11 Reacties

één maand geleden

Wij hebben het onze ouders na de eerste echo (vitaliteitsecho) verteld. Nu na de goede termijn echo langzaam de vrienden die echt heel dicht bij ons staan. Na de 13 weken echo komen de andere vrienden en familie.

één maand geleden

Als je iets hebt van, ik wil niet dat ze zich moeien met de keuze/ stress die na een slecht resultaat komt, dan zou ik nog even wachten. Zelf heb ik iedereen die dicht bij me staat al ingelicht na mijn positieve test (nog voor ik overtijd was 🙃). Maar bij een slecht resultaat staat mijn beslissing al vast en ik weet dat iedereen om me heen er hetzelfde instaat dus voor mij was het niet zo moeilijk te beslissen. Ik wacht wel tot na de nipt resultaten om het verdere familie en enkele kennisen te vertellen.

één maand geleden

Reactie op Motherin2025

Wij hebben het onze ouders na de eerste echo (vitaliteitsecho) verteld. Nu ...
Wij doen het precies zo

één maand geleden

Wij wachten heel specifiek na de nipt. Maar bij ons heeft dit te maken met dat mijn moeder het nooit zou begrijpen/steunen/etc. als we de zwangerschap afbreken na een slechte uitslag en slecht vervolgonderzoek. Zij staat daar zo sterk en stellig in, dat ik me niet veilig genoeg voel het van te voren al te delen.

één maand geleden

Wij hebben het al vroeg gedeeld. Ik weet dat mijn (schoon)ouders anders staan tegen een zwangerschapsafbreking door een slechte uitslag, maar dat is dan hun probleem. De kans dat het niet goed is, is niet groot! En ik ben heel misselijk, dus een zwangerschap verbergen kost mij veel te veel energie 😉 Maar het is ook echt niet raar als je wacht! Je hebt al geprikt, die ene week wachten met vertellen maakt ook niet echt meer uit 🤗

één maand geleden

Wij hebben het met 9 weken met veel mensen om ons heen gedeeld. Nu met 11 weken is het geen geheim meer hoor.

één maand geleden

Wij hebben het ook na de eerste echo verteld. Toen ik de wijn liet staan viel het de meeste mensen toch al op 😜

één maand geleden

Je bent al geprikt? Die paar daagjes wachten kunnen er dan ook nog wel bij toch 😜. Wij zeiden het bij 8 weken na de 1e echo. Als we een foute nipt of wat dan ook zouden krijgen, hebben ze ons besluit gewoon te accepteren en zich nergens mee te bemoeien..

één maand geleden

Wij hebben gewacht tot na de nipt, kwam ook toevallig zo uit. Vind het spannend om het met de ouders te delen, leek ons geen goed idee om het te vertellen en dan een week later bij een slechte uitslag te moeten zeggen ‘oh nee toch niet!’..

één maand geleden

Reactie op miewie

Wij hebben gewacht tot na de nipt, kwam ook toevallig zo uit. Vind het span ...
Dit was ook ons gedachten proces. Jullie worden opa en oma... Oh nee toch niet... Leek ons niet prettig maar voor iedereen is dit anders!

één maand geleden

Als je de zwangerschap moet afbreken zoals ik had bij mijn kindje door een verkeerde nipt, toen moest ik echt bevallen en dit kan een lange na sleep hebben mentaal en lichamelijk en je evtueele volgende zwangeschap zal niet persee een roze wolk zijn en dat kan moeilijk te verbergen zijn of eenzaam