97 Reacties

4 dagen geleden

Hier 16+4 maar denk nog niks te voelen🙃

4 dagen geleden

Oke dit klinkt gek, maar hopelijk herkenbaar 🤣 soms voelt het een beetje op de manier waarop je darmen bewegen/lucht aanmaken vlak voordat je een wind moet laten, maar dan komt het gevoel van de wind juist niet en het vindt precies plaats op de plek waar de baby zit. Als een soort gerommel van je darmen, maar je weet dat het je darmen niet zijn 😅 klinkt dit logisch voor iemand?

2 dagen geleden

Vandaag 20 weken en eindelijk heb ik hem gevoeld 💙

2 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Oke dit klinkt gek, maar hopelijk herkenbaar 🤣 soms voelt het een beetje o ...
Haha deze is wel grappig, zo beschreef ik het vanmiddag aan mijn vriend. Ik zei nog is dat dan de baby? 😂

2 dagen geleden

Morgen 19 weken en ik heb het gevoel dat ik vanbinnen verschuivingen voel... Zou het? 😍 Vorige zwangerschap voelde de eerste bewegingen eerst als vlindertjes.. Placenta ligt nu wel vanvoor dus mss vandaar die "fase" gemist?

2 dagen geleden

Reactie op Jannisss

Morgen 19 weken en ik heb het gevoel dat ik vanbinnen verschuivingen voel.. ...
Ik herken me niet in het gevoel van verschuivingen… weet niet of dat het is. Het voelt meer als belletjes/tikjes, zo subtiel nog. Ik denk dat je pas later echt geschuif kan voelen omdat ze nu nog zó klein zijn.

2 dagen geleden

Met 16 weken, 5 duwtjes/plopjes/schopjes tegen mijn hand! En week erna nog een avond dat ik het voelde en snel mijn hand erop legde! Heel bijzonder ❤️ en placenta ligt achter

2 dagen geleden

Reactie op Jannisss

Morgen 19 weken en ik heb het gevoel dat ik vanbinnen verschuivingen voel.. ...
Met je hand op je buik? Dat heb ik ook gevoeld, plots komt er iets groot tegen je hand aan en is dan weer weg. Mijne lijkt graag met haar rug naar mijn buik te liggen (placenta wel achter) dus denk dat ik dit dan voel als ze eens draait ofzo? Voel het wel niet zonder mijn hand met wat lichte druk op mijn buik te houden en intussen zelf helemaal niet meer. Is al 2 dagen muisstil daarbinnen terwijl ik hoervoor bijna dagelijks eens een plopjes/ tikje/ kriebelachtig iets voelde. We zijn trouwens even ver, ben morgen ook 19 weken.

2 dagen geleden

Bij 18 weken de eerste "plopjes" gevoeld. Vanaf 19 weken begon ik hem dagelijks te voelen. Placenta zit bij mij aan de voorkant. Inmiddels 20 weken en 2 dagen en is het getrappel van de kleine man ook aan de buitenkant voelbaar en zichtbaar🤩

2 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Oke dit klinkt gek, maar hopelijk herkenbaar 🤣 soms voelt het een beetje o ...
Spot on!

één dag geleden

Reactie op ddlrjb

Bij 18 weken de eerste "plopjes" gevoeld. Vanaf 19 weken begon ik hem dagel ...
Wow echt, al voelbaar maar ook zichtbaar? Wat zie je dan?

één dag geleden

Reactie op bobbie3000

Wow echt, al voelbaar maar ook zichtbaar? Wat zie je dan?
Het voelt en oogt als kleine duwtjes die aan de buitenkant zichtbaar zijn. Moet er wel bij vermelden dat het alleen zichtbaar is als ik lig en vaak maar fracties van een seconde maar erg leuk om te zien :)

één dag geleden

Ik ben 21 weken zwanger van een meisje en de placenta ligt aan de voorkant. Ik heb sinds twee dagen het gevoel dat ik regelmatiger wat zenuwtrekkingen heb aan de binnenkant van mijn buik, links onder mijn navel. Ik lees het gevoel van zenuwtrekkingen vaker, wat mij geruststelt. Omdat het zo lang duurde bij mij ben ik er best wel onzeker over en durf nog niet altijd op het gevoel te vertrouwen. Vorige week heb ik drie korte plopjes achter elkaar aan gevoeld, hierna niet meer dat gevoel gehad. Wat denken jullie?

één dag geleden

Reactie op Fleuri25

Spot on!
Haha, als ik zie dat de opmerking vaak geliked is zullen we wel niet de enige zijn met veel schetenluchtbellen in de buik die geen scheten blijken te zijn 🤣🤣

één dag geleden

Reactie op Annemiek26

Ik ben 21 weken zwanger van een meisje en de placenta ligt aan de voorkant. ...
Hey Annemiek. Ik herken wat je zegt. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant - ik ben nu iedere dag gaan opschrijven wanneer ik denk dat ik haar voel. Ik ben nu precies 19 weken en ze hebben mij verteld dat ik haar pas rond de 22e week ga voelen en dat alles daarvoor waarschijnlijk mijn darmen zijn. Dat heeft mij ook erg onzeker gemaakt - en in combinatie met iedereen die het al weken voelt is dat ook niet perse een fijn gevoel. Mij helpt het wel om het op te schrijven - of het nou zo is of niet ik lijk vaag wel wat te voelen. Het zou wat mij betreft best kunnen.. 🌸💗

één dag geleden

Ik ben nu 19 weken zwanger en twijfel of ik net de baby heb gevoeld. Al wel eerder wat gevoeld maar dit was zo anders. Net of hij aan het omdraaien was in mijn buik. De zijkant werd hard en voelde een soort van duw aan de zijkant. Daarna was het weer zacht en de duw weg. Wat denken jullie?

5 uur geleden

Reactie op Annemiek26

Ik ben 21 weken zwanger van een meisje en de placenta ligt aan de voorkant. ...
Je hoeft je helemaal niet onzeker te voelen joh! Ik ben 20 weken en heb de baby ook nog steeds niet gevoeld vanwege de placenta voor. Ik vind het wel goed zo en wacht geduldig af wanneer ik de baby ga voelen. Just go with the flow en geniet van elk moment!