29 Reacties

16 dagen geleden

Ik heb er ook vaak over gehoord, heb ze al aangeschaft en wil rond 37 weken beginnen met drinken馃

16 dagen geleden

Ik ben ook benieuwd! En waar hebben jullie de thee gekocht?

16 dagen geleden

Reactie op Hatiss88

Ik heb er ook vaak over gehoord, heb ze al aangeschaft en wil rond 37 weken ...
Waar heb je ze gekocht? 鈽猴笍

16 dagen geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap zowel frambozenbladthee als vrouwenmantel thee gedronken. Ik ben met 38 weken bevallen, had een ontsluitingsfase van 30 uur, maar wel met hele sterke en goede wee毛n. Een persfase van 18 minuten (heel snel bij een eerste), weinig bloed verloren. Ik had geen nawee毛n, en mijn kraamzorg stond ervan te kijken hoe snel mijn baarmoeder weer naar haar normale grootte slonk, en hoe snel ik al geen bloed meer verloor (ik heb nooit een vol kraamverband gehad, en ging na 2 dagen over naar normale maandverbandjes.) Het kan natuurlijk allemaal puur geluk zijn geweest, maar ik ga het deze bevalling zeker weer gebruiken!

16 dagen geleden

Ik kocht het volgens mij bij pit en pit toen

16 dagen geleden

Reactie op Lolamaddox

Ik ben ook benieuwd! En waar hebben jullie de thee gekocht?
Ik zag de thee bij de ekoplaza!

16 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Waar heb je ze gekocht? 鈽猴笍
Ik heb ze zelf uit Turkije gehaald, maar hier zou ik ze bestellen bij biomom.nl

16 dagen geleden

Vorige zwangerschap gebruikt (eerste zwangerschap), met 38+6 bevallen, ontsluitingsfase was 3 uur en 40 min persen. Niet uitgescheurd. Ik ga het zeker weer gebruiken!

16 dagen geleden

Hier heeft het bij de vorige bevalling totaal niet geholpen. Bevallen met 40+6, bevalling duurde anderhalve dag en 1 uur geperst. Heel veel bloed verloren. Misschien had ik gewoon pech en was het nog langer zonder de thee, maar ga het dit keer niet eens proberen

16 dagen geleden

Gaat iemand het ook combineren met dadels eten?

16 dagen geleden

Dadels en de thee gedronken... heb 4 dagen over mn bevallen gedaan, vol in de wee毛n en 5cm ontsluiting. Werd een keizersnede. Dus ja.. als je wil onder het mom: 'baat het niet, schaadt het niet' kun je t doen. Maar wetenschappenlijk is er nooit iets van bewezen 馃槈

16 dagen geleden

Waar is frambozenbladthee goed voor dan? Op basis van de reacties denk ik iets met een voorspoedig verlopende bevalling, vraagteken... 馃槄? Had er nog nooit van gehoord!

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Waar is frambozenbladthee goed voor dan? Op basis van de reacties denk ik i ...
Hier kan je er iets over lezen.

16 dagen geleden

Reactie op Hatiss88

Hier kan je er iets over lezen.
Thanks maar is hier niet leesbaar 馃槄. Foto is beetje te blurry.

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Waar is frambozenbladthee goed voor dan? Op basis van de reacties denk ik i ...
Frambozenblad is bijzonder waardevol voor zwangere vrouwen. Het bevat fragarine en tannines, stoffen die helpen bij het versterken van de bekkenbodemspieren en het vergemakkelijken van de bevalling. Onderzoek in het 'Journal of Midwifery & Women's Health' toont aan dat vrouwen die frambozenbladthee drinken minder kans hebben op interventies tijdens de bevalling. Even een stukje gekopieerd haha, het stimuleert eigenlijk de baarmoeder, waardoor je sterkere wee毛n zou krijgen en het een voorspoedige bevalling bevorderd. Het wordt vanuit de kruidengeneeskunde ook veel ingezet bij menstruatie. Wel pas na 37 weken gaan gebruiken, want het kan dus de baarmoeder stimuleren. Vrouwenmantel heeft tot op zekere hoogte hetzelfde effect, maar schijnt sterker te werken, en zou na de bevalling ook zorgen voor snellere slinking van de baarmoeder, en het verminderen van bloedingen. Dit word wel echt pas aangeraden te drinken vanaf je uitgerekende datum, of iig daar in de buurt, omdat dit daadwerkelijk samentrekkend werkt.

16 dagen geleden

Ik heb niets genuttigd en binnen 42 minuten bevallen met hele sterke wee毛n 馃檲

16 dagen geleden

Reactie op Eeneneen

Frambozenblad is bijzonder waardevol voor zwangere vrouwen. Het bevat fraga ...
Thanks! Wat gek, dit heb ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap nooit tegen gekomen ofzo.. En ik heb toch heel wat afgeGoogled 馃槄.

16 dagen geleden

Reactie op Kiimi

Thanks! Wat gek, dit heb ik ook tijdens mijn vorige zwangerschap nooit tege ...
Ik wist het mijn vorige zwangerschap toevallig omdat mijn familie nogal bezig is met de kruidengeneeskunde (liefkozend "dat stelletje heksen" 馃槀) en ik kreeg het van mijn moeder en tante als tip. Ik vind t ook nog eens hele lekkere thee, dus geen straf om het dalijk weer te drinken 馃槄

16 dagen geleden

Ik heb een zakje gekregen van mijn schoonzus die net bevallen is, die kreeg haar 1e kindje en ging zo snel en zo makkelijk dat ze thuis bevallen is omdat ze het ziekenhuis nieteens meer haalde. Ze vertelde over hele sterke wee毛n en ontsluiting die als een speer opliep. Ik ga het voor de zekerheid gewoon drinken, ben sceptisch maar ach een kop thee meer of minder met deze temperaturen buiten is ook geen straf 馃グ

16 dagen geleden

Reactie op Adeny

Gaat iemand het ook combineren met dadels eten?
Ik ga sowieso weer dadels eten vanaf week 30 ongeveer, omdat ik deze niet erg lekker vind haha. Vorige keer elke dag door de smoothie gegooid.