9 Reacties

20 dagen geleden

Het is in USA/Canada idd een gender neutrale naam. Zeker ook makkelijk uit te spreken, er zijn moeilijkere namen. Hele mooie naam hoor en zeker doen wat voor jullie goed voelt. Ik persoonlijk zou het niet doen voor een meisje omdat ik gelijk aan Avery van Grey's anatomy moet denken. Maar dat is zoals ik zei persoonlijk.

20 dagen geleden

Reactie op Es2025

Het is in USA/Canada idd een gender neutrale naam. Zeker ook makkelijk uit ...
Oh ja Grey’s is ook nog iets wat ik benoemde naar mijn man. Ik vind het zelf dus ook meer een jongens naam, daardoor en door nog een jongen die Avery heet. Maar de statistieken laten juist zien dat in Amerika meer meisjes de naam Avery krijgen. Mijn man is helemaal overtuigd, ik ben zelf nog een beetje aan t twijfelen.

20 dagen geleden

Met de uitspraak zit het denk wel goed, alleen ook ik denk aan een jongensnaam.

20 dagen geleden

Ik vind avery echt heel leuk voor zowel een jongen als een meisje 😁 ook prima uit te spreken in het Nederlands denk ik 😊 Andere engelse unisex namen: - Jazz - Raven - Riley - Senna - Phoenix - River - Skyler

20 dagen geleden

Oohh heel leuk ja, voor allebei! En de Avery in greys was zn achternaam ;) denk echt dat t prima voor beide kan

20 dagen geleden

Ik vind het meer een meisjesnaam, wel heel mooi!

20 dagen geleden

Kan prima voor beide vind ik ☺️

20 dagen geleden

De naam Marvel heb ik ook als jongens- en meisjesnaam voorbij zien komen op mijn werk. Vond het bij beide kinderen ook wel passen

20 dagen geleden

Bericht was nog niet af haha Avery ken ik zelf alleen als meisjesnaam, maar heb ik ook maar een enkele keer gezien. Misschien dat het vanuit het Engels wel echt voor beide kan en dat ik het nog nooit als jongensnaam heb gezien. Vind ikzelf dan lastig iets bij in te beelden.