29 Reacties

12 dagen geleden

Ik zou voor Emily gaan, vind de Nederlandse variant een beetje gek en ik denk dat ze heel vaak zal moeten gaan spellen en zeggen mijn naam is Emily maar dan op z’n Nederlands ☺️

12 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik zou voor Emily gaan, vind de Nederlandse variant een beetje gek en ik de ...
Ik zou Emily trouwens nooit als Eemily uitspreken, gewoon met de ‘eh’uitspraak

12 dagen geleden

Emily

12 dagen geleden

Emily

12 dagen geleden

Beide is een prima optie! Ik ken ook een Emmeline, met dubbel m, dus zo omslachtig vind ik dat persoonlijk zeker niet. Emily spreek ik zelf direct uit met de korte E. Ik zou dat nooit met lange ee uitspreken.

12 dagen geleden

Ik zou Emilie doen

12 dagen geleden

Emily

12 dagen geleden

Ik zou voor Emmelie gaan. Ik vind dat zelf mooier staan. Emily zou ik zelf wel als Eemilie uitspreken denk ik. Maar beide kan natuurlijk!

12 dagen geleden

Emily. Ik vind het niet mooi om al lang bestaande namen te veranderen naar een andere schrijfwijze.

12 dagen geleden

Emelie zou ik doen.

12 dagen geleden

Emily

12 dagen geleden

Reactie op Pruimenboom

Emelie zou ik doen.
Maar dan mijn probleem is, dat als je dit zo leest je dan eemilie zegt… en we willen juist met een korte e klank… Daarom willen we dus ook geen Emilie. Want volgens de Nederlandse taal is het dan een lange ee.

12 dagen geleden

Hier mijn mening die ik bij elk namen-topic over schrijfwijzes geef 😅: hou er rekening mee dat je kind continu haar naam moet spellen als je Emmelie kiest. Aan de telefoon, op school, aan instanties. En neem dit aan van iemand met de moeilijkste achternaam ter wereld die nog steeds door verschillende bedrijven (bijv. de tandarts) verkeerd wordt geschreven: het is écht heel vervelend. Ie-de-reen schrijf het verkeerd, met als gevolg mailtjes die niet aankomen omdat de telefoniste aan de andere kant mijn emailadres verkeerd spelt 🙄. Zélfs na uitleg en spelling. Als je je voorstelt als Emily, schrijft diegene jouw naam meteen als Emily want dat is de meer gangbare schrijfvorm. Niemand zal vragen 'hoe schrijf je dat'. (Daarnaast vind ik persoonlijk de twee m'en niet zo mooi: eMMelie. Vind de schrijfwijze niet zo aantrekkelijk, net als Kimmie, vandaar Kimi 😁..) Succes met je keuze!

12 dagen geleden

Emily

12 dagen geleden

Ik vind persoonlijk Emmelie heel lelijk en plat staan. Bij Emily zou ik ook van de korte e uitgaan, maar uiteindelijk bepaal je als ouder ook welke uitspraak gebruikt moet worden en die zullen de meeste mensen dan ook aanhouden. Misschien is het dan wel mogelijk dat een onbekende het eens fout uitspreekt, maar dat heb je ook weer zo gecorrigeerd.

12 dagen geleden

Ik zou voor Emily of Emilie gaan, ik vind dit persoonlijk mooier van Emmelie. Ik denk inderdaad dat ze het anders altijd zal moeten spellen, al moet ik zelfs mijn naam nog vaak spellen ; Iris 🙄. Maar ik denk ook dat er door deze schrijfwijze juist verwarring ontstaat over de uitspraak.

12 dagen geleden

Reactie op Irissdw

Ik zou voor Emily of Emilie gaan, ik vind dit persoonlijk mooier van Emmeli ...
Huh 😅. Hoe willen ze het dan schrijven, Ieris? Yris? 😅

11 dagen geleden

Ik heb een collega die Emily heet en ook uitgesproken wordt als een korte e. Bij de schrijfwijze van Emelie zou ik persoonlijk de lange ee uitspreken.

11 dagen geleden

Ik ken iemand en zij heet Emmely. Vind ik ook erg mooi.

11 dagen geleden

Emily. Leuke naam!