19 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op Bloem12_
Haha nee twijfel daar niet aan. Omdat ik heb toen begin periode alcohol ged ...
Ik kan je gerust stellen ik was van mijn eerste 8 weken toen ik er achter kwam had gewoon bloedingen en had de prikpil dus vandaar dat ik het niet wist maar heb daarvoor ook behoorlijk wat gedronken.. mijn zoon is kern gezond en ondertussen 11 jaar oud
8 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Ik dacht aan de hand van mijn eisprong 22 mei uitgetekend te zijn op 12 feb ...
Je uitgerekende datum is niet alleen afhankelijk van je eisprong. Deze is ook afhankelijk van wanneer het eitje daadwerkelijk bevrucht is en wanneer het innesteld. Dit zijn dingen waar je nooit achter gaat komen wanneer deze precies geweest zijn
8 dagen geleden
Reactie op Bloem12_
Haha nee twijfel daar niet aan. Omdat ik heb toen begin periode alcohol ged ...
Zolang de navelstreng niet is aangelegd komt er geen alcohol bij je kindje. Het kan wel de innesteling tegenwerken of de celdeling. Maar als je nu in je 3e trimester zit en er geen bijzonderheden zijn dan zal dat allemaal goed gegaan zijn!
8 dagen geleden
Reactie op Bosdieren
Je uitgerekende datum is niet alleen afhankelijk van je eisprong. Deze is o ...
Een gok dus 😊 ook die metingen kloppen niet precies. Met 8 en 12 weken week het bijna een week van elkaar af.
Bevruchting kan trouwens niet later dan 12 uur na de eisprong plaatsvinden gezien een eitje dan afsterft. De innesteling kan misschien wel schelen, al blijft de celdeling doorgaan dus zal er ook niet zover af zitten? Ik had 10 dpo een positieve test, als je dan rekent volgens de gynaecoloog had ik een positieve test op 8 dpo en een bevruchting 48 uur na de eisprong... kan niet.
8 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Een gok dus 😊 ook die metingen kloppen niet precies. Met 8 en 12 weken wee ...
Ik heb toevallig 2 echo's gehad een dag na elkaar. (Omdat ik meedoe aan een onderzoek. Ene echo bij verloskundige andere in Sophia kinderziekenhuis voor het onderzoek.) Verloskundige meting kwam op 11 februari, het ziekenhuis op 16 februari. Mijn eigen berekening aan de hand van sja.. die ene keer dat we sex hadden die maand ... 18 februari.
Het kan echt al veel afwijken. En voor Ts ik hen ook een wijnarrangement gedronken, maar wat iemand ook al schreef, de 1e weken is er nog geen placenta en navelstreng en komt de alcohol niet bij je kindje. Vooral geen zorgen over maken.
6 dagen geleden
Heel simpel, 38 weken terugtellen. Vanaf je eisprong ben je 38 weken zwanger.