96 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op N.vteulingen

Ik voelde de baby voor het eerst bij 16+2💙 het is ons eerste kindje. Ik ...
Hoe merk je het verschil met je hartslag? Ik voel mijn hartslag als ik mijn hand op mijn buik leg dus weet niet wat ik er dan tussen zou moeten voelen 😅 Voelde daarnet wel weer een sterke kriebel 1 keer. Blijft ook weer na kirebelen. Twijfel echt of dit de baby of het oprekken van mijn baarmoeder is 🤔 deze keer wel aan de andere kant dus vast geen baby?

17 dagen geleden

Ik ben nu 18 weken en heb de baby voor het eerst gevoeld rond 16 weken.. het is ook mijn derde, dus ik herkende het meteen.

17 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe merk je het verschil met je hartslag? Ik voel mijn hartslag als ik mijn ...
Ik heb ooit (niet elke dag) als ik mijn hand op mijn buik leg, en een beetje druk geef, en mijn adem in houdt: dat ik dan lichte bewegingen of vegen tegen mijn hand voel De VK geeft aan dat dat prima de baby kan zijn! Grote kans van wel, zeker als je het laag voelt

17 dagen geleden

Ik voel ons kindje sinds vannacht. En hij is niet meer te stoppen! Elk moment als ik maar even zit of stil sta voel ik m weer. Zo bijzonder. Ik ben nu 17 weken 🙂

17 dagen geleden

Mijn zwangere vriendiin voelt sinds 13.5 weken vlinders/borellen in haar baarmoeder. We weten echter nog niet zeker of het dat is maar voelt wel anders als darmen zegt ze. Het lijkt wel het gevoel niet heel consistent of elke dag te zijn wat ook zorgelijk voelt ivm eerdere MC

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe merk je het verschil met je hartslag? Ik voel mijn hartslag als ik mijn ...
Het is een heel ander gevoel dan de pulsjes die je voelt van je hartslag. Als ik hem voel, voel ik echt een beweging naar buiten drukken. Ik voel het zowel vanuit de binnenkant als aan de buitenkant. Mijn man voelde ons zoontje gisteren voor het eerst ook, alleen voor hem was het moeilijker te voelen dan voor mij omdat ik hem ook vanuit binnen voel.

16 dagen geleden

Reactie op LV00

Ik heb ooit (niet elke dag) als ik mijn hand op mijn buik leg, en een beetj ...
Vind het lastig te weten wat nu echt de baby is of niet. Heb 2x een kriebel gehad en 1x plopjes. De plopjes zouden misschien wel eens de baby geweest kunnen zijn? Sindsdien niets meer... Met mijn hand voel ik denk ik niet echt iets. Soms denk ik een beweging te voelen, maar is dan niet klein, maar echt een grote verschuiving ofzo? Lastig met deze termijn.

16 dagen geleden

Hier nu 15+5, maar ik voel nog niets. Ondanks 4e zwangerschap. Vorige zwangerschap zat de placenta voor. En mijn baarmoeder ligt naar achter gekanteld. Ik vermoed dat dat deze zwangerschap ook zo is. Bij de oudste twee voelde ik de baby al heel vroeg. Zoals bubbeltjes in je darmen.

16 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Vind het lastig te weten wat nu echt de baby is of niet. Heb 2x een kriebel ...
De plopjes zijn denk ik zeker de baby! Dat is altijd hoe iedereen het als eerste omschrijft. De kriebel is natuurlijk voor een buitenstaander lastig inschatten, ik denk als het iets is wat je echt nog nooit gevoeld hebt het best de baby zou kunnen zijn? Het is ook gewoon lastig.. nog even en dan herken je het meteen! Ondanks dat het mijn 2e zwangerschap is, voel ik het ook nog steeds maar echt minimaal, en dat is omdat ik nu weet hoe het voelt. Eerste zwangerschap voelde ik het met 19 weken écht voor het eerst (mijn vriend met 20 weken voor het eerst), en de placenta lag toen achter en ik ben vrij slank, dus no worries!

14 dagen geleden

Volgens mij voel ik haar nu! Vandaag 18+1. Het voelt een beetje als zo’n spiertrekking bij je oog als je moe bent haha, als jullie weten wat ik bedoel. Of alsof er een klein snaartje in mijn buik zit waar ze op speelt. Het is mijn eerste baby. Wat een vreemde gewaarwording! Heel leuk🥰🥰

14 dagen geleden

Maar het is echt heel subtiel. Als ik zou bewegen zou ik het zeker niet voelen. En ook echt niet als een beweging of verschuiving. Meer een heel subtiel zenuwtrekje vanbinnen.

14 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Volgens mij voel ik haar nu! Vandaag 18+1. Het voelt een beetje als zo’n sp ...
Ik herken echt wat je zegt! Leuk hè, kan niet wachten totdat het duidelijker wordt en mijn vriend dit ook aan de buitenkant kan voelen. 🥰

14 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Volgens mij voel ik haar nu! Vandaag 18+1. Het voelt een beetje als zo’n sp ...
Wat grappig uitgelegd ik snap precies wat je bedoelt!

14 dagen geleden

Ik herken het niet als 'propjes' of 'vlindertjes' gewoon heel duidelijk een schopje en duwen, 18+1, tweede zwangerschap. In de weken daarvoor al wel eens een draaiing of druk, alsof de baby zich even aan het uitrekken was. Sinds het schopje begint het helemaal te leven om weer mama te mogen worden 🥰

14 dagen geleden

Reactie op Mima_

Ik herken het niet als 'propjes' of 'vlindertjes' gewoon heel duidelijk een ...
*plopjes en placenta ligt waarschijnlijk voor. Volgende week 20 weken echo

14 dagen geleden

1e zwangerschap kon mijn man het voelen met 18 weken. Nu ben ik 15 weken en voel ik sinds een week of 2 plopjes en vandaag opeens iets wat echt voelt als schoppen, ook aan de buitenkant voelbaar. Heel bizar dat dat zo snel kan!

13 dagen geleden

Ik ben nu 17+4 weken en heel erg last van banden pijn en darm/maag krampen.. dat laatste vooral in de ochtend, bandenpijn de hele dag… ik denk dat ik mijn kleine meid gisteren en vanmorgen een paar keer heb voelen bewegen, maar het voelt meer als een klein krampje.. kan het zijn dat omdat m’n baarmoeder nu extra gevoelig is van alles wat eromheen gebeurd het een beetje pijnlijk is zelfs? Wat is jullie ervaring behalve plopjes etc?

13 dagen geleden

Reactie op lisettelacht

Ik ben nu 17+4 weken en heel erg last van banden pijn en darm/maag krampen. ...
Ik heb dit nu ook met 17+1, denk zelf dat het een echte kramp en geen baby is. Mijn buik is echt enorm aan het groeien en word er bang van 😅 Ik heb enkele dagen geleden 1 keer plopjes gevoeld en sindsdien niets meer...

11 dagen geleden

Ik ben vandaag 18+2, eerste kindje. En voel al een paar dagen schopjes als ik mijn hand op mijn buik leg. Mijn vriend heeft het ook al kunnen voelen! Heel bijzonder

11 dagen geleden

15+4 weken een hele lichte tinteling van onregelmatige vlinder vleugels. Ik heb de placenta aan de voorkant en ik voel de schopjes alleen links boven in de baarmoeder. Als ik heel rustig zit.