13 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd. 1 augustus heb ik mijn eerste afspraak.

2 maanden geleden

Ik volg. Ik heb überhaupt moeite om een doorverwijzing te krijgen. Benieuwd wat de poli precies inhoud

2 maanden geleden

Oh maak je niet druk hoor! Ik heb een overleg gehad over adhd medicatie en zwangerschap, en ze waren erg aardig en meedenkend. Je kan goed je vragen stellen en ze proberen een beeld te vormen van je thuissituatie (relatie, financieel, netwerk). Ik heb een telefonische terugkoppeling gehad en ik kan ze bellen als het weer nodig is. Nog iets wat je wil weten? Vraag gerust hoor!

2 maanden geleden

Hi! Wat goed dat je een gesprek aan gaat. Ik heb vorig jaar, voordat we startten met proberen, een afspraak gehad bij de pop poli. De huisarts heeft me doorverwezen, toen ik mijn zorgen uitsprak over een verhoogd risico op pre-/postnatale depressie. De eerste afspraak was met een psychiater, die mij vragen stelde over mijn verleden, medicatie en klachten rondom geestelijke gezondheid. Ook sociaal netwerk etc. Kwam ter sprake. De arts gaf ook aan hoe het traject eruit zou komen te zien als ik daar zou starten wanneer ik zwanger ben. Ik heb er zelf voor gekozen om het traject niet te gaan doen als ik zwanger zou zijn en ik sta nog steeds achter deze keuze. Uit het gesprek werd voor mijzelf eigenlijk juist bekrachtigd hoe veel ik ten positieve veranderd ben na een zware depressie jaren geleden. Ik heb een fijn en steunend netwerk en ben al jaren stabiel ten aanzien van de depressieve klachten. Succes! 😊

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ze best uiteenlopende zaken en problemen behandelen en zorg op maat in deze heel belangrijk is. Ik denk zelf dat bij mij het knelpunt aan het einde van mijn zwangerschap ligt. Ik ben vorig jaar mijn zoontje verloren kort na de keizersnede en zal dus waarschijnlijk in die periode de meeste hulp nodig hebben. Ben erg benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien. Ik ga er maar met open vizier in 😃

2 maanden geleden

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gedaan, ook de cursus ontspannen verwachten met een groepje anderen, ik vond het echt super waardevol, en heb nog dagelijks appcontact en maandelijks een play date! Zou het zeker aanraden als je ervoor in aanmerking komt

2 maanden geleden

Reactie op JessieK90

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gedaan, ook de cursus ontspannen ve ...
Wat goed! Ja ik kan alle hulp en steun goed gebruiken tijdens deze zwangerschap.

2 maanden geleden

Reactie op Kimberley2802

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ze best uiteenlopende zaken en pr ...
Super goed dat je nu al weet dat je dan wat extra ondersteuning kan gebruiken! Logisch ook, niet niks wat je hebt meegemaakt. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de pop poli een fijne plek voor gaat zijn 🤗

2 maanden geleden

Ik heb binnenkort een intake gesprek ben heel benieuwd!

2 maanden geleden

Heftig wat je hebt mee gemaakt. Maar mijn vorige bevalling was met de pop poli vanwege medicatie en nu ben ik weer bij de pop poli. Heb je een eerste afspraak bij een psychiater? Dan maken ze samen met je een preventie plan voor als het mis zou gaan en je krijgt waarschijnlijk een aantal gesprekken met de psychiater over wat er is gebeurd en wat dit met je heeft gedaan en hoe om te gaan als er iets mis zou zijn of het anders loopt dan je verwacht. Heel veel sterkte in iedergeval

2 maanden geleden

Reactie op MenMF

Heftig wat je hebt mee gemaakt. Maar mijn vorige bevalling was met de pop p ...
Ik heb geen idee met wie ik morgen een gesprek heb. Ik wacht het rustig af en heb er wel vertrouwen in dat ik in goede handen ben daar! Ik ben ook in dat ziekenhuis bevallen vorig jaar dus ze zijn allemaal goed op de hoogte.

2 maanden geleden

Hoe is je afspraak geweest

2 maanden geleden

Reactie op MenMF

Hoe is je afspraak geweest
Fijn gesprek! De begeleiding zal tegen het einde van mijn zwangerschap wat intensiever worden omdat het daar is misgegaan.