96 Reacties

9 dagen geleden

17+6 en ben nu heel zeker de baby te voelen. Al enkele keren echt duidelijk iets klein dat tegen mijn buik aan komt kriebelen 😍 zo leuk!

8 dagen geleden

Reactie op Ikigai

17+6 en ben nu heel zeker de baby te voelen. Al enkele keren echt duidelijk ...
Zo leuk hè, dat zachte geklop vanbinnen. Koekoek!

8 dagen geleden

Hoe lang voel je de baby achter elkaar? Heb het idee iets te voelen maar dat kan dan wel meerdere minuten doorgaan 10 minuten. Kan dat?

8 dagen geleden

Reactie op AnnaHH

Hoe lang voel je de baby achter elkaar? Heb het idee iets te voelen maar da ...
Ik heb nu dit genoteerd vandaag: 10 september 10:53, heel duidelijk gekriebel tegen buik, 17:55 en 18:17 kriebels 😁 Is elke keer maar 1 tot 3 kleine duwtjes/ kriebels kort op elkaar en dan weer weg. Ik weet niet of een kindje van dit termijn al 10 minuten lang actief kan zijn zonder rustpauze? Zou ik eens moeten opzoeken. Ik weet alleen bij mijn 15 weken pretecho dat ze echt niet de hele echo actief was en we haar in 20 minuten tijd 1 keer met haar voetje tegen de baarmoederwand aan zagen schoppen (ofja ze duwde zich af en kwam met haar rug naar mijn buik te liggen waardoor ze op haar kop lag en kort erna met haar rug onze richting op. Gedaan met de echo 😅) de rest lag ze met beentjes opgetrokken en bewogen enkel haar armpjes wat om met de navelstreng te spelen of lag ze stil, bij de 16 weken echo bewoog ze zelf zogoed als niet (en weer met opgetrokken beentjes), maar dat is natuurlijk alweer even geleden.

8 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb nu dit genoteerd vandaag: 10 september 10:53, heel duidelijk gekrieb ...
Heb even zitten googlen, maar kan er niet echt informatie over vinden.

8 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Heb even zitten googlen, maar kan er niet echt informatie over vinden.
Nee ik kan het ook niet vinden. Ga er voor nu vanuit dat het waarschijnlijk wat anders was.

8 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Hoe merk je het verschil met je hartslag? Ik voel mijn hartslag als ik mijn ...
Ik denk niet dat dat de baby is. Het voelt voor mij in ieder geval niet als kriebelen (en heb dat ook niemand anders zo horen omschrijven). Het zijn meer plopjes, kleinte duwtjes vanuit daar binnen. Ik vind het aan het begin het meeste lijken op je darm die borrelt. Maar dan heel kort. 1, 2 plopjes en dan is het weer stil. Vanaf rond je 18 weken werd het bij mij sterker en voel ik echt duidelijk een duwtje van een handje of voetje denk ik.

8 dagen geleden

Reactie op mayo123

Ik denk niet dat dat de baby is. Het voelt voor mij in ieder geval niet als ...
Intussen voelt ik het helemaal zeker 😁 ik vind het voelen als iets dat tegen je buik aan komt kriebelen. Zou het ook kunnen omschrijven als een belletje dat plopt tegen je buik. Inderdaad 1 tot 3 keer en dan weer gedaan.

8 dagen geleden

Vandaag ben ik voor de 20 weken echo geweest. De mevrouw vroeg of ik de baby al had gevoeld, waarop ik antwoordde dat ik ons zoontje al vanaf 16 weken voelde. Ze moest toen lachen en zei dat geloof ik meteen. De placenta ligt bij mij bij mijn rug en omdat ik slank ben kan ik hem goed voelen. Ik voel hem nu echt elke dag meerdere keren, ik voel een drukkend gevoel van binnen naar buiten en als ik mijn hand op mijn buik lig dan voel ik hem tegen mijn hand aan drukken💙

8 dagen geleden

Reactie op mayo123

Ik denk niet dat dat de baby is. Het voelt voor mij in ieder geval niet als ...
Voor mij voelt het ook als een soort gekriebel hoor Ikigai! Meer als een gefladder dan duwtjes. Ik denk dat het voor iedereen anders is. Geniet ervan 💕

8 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Intussen voelt ik het helemaal zeker 😁 ik vind het voelen als iets dat teg ...
Oke :) haha Dan bedoel jij met kriebelen wat anders dan ik me er bij voorgesteld had. Gezellig he, om je baby zo steeds te voelen ;)

7 dagen geleden

Ik was ruim 14 weken toen ik heel af en toe 1 plopje voelde in mijn buik. Nu voel ik sinds precies een week elke ochtend en avond als ik op de bank of in bed lig ons meisje echt schoppen, duwen, draaien etc wanneer ik mijn hand op mijn buik leg. Zo bijzonder! 🩷 ik ben nu 19+3

7 dagen geleden

Reactie op mayo123

Oke :) haha Dan bedoel jij met kriebelen wat anders dan ik me er bij voorge ...
De reactie waarop je reageerde was wel een twijfel, weet ook niet of dat het was. Nu voelt de "kriebel" anders als toen, maar vind het nog steeds kriebelen 😅 alleen dan meer met een plopje bij inderdaad.

7 dagen geleden

Ik ben nu 18+5 weken en ik denk de kleine eindelijk echt te voelen. Het gevoel heb ik met name in mn onderbuik en het voelt als een soort krampjes/bewegingen te vergelijken met je darmen als je scheetjes moet laten. Het komt gedurende de dag meerdere keren voor dat ik dit voel maar er zit geen vast patroon in ofzo. Iemand die dit een soort van kan bevestigen dat dit de baby is?

7 dagen geleden

Reactie op Debdung

Ik ben nu 18+5 weken en ik denk de kleine eindelijk echt te voelen. Het gev ...
Ik heb dit ook maar twijfel heel erg… voelt inderdaad als een soort plopje, een lucht belletje dat knapt😅 ik heb pds en weet niet of dit erbij hoor (normaal met darmklachten voelde ik dit niet) dus twijfel of het toch echt de baby is…. Bijna 18 weken en voel dit al ruim 2 weken af n toe op n dag. Bij de 13 weken echo werdt mij verteld dat mn placenta voor ligt dus daarom twijfel ik denk ik ook extra

7 dagen geleden

Reactie op Samensterk2024

Ik heb dit ook maar twijfel heel erg… voelt inderdaad als een soort plopje, ...
Placenta voor zegt niet alles hoor 🙂 bij mijn eerste zwangerschap zat hij voor en voelde ik de baby rond de 16 weken, en nu hetzelfde verhaal 🤷‍♀️ Met de placenta voor kan het zijn dat je je kindje pas later voelt, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn! Vooral als je net als ik kleine schoppertjes maakt 😂

7 dagen geleden

Met 18 weken... Kleine plopjes of bobbeltjes onderin je buik. 😁😍😍😍

7 dagen geleden

Ik denk dat ik het ook heb gevoeld, kleine plopjes onderin mn buik. Met 16 weken 😍🥰

6 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Volgens mij voel ik haar nu! Vandaag 18+1. Het voelt een beetje als zo’n sp ...
Zo fijn!! Precies zo voelt het bij mij ook…. Ik zat te denken hoe ik het gevoel zou moeten omschrijven…. Precies dit gewoon als soort spiertrekjes idd, van binnen! In combinatie met gerommel bij mij, van de darmen maar dan beneden

6 dagen geleden

Reactie op Suziii_x

Zo fijn!! Precies zo voelt het bij mij ook…. Ik zat te denken hoe ik het g ...
Leuk hè! Ik ben nu een week verder (19+3, en voelde het voor het eerst met 18+1) en inmiddels voelt het duidelijker als getik van binnen