29 Reacties

11 dagen geleden

Emily!

11 dagen geleden

Reactie op leonie2023

Maar dan mijn probleem is, dat als je dit zo leest je dan eemilie zegt… en ...
Ik zou Emily als eemily uitspreken, dus als je een alternatieve Nederlandse uitspraak leuker vindt zou ik dan ook voor de alternatieve Nederlandse spelling gaan

11 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Huh 😅. Hoe willen ze het dan schrijven, Ieris? Yris? 😅
Haha het wordt wel eens geschreven als Irish , Eris, Eres 😂

11 dagen geleden

Reactie op JohannaLinda

Ik zou Emily als eemily uitspreken, dus als je een alternatieve Nederlandse ...
Ze willen de Engelse uitspraak, zoals in Emily in Paris? En ik denk zoals de naam ook gewoon algeem gekend is? Eemily is eerder de alternatieve nederlandse uitspraak? Ts. Ik heb 2 emily's gekend en beide werden met een korte e klank uitgesproken. Denk dat weinig het anders doen en dan gewoon even verbeteren. Met een ongebruikelijke spelling zal ze veel meer verbeterwerk hebben.

8 dagen geleden

Mijn dochter heet Emily. En zelfs haar naam wordt steeds anders uitgesproken qua klemtoon. Wel het meest logische volgens mij qua spelling ook

8 dagen geleden

Hier ervaringsdeskundige! Bij mij schrijf je het Emely, en goed je moet af en toe even spellen aan de telefoon, maar eigenlijk wordt mijn naam in 80% van de gevallen goed geschreven. Uitgesproken ook, heel af en toe is het Eemely, maar dat stoort me eigenlijk niet zo 😊

2 dagen geleden

Onze dochter heet Emmely 🥰

2 dagen geleden

Ik ken en zie de naam alleen als Emily, wordt niet alleen in Nederland op deze manier het vaakste geschreven maar ook in het buitenland. Ook de uitspraak is dan gebruikelijk gewoon met de korte e klank. Een alternatieve spelling op een naam die zo bekend is vind ik persoonlijk een beetje gek. Krijg dan altijd het gevoel dat ouders te try hard zijn om iets unieks te creëren dat eigenlijk alleen maar tegenwerkt, omdat je altijd aan moet geven dat het een andere spelling is dan gebruikelijk.

één dag geleden

Emily zou ik doen