11 Reacties

23 dagen geleden

Voor mij voelde het als kleine plopjes/ kriebels tegen mijn buikwand aan. Niet dagelijks. In de 19e week werd het een soort van gebrobbel wat ik ook met mijn hand kan voelen en zelf kan zien. De plopjes/ kriebels voel ik nog steeds af en toe doorheen de dag. Het gebrobbel is meer in de avond als ik in bed kruip. Heb een filmpje gemaakt van mijn buik waar je de bewegingen kan zien, dit was rond 22:00. Toen was ze best lang actief.

23 dagen geleden

Hoi hoi ik voelde hem al vrij vroeg met 14/ 15 weken. Het begon als kloppen. Ben nu 20 weken en voel hem nu constant. De verloskundige zei al dat dit de eerste is die zo veel beweegt hahaha

23 dagen geleden

Ik ben ondertussen 19 weken, maar kan wel iets vertellen over mijn 17-18 weken ervaringen. Begin van de 17 weken begon ik wat 'belletjes' te voelen, waarvan ik dacht dat het mijn darmen waren. Mijn man kon dit al vrij snel aan de buitenkant ook voelen, als een bobbeltje wat even kort naar boven komt. Dit heb ik een aantal dagen gevoeld savonds, 3x een plopje. Daarna weer niks. Vervolgens een aantal dagen niks gevoeld, waarin in me heel erg zorgen ben gaan maken of alles wel goed was. Met precies 18w naar de VK geweest om hartje te luisteren, alles was goed. Zij heeft me toen gerust gesteld dat je soms wat minder voelt. Bijvoorbeeld omdat de baby met de rug naar je buik ligt. Eind week 18 één dag gehad waarbij ik onze kleine meerdere keren voelde, ook overdag. Maar verder hooguit weer die enkele plopjes savonds.

23 dagen geleden

Ik voelde met 17 weken nog niks! Vanaf 18 voelde ik een soort plopjes en/of soort schuif bewegingen van binnen, heeeel lichtjes

23 dagen geleden

Ik voel em vanaf 17 weken elke dag, meestal 's avonds. Sinds deze week (19) ook steeds vaker overdag.

23 dagen geleden

Reactie op Cathy-Steef- Chieko

Ik ben ondertussen 19 weken, maar kan wel iets vertellen over mijn 17-18 we ...
Bedankt voor je uitgebreid antwoord!

23 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Voor mij voelde het als kleine plopjes/ kriebels tegen mijn buikwand aan. N ...
Oh echt, je kan het nu al zien? Voor mij als partner zou dit geweldig zijn :)

23 dagen geleden

Reactie op EvaTess

Oh echt, je kan het nu al zien? Voor mij als partner zou dit geweldig zijn ...
Ja zo gek! Ook echt nog niet verwacht. Het is heel lichtjes hoor, moet er ook geconcentreerd voor kijken.

22 dagen geleden

Ik voel hem sinds 17,5e week ongeveer. Begon met kleine “plopjes” of “belletjes” en nu 1 week verder voelt het wel als kleine trapjes of misschien draaitjes. Eerst voelde ik hem 1 a 2 keer per dag, maar dat is echt met de dag veelll meer geworden. Hij is echt enorm actief, voel hem regelmatig. Waar in jullie buik voelen jullie het? Ik echt nog wel heel laag

22 dagen geleden

Reactie op Ikigai

Voor mij voelde het als kleine plopjes/ kriebels tegen mijn buikwand aan. N ...
Ikigai kan je daarvan hier een stukje film delen? Ben zo nieuwsgierig 🥰

13 dagen geleden

Hoii, nu 19 weken zwanger en ze zegt dat ze soort van constante zachte tintelingen voelt in haar buik. Dat is qua intensiteit lager dan 's ochtends. Heeft iemand ervaring hiermee?