61 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Fleuri25
Ik hoef geen calcium bij te slikken omdat het volgens mijn gynaecoloog acht ...
Oh vreemd! Ik denk niet dat die richtlijn nu opeens niet meer geldt bij de gynaecoloog die ik gesproken heb. Bel afspraak was maar 2 weekjes terug. Zij zal wel minder/andere info hebben dan die van jou helaas. Ben ook niet eigenwijs genoeg om op eigen houtje te stoppen met calcium.
Zal nog weleens nadenken wat handig is. Misschien weet de huisarts wel meer ook.
3 maanden geleden
Reactie op M&M 21
Het worden meer zulke bultjes. Dikker dan van die wamtebultjes. En als het ...
Nee zo ziet het er bij mij niet uit idd. Veeeel kleiner qua formaat.
3 maanden geleden
Reactie op M&M 21
Het worden meer zulke bultjes. Dikker dan van die wamtebultjes. En als het ...
Nou, ik dacht dat ik gek werd. Ik zit al een dag na te denken of ik iets verkeerd gegeten heb want ik heb dit op mijn boven en onder armen en het JEUKT! Zie hier de uitslag op mijn bovenarm 🙄
3 maanden geleden
Reactie op Mxxy
In Nederland word ascal alleen voorgeschreven bij al zwangere vrouwen vanaf ...
Nee hoor. Ik slik het ook al vanaf 4 weken. Voorgeschreven door de dokter van de Herhaalde Miskramen poli. Hier heb ik onderzoeken gehad en moet ik dit slikken en extra progesteron inbrengen.
3 maanden geleden
Reactie op Pruimenboom
Oh vreemd! Ik denk niet dat die richtlijn nu opeens niet meer geldt bij de ...
Een arts hoort ook te werken volgens de richtlijnen en mag alleen gemotiveerd afwijken. Mijn gynaecoloog had het over congressen en dat het verhaal over calcium bijslikken ‘heel vaak onderuit is gehaald’ en hij zei dat de richtlijn aangepast gaat worden. Dat verloskundigen het adviseren komt door die richtlijn.
Ik zou zeggen: doe wat een arts je adviseert. Die is verantwoordelijk voor het beleid. Extra calcium kan zover ik weet geen kwaad 🙂
Ik reageerde in eerste instantie ook op iemand die veel last heeft van de extra calcium. In zo’n geval kan ik me voorstellen dat je het nog een extra checkt bij je gynaecoloog.
3 maanden geleden
Reactie op Ghisjhe
1 broodje kaas en bakje yoghurt maar? Ik dacht dat je veel meer binnen moes ...
Hier heeft mijn verloskundige er zelfs een lezing over gehouden en de extra calcium inname kwam op ongeveer 2 glazen melk per dag. Ik eet of drink dus dagelijks melk, eet kaas of pal yoghurt is echt meer dan voldoende. Ik slik ook niks extra.
2 maanden geleden
Ik was gister voor het eerst bij de gyn, en ik moet vanaf vandaag starten. Ben vandaag precies 14 weken. Moet het tot 34 weken uit mn hoofd doorslikken.
Ik heb een te hoog bmi en het is mijn eerste zwangerschap. Dat zijn de enige 2 ‘voorwaarden’ waaraan ik voldoe.
Voor zover ik weet is het een middel wat weinig/geen bijwerkingen heeft, maar wel veel voordelen kan hebben voor je zwangerschap en kindje.
Ook zei ze dat in omliggende landen zoals Duitsland en richting Zweden enzo dit standaard aan IEDERE zwangere vrouw word voorgeschreven, zelfs als ze dus buiten een ‘risico groep’ vallen. En dat nederland daar ook naartoe aan het werken is 😅
Ik ben benieuwd. Had gehoopt dat het een pilletje was wat ik zo kon doorslikken, maar het moet in water opgelost worden 🤢 scheelt dat ik nu flink verkouden ben en weinig proef 😂
2 maanden geleden
Reactie op RomyMM
Ik was gister voor het eerst bij de gyn, en ik moet vanaf vandaag starten. ...
De arts en apotheek zegt dat je ze ook gewoon normaal mag doorklikken en niet hoeft op te lossen. Anders zou ik ze echt niet wegkrijgen. Ik heb ze de vorige zwangerschap en deze zwangerschap zo gewoon doorgeslikt. Het advies er alleen bij was dat je erna wat meer moest drinken. Overleg het even met je apotheek!
2 maanden geleden
Zijn het bij jullie grote pillen dan? Ik moest ze zelf halen bij de drogisterij en het zijn echt miniscule pilletjes net zo groot als een anticonceptiepil. Ben geen ster in pillen slikken dus dit is top.
2 maanden geleden
Reactie op Kim-regenboogbaby
Zijn het bij jullie grote pillen dan? Ik moest ze zelf halen bij de drogist ...
Oh wat gek dat je dit in de winkel moet halen. Ik heb een recept van de apotheek voorgeschreven gekregen met pilletjes die ik in het water moet oplossen. Word vergoed door de verzekering.
2 maanden geleden
Reactie op Mxxy
Oh wat gek dat je dit in de winkel moet halen. Ik heb een recept van de apo ...
Dat zie ik bij meerdere inderdaad vreemd maarja het zal wel
2 maanden geleden
Van de week gestart in week 16. Gyn3coloog heeft ze voorgeschreven en krijg ze nu via de apotheek 80 mg
Een verloskundige mag dat niet voorschrijven. Kreeg ook de tip er 1000mg calcium bij te gaan slikken.
Ik zag alleen maar voordelen om dit te gaan slikken. Gynaecoloog gevraagd of ze ook nadelen wist. Ze zei heel soms krijgt iemand maag klachten maar verder zag ze ook alleen maar voordelen