18 Reacties

2 maanden geleden

Bij mij zelf hielp emesafene niet heel goed.. maar ben ook echt extreem misselijk. Metroclopramide helpt bij mij ietsje beter 3x daags. in ergste geval mag je van emesafene 4x daags zeiden ze tegen mij, hopelijkt helpt het bij jou wel!

2 maanden geleden

Ik heb ze ook sinds zaterdag, vandaag alsnog kotsmisselijk heel de dag... hoop dat het gewoon even nodig heeft. Ik begin ook met 1 per dag. HA adviseerde voor het slapengaan, maar vk zei in de ochtend. Aangezien in de bijsluiter staat dat ze zo'n 8 uur werken vond ik de ochtend logischer dus dat ben ik gaan doen.

2 maanden geleden

Reactie op emms2821

Bij mij zelf hielp emesafene niet heel goed.. maar ben ook echt extreem mis ...
Ik heb vandaag ook metoclopramide gekregen. Hopelijk werkt het. Ik kreeg zelf nauwelijks water binnen van de misselijkheid.

2 maanden geleden

Emasafene werkt bij mij tot nu toe goed, begonnen met 4,5 week met 1 per dag. Na een week/1,5 week naar 2 per dag gegaan en dat gaat nog steeds redelijk goed.

2 maanden geleden

Reactie op Theldwyn

Ik heb vandaag ook metoclopramide gekregen. Hopelijk werkt het. Ik kreeg ze ...
En? werkt het een beetje?

2 maanden geleden

Bij hielp het zeker in de vorige zwangerschap de misselijkheid was niet helemaal weg maar wel een stuk minder hevig.

2 maanden geleden

Ik heb de HA ook gebeld voor misselijkheids medicatie. Mag ze straks ophalen. Thuis als ik niks doe gaat het wel. Maar moet morgen naar mn werk.

2 maanden geleden

Ik heb vanochtend om 05.30 de eerste tablet ingenomen en tot nu toe gaat het goed. Het zou tot ongeveer 13.30 moeten werken dus ben benieuwd hoe ik me straks voel.

2 maanden geleden

Reactie op emms2821

En? werkt het een beetje?
Ik wordt er ontzettend duf van, maar ik krijg weer eten en drinken binnen, dus ik ben tevreden

2 maanden geleden

Ik heb ze opgehaald. Maar nu lees ik dat je er niet mee mag autorijden. Doen jullie dat wel? Ik wil ze juist voor mn werk innemen, maar dat gaat dan dus niet.

2 maanden geleden

Reactie op Pruimenboom

Ik heb ze opgehaald. Maar nu lees ik dat je er niet mee mag autorijden. Doe ...
Ik rij er enkel korte stukken mee.. lange stukken niet en zou ik ook niet doen..

2 maanden geleden

Reactie op Pruimenboom

Ik heb ze opgehaald. Maar nu lees ik dat je er niet mee mag autorijden. Doe ...
Hier bij de apotheek zeiden ze dat het de eerste dagen wordt afgeraden maar het daarna gewoon weer kan. Ik rijd in 10 minuten naar mijn werk dus vind dat opzich wel oké

2 maanden geleden

En hoe moe en slaperig zijn jullie ervan? Denk dat ik ze dan toch maar niet gebruik in combi met rijden, beetje eng wel. Ik moet 20 min naar mn werk, dus dat valt ook mee.

2 maanden geleden

Ik heb ze ook sinds gister, duurt ongeveer een uur voordat het werkt dus in die tijd zou je naar je werk kunnen rijden. Merk zelf niet veel dufheid maar werkt zeker tegen de misselijkheid! Die van vanmorgen is uitgewerkt en ben weer hondsberoerd dus ik ga voor nu toch maar even naar 2 per dag. Wel dure krengen trouwens...

2 maanden geleden

Oh dat is wel een goeie idd! Alleen is terug dan wel binnen de 24 uur. Vergeleken met alle boodschappen die ik heb gekocht “omdat ik dit misschien wel lust” Zijn die pillen niks.

2 maanden geleden

Reactie op josephine18

Ik heb ze ook sinds gister, duurt ongeveer een uur voordat het werkt dus in ...
Ja niet normaal he! Worden niet vergoed, schandalig eigenlijk. Metroclopramide word wel vergoed.. mocht je het lang moeten gebruiken of te veel last krijgen. Zomaar een tip

2 maanden geleden

Reactie op emms2821

Ja niet normaal he! Worden niet vergoed, schandalig eigenlijk. Metroclopram ...
Thanks voor de tip, ga dat zeker even navragen. De pillen zijn na 8 uur ook weer uitgewerkt dus misschien dat je dat redt met terugrijden? ;)

2 maanden geleden

Ik heb vandaag een thermoskan met verse (sterke) gemberthee gedronken overdag. In combinatie met 6 keer kleine porties eten gedurende de dag. En dat lijkt ook echt te hebben geholpen!