6 Reacties

2 maanden geleden

Hi@HeemChurros, Ik zal je zeggen, deze krampen zijn vreselijk pijnlijk en best eng. Ik ben 7/4 zwanger en na 17 jaren (39 jaar trouwens) weer een kindje op komst. Kan me deze steken/krampen/pijnen van de buik niet herinneren destijds🙋‍♀️ Mijn borsten doen ook veel pijn, maar daar maak ik me minder druk om. Had mijn echo 4e week juli,maar ben zo benieuwd (spannend)dat ik die verschoven heb naar de 3e week. De echo doen en het hartje horen kloppen moet toch wel al een hele gerustelling zijn. Bovendien ben ik regelmatig met mijn huisarts in contact die me ook wel weet 'gerust te stellen', dus vooral volhouden en als het kan bezigzijn (op een relaxte manier kan helpen) en geloven dat alles goed verloopt. Trouwens, super dat jouw 1e echo goed zat en het hartje klopt: prachtig!

2 maanden geleden

Hoihoi . Ik heb deze krampen ook gehad. Eerst was het een soort lichte menstruatie kramp en dat was dan een uurtje aan het sudderen en dan werd het echt in dat uurtje van pijnscore 4 naar 10 . En toen ik 5 weken was had ik het soms 4x per dag en dan ook echt binnen 10 minuten van 0 naar 10 en dan echt dubbel gevouwen liggen op de bank en kreunen en ik ben ook niet echt kleinzerig. Heb toen de gynaecoloog gebeld en kreeg te horen; warme kruik en 3x per dag paracetamol . Nu eindelijk sinds 1 week af van de krampen ongeveer , heel af en toe savonds nog een lichte kramp maar prima te houden. En nu hele dagen misselijk en vanmorgen voor het eerst moeten spugen . En ik heb nog geen echo gehad ben nu morgen 7 weken en heb pas volgende week dinsdag de eerste echo maar soms zakt de moed wel wat in m'n schoenen met eerst de enorme krampen en dan nu de misselijkheid .. maar het is de groeiende baby en de hormonen

2 maanden geleden

Hoi, ik heb dit ook gehad. Rond 4 weken een aantal keren dat ik echt dubbel geklapt op de grond lag van de pijn. Overtuigd dat dit niet goed was. Ik heb een keer of 2 een aanval gehad waarbij ik amper kon praten van de pijn, daarna nog wat “kleinere” aanvallen die zich vooral snachts voordeden. Contact met verloskundige gehad en die gaf aan dat het kan komen omdat de baarmoeder iets naar achteren gekanteld ligt. Ik heb ook een holle rug/scoliose dus dat helpt niet mee in mijn bekkengebied met een groeiende baarmoeder. Nu 7wk zwanger en nog wel wat krampjes, maar niet meer dergelijke pijn gehad en vanmorgen ook een goede echo met een kloppend hartje.

2 maanden geleden

Onwijs bedankt voor jullie berichten en goede woorden. Ondanks dat jullie ook de klachten ervaren doet het wel goed om wat zorgen bij elkaar weg te nemen denk ik zomaar. Heel veel succes!

2 maanden geleden

Reactie op HeemChurros

Onwijs bedankt voor jullie berichten en goede woorden. Ondanks dat jullie o ...
Zeker goed om herkenning te zoeken! Hier ook echt last van gehad. Letterlijk gedacht dat dit 40 weken zou duren en ik was de wanhoop nabij. Nu gaat het goed en inmiddels 7+1

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik had dit ook echt heel erg maar helaas heb ik ongeveer bij 5 a 6 weken een soort miskraam gehad. Tenminste dat denk ik omdat ik nu al een aantal weken negatief test ineens en bloed uitslag was ook negatief. Terwijl ik 6&7 juni 2x positief teste maarja. Heel apart. Hopelijk zit bij jou alles goed en super dat het hartje klopt 😊