10 Reacties

6 dagen geleden

Lijkt mij ook fijn een draagzak 🥰Er zijn zoveel verschillende soorten, maten.. lastig. Ik wil een borstvoedingsdeskundige tevens draagconsulent laten komen na de geboorte. Voor uitleg hoe draag je je kindje + welke draagzak/doek bij ons/kindje past. Wil switchen naar een zorgverzekeraar die dit (deels) vergoed ☺️

6 dagen geleden

Ik heb de tula free to grow en vond deze heel fijn. Mijn dochter was klein (49cm,3.070kg) bij de geboorte en paste hier wel meteen in. Ook mijn man gebruikte deze draagzak erg graag en er is een groot grootteverschil tussen ons. Nu wil ik een draagdoek een kans geven. Je wil vooral een draagzak of doek waarin je kindje een goed m-houding kan aannemen. Veel babywinkels hebben draagconsulentes waar je alles eens even kan testen. Misschien is dit fijn om te doen? Ik raad het wel aan om er niet lang mee te wachten want hoe dikker de buik hoe moeilijker je kan voelen of iets voor jou straks aangenaam zit.

6 dagen geleden

Zelf heb ik ook nog geen ervaring, maar mijn schoonzus vind de stretchy draagdoeken van Bykay geweldig voor de eerste maanden. Ik ben ook van plan deze in het begin te gaan gebruiken :)

6 dagen geleden

Ik zou het pas na de geboorte aanschaffen. Wij hadden in de zwangerschap zowel een draagdoek als een draagzak aangeschaft na een draagconsult. Allebei hartstikke duur. Ik kon ivm slecht herstel bekken/rug überhaupt niet dragen. Mijn man vond het niet fijn. Dus beiden zijn echt nagenoeg niet gebruikt, zo zonde van het geld helaas. Ik heb het dus overigens ook prima gered zonder, ik kon het echt niet en heb het toen eigenlijk ook totaal niet gemist. Dus ik zou wachten tot na de geboorte, dan heb je er zo een aangeschaft 😊.

2 dagen geleden

Ik heb een draagzak gekocht van ergobaby. Die kan je op buik/rug/ zij dragen. Vooral op de zij vind k nu fijn als m’n zoontje wat groter is en erg aanhankelijk is met bijv eten koken. Hij is te lang om m op je buik te doen. Bij babypark hebben ze een zware babypop zodat je dat kan proberen in een draagzak. Erg fijn geholpen daar en zo kan je verschillende modellen voelen ipv op internet selecteren

2 dagen geleden

Wij hebben een Marsupi, wat minder bekend merk maar superfijn! Maar zoals hieronder wordt gezegd, ik zou even een Draagconsulent raadplegen. Dan kan je wat verschillende uitproberen!

2 dagen geleden

Ik zou na de zwangerschap een draagconsulente laten komen! Dan kan je meerdere zakken uitproberen. Heel veel zakken worden genoemd als geschikt voor newborns, maar dit is dus niet zo, de meeste passen ze echt pas vanaf maat 68 in (de bovenste rand mag niet verder komen dan de onderkant van de oortjes bijvoorbeeld). Daarnaast is wat voor mensen fijn is zo verschillend. Mijn man draagt met de tulp free to grow, ik met de ergobaby omni 360. Toen ons zoontje jonger was droegen we met de ergobaby embrace (speciaal gemaakt voor newborns maar kan je dus maar kort mee dragen), en stretch draagdoeken. Als ik hem nu snel even mee wil nemen pak ik onze ringsling. Er is ZO ontzettend veel keuze in draagzakken, en ze zijn niet goedkoop, dus je goed voor laten lichten is zeker aan te raden!

2 dagen geleden

Iemand tips die ik kan gebruiken voor als je in een land woont waar ze geen draagconsulenten kennen?! 🙈

2 dagen geleden

Reactie op YH89

Iemand tips die ik kan gebruiken voor als je in een land woont waar ze geen ...
Passen met gewicht erin 😁 bij voorkeur met je eigen baby. Stukje lopen door de winkel, een model proberen met gekruiste klikbanden, rechte klikbanden, half knoop half buckle, en een draagdoek (in de winkel kunnen ze wel helpen met knopen). De bovenste rand mag tot de onderkant van de oortjes van je kindje komen, lager is prima, hoger niet (verstikkingsgevaar). De zitstof moet je helemaal van knieholte tot knieholte kunnen spreiden, waardoor het kindje in de m houding of kikkerhouding komt te zitten (beentjes gespreid, en knietjes hoger dan de billetjes). Een zacht rugpand (dus niet verstevigd, alleen stof) zorgt dat je kindje mooi met een bol ruggetje kan zitten. Het hoofdje van je kindje zit bij een goed afgestelde draagzak op "kushoogte" (je kan je kindje een kusje op het hoofd geven) Voor jezelf is het vooral belangrijk dat het lekker zit. Ik heb er een plaatje bij gedaan van ergonomisch dragen op verschillende leeftijden, dat maakt het misschien wat duidelijker!

2 dagen geleden

Ik vond de ergobaby embrace heel fijn, had ‘m toen heel goedkoop via vinted gekocht om te proberen :) had m zelf na de geboorte besteld en vanaf een week of 5 gebruikt en mn dochter paste er toen goed in.