8 Reacties

4 maanden geleden

Mijn verloskundige zei gembercapsules en steeds kleine beetjes eten. Gisteravond mee gestart en gaat wel iets beter….

4 maanden geleden

Kleine beetje eten over de dag, zorgen dat je maag niet leeg is en voldoende drinken! Maar ook dat laatste met kleine beetjes. Als het echt overheerst zou ik de huisarts bellen. Ze kunnen emesafene voorschrijven tegen de misselijkheid. Dat helpt bij mij de ergste scherpste randjes eraf te halen

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Kleine beetje eten over de dag, zorgen dat je maag niet leeg is en voldoend ...
Jaa heb de huisarts een bericht gestuurd want dit is niet leuk meer

4 maanden geleden

Reactie op Tas15

Jaa heb de huisarts een bericht gestuurd want dit is niet leuk meer
Goedzo! En laat je niet zomaar wegsturen dat iets erbij hoort hoor. Ik ben in de 1e zwangerschap mega ziek geweest, 10kg afgevallen en hield niets meer binnen. Nu weer zo misselijk en sinds gister lijkt de emesafene niet meer te helpen. Vandaag dus weer aan de bel getrokken en er zijn genoeg medicijnen die je mag nemen die zouden kunnen werken. Ik kreeg van mijn VK net het advies: Laat los wat gezond is en eet en drink waar je trek in hebt. Water valt veel zwaarder en maakt misselijker dan bijvoorbeeld cola. Dus mag je gerust cola drinken. Net als dat groente vaak veel zwaarder valt dan een patatje. Dus lekker doen waar je wél trek in hebt en de rest compenseren met een extra vitaminepil. Succes 🍀 Hopelijk voel je je snel beter. Al zal het waarschijnlijk eerst nog even erger worden (piek ligt rond de 9 a 11 weken), voordat het weg gaat.

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Goedzo! En laat je niet zomaar wegsturen dat iets erbij hoort hoor. Ik be ...
Jaa het is echt als ik eet dan gaat het wel. Maar daarna.. ik zou het liefste de hele dag gewoon willen liggen dan gaat het het beste.. heb dit bij mijn vorige zwangerschap niet gehad.. toen was ik helemaal niet misselijk.. maar dit is tot nu toe al een hele andere zwangerschap haha

4 maanden geleden

Even langs de huisarts emesafene! Bij mijn vorige zwangerschap misselijk geweest tot week 16! Kon mijn bed niet uit zonder dit tabletje

4 maanden geleden

Verse gemerthee helpt bij mij iets.

4 maanden geleden

Sinds donderdag aan de gember capsules en dat lijkt aardig goed te werken Nu twee Lu crackertjes met zeezout opgegeten en ontbijt later maar wel minder. Dit lijkt wel aardig te werken voor mij… hopelijk voel je je snel beter