinnen 😅. In het begin voelt het als plopjes, een beetje zoals wanneer je darmen borrelen, maar dan net ff anders. Later voel je meer en duidelijker als bijvoorbeeld de kleine zich omdraait een soort van kort, zacht drukkend gevoel in je buik of een beetje een soort van zachte duwtjes als het een beentje (of ampje) is. Weet niet of ik het zo goed omschrijf hoor, maar dat is wat ik mij herinner van hoe het bij mijn andere 2 kindjes voelde, later in de zwangerschap. En later in de zwangerschap, kun je soms ook die bewegingen zien vanaf de buitenkant. Dan verschijnt er ineens een soort van bult-achtige plek, die zich soms verplaatst, dat is dan vaak een voetje. Soms bolt het wat groter op, zie je het schuiven van links naar rechts ofzo, dat zou een ruggetje kunnen zijn. Al met al, ik vind het zo ontzettend bijzonder om mee te maken, zowel het voelen als het zien. Raar en onwerkelijk ook wel dat je dat zo ervaart.

18 dagen geleden

Ik ben 14 weken en 6 dagen. Ik heb het gevoel dat ik deze week de baby heb gevoeld. Ik voelde een soort plopjes, bubbeltjes in een golvende beweging.. het ging ook even door. Volgens de gynaecoloog zou ik de baby ook snel gaan voelen. Want heb mijn placenta aan de achterkant, de baarmoeder naar voren en de baby is ontzettend druk en bewegelijk.

18 dagen geleden

Ik voel mijn baarmoeder ook heel goed! Vooral in de avonden, ben zelf erg slank en dan kan je snel wat dingen voelen. Als ik in bed lig voel ik de kleine schoppen, het zijn kleine bewegingen die even omhoog gaan en dan voel ik een bobbelig gevoel, maar oh zo fijn om te weten dat ze er nog is en beweegt🥰

18 dagen geleden

Ik lees ook even mee, ben heel benieuwd! Ik ben nu 14+2 en heb de baby nog niet gevoeld.

18 dagen geleden

Ik voel nog helemaal niks 17+2…..geen plopje, niks. Terwijl toch ook echt mijn placenta aan de achterkant ligt en heel slank, dus ik wacht in spanning af. Volgende week ben ik jarig, wie weet laat ze dan nog van zich horen 🙈

18 dagen geleden

Rond de 15 weken zelf gevoelt en me man aan de buitenkant met 16+5 is mijn tweede zwangerschap. Ik vind het meer als een soort vlindertje voelen de eerste keer, heel licht gekieteld ofzo, het is lastig te omschrijven maar het komt vanzelf

18 dagen geleden

Ik ben nu 16 weken, en ik voel sinds een week af en toe de baby. Het voelt als een soort "fladder" 😅. Ik denk wel dat ik het deze keer eerder voel, omdat ik het herken van mijn vorige zwangerschap. Het ligt er op deze termijn heel erg aan hoe de baby ligt, het beste voel je het volgens mijn verloskundige als de baby met zijn handjes en voetjes richting je buik ligt.

18 dagen geleden

Ik ben vandaag 17+2 en heb nog helemaal niks gevoeld. Ik heb dit keer wel de placenta aan de voorkant zitten misschien dat dat meespeelt. Ik kan me wel nog goed herinneren van de eerste hoe het voelde.

18 dagen geleden

16+1 en nog steeds 100% gevoelloos daarbinnen ondanks mijn baarmoeder zelf wel heel goed voel- en zichtbaar is. Placenta ligt aan de achterkant. Heb me al vaak geconcentreerd maar er gebeurt echt helemaal niets 😅 nog even geduld...

18 dagen geleden

Reactie op kleinesibbe

Ik ben 14 weken en 6 dagen. Ik heb het gevoel dat ik deze week de baby heb ...
Ik heb precies hetzelfde gevoel, precies hetzelfde qua baarmoeder en placenta en ik voel de baby sinds gisteren (14+2)

17 dagen geleden

Zwanger van mijn tweede voel iets eerder de baby dan bij mijn eerste. Voel af en toe een belletje die knapt in mijn buik. Soms 1 soms 2. Sinds vandaag diep in mijn buik een klein zenuwtrekking achtig gevoel. Maar ik herken dit zeker als dat van de baby

17 dagen geleden

Bij de 13 weken echo gaf de echoscopiste aan dat ik de baby snel kon gaan voelen. Mijn placenta zit aan de zijkant dus vooral aan de linkerkant zou ik wat kunnen voelen. En ja hoor. Rond de 14 weken voor het eerst wat plopjes. Daarna echt sporadisch wat gevoeld, maar sinds deze week toch echt wel wat vaker en duidelijker! Op dit moment 16+5 :)

17 dagen geleden

Vanaf 15 weken voel ik de baby echt deze zwangerschap (daarvoor was het twijfel of het mn darmen waren). Maar sindsdien meerdere keren per dag, zo bijzonder 🥰 bij de eerste voelde ik het iets later: vanaf 17 weken

17 dagen geleden

15 weken voelde ik het, nu maandag 18 en heb ik het aan de buitenkant met mijn hand zachtjes kunnen voelen, ik vind van binnen net voelen alsof er wat harder over je huid gewreven word met je vinger

17 dagen geleden

16+2 en voelde net een sterke kriebel langs mijn onderbuik. Maar voel het nog steeds licht nakriebelen dus geen idee... baby?

17 dagen geleden

Reactie op Ikigai

16+2 en voelde net een sterke kriebel langs mijn onderbuik. Maar voel het n ...
Kan ook het groeien van de baarmoeder zijn denk ik. Ik heb dit ook al regelmatig gehad, vorige zwangerschap ook. Maar toen voelde ik het ook toen de baby er al uit was. Dus denk dat het de baarmoeder toen was of iig iets anders dan de baby:)

17 dagen geleden

Reactie op Fier

Kan ook het groeien van de baarmoeder zijn denk ik. Ik heb dit ook al regel ...
Voelde even gek. Maar ja blijft lichtjes dus zal gewoon het begin van jeuk zijn door de baarmoeder ofzo. Of gewoon jeuk haha. Jammer.

16 dagen geleden

Ik voelde de baby voor het eerst bij 16+2💙 het is ons eerste kindje. Ik werd wakker en ik had mijn handen op mijn buik gelegd. Toen voelde ik drie keer achter elkaar van binnenuit een “bolletje” tegen mijn hand aan komen. Sindsdien herken ik het gevoel en voel ik hem steeds vaker. Soms ook een hele dag niet.