16 Reacties

2 dagen geleden

Yes top, heel fijn om mee te starten! En prettige sensatie gaf mij het gevoel van controle. 😊

2 dagen geleden

Ja, was echt fantastisch. Kon de weeën niet meer hebben (ingeleid) en de ontsluiting bleef hangen. Wilde eerst de TENS gebruiken voor een ruggenprik. Heb goed kunnen ontspannen en de ontsluiting vorderde daardoor enorm snel en kwam in een bubbel. Kon snel gaan persen en ging allemaal heel goed. Ik heb geen idee of de TENS nog aangestaan heeft met de pers fase hahha

2 dagen geleden

Ja hier ook goede ervaring mee. Bevalling van mijn zoontje zonder verdere pijnstilling kunnen doen, en gaf inderdaad geboel van controle.

2 dagen geleden

Ja, heel fijn! Het hielp echt met het wegpuffen van de weeen. Oh en bij mij gaf mijn vriend steeds de druk op de knop, dus hij had ook een taak! Haha Verder voelt het soms als een soort koortsdroom maar ik weet nog dat ik het wel heel jammer vond dat hij af moest bij het douchen en gelijk daarna weer opgeplakt (douchen was toch niet mijn ding) en verder gegaan haha. Ik kijk er echt positief op terug en heb ‘m al gehuurd voor straks!

2 dagen geleden

Oh ja en verder geen pijnstilling gehad ook. Had er pas bij 9 cm ontsluiting behoefte aan wat natuurlijk die ‘paniekfase’ was dus uiteindelijk heel blij met dat ik de TENS had!

2 dagen geleden

Waar hebben jullie deze gehuurd?☺️

2 dagen geleden

Hier ook goed ervaring met een TENS. Was bij mij gewoon beschikbaar via de verloskundige, dus ik heb er niet zelf één gehuurd. Mijn vriend heeft hem ook bediend en dat werkte heel fijn. Ik denk er zeker over om nu bij de tweede keer weer te gebruiken, als zo'n ding beschikbaar is. Ga het niet van tevoren huren of afschaffen ofzo.

2 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik gewoon bij elletens.nl dit keer. Vorige keer bij de VK maar voordat er straks geen een beschikbaar is…

2 dagen geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik heb er een aangeschaft, was vergoed via een aanvullende verzekering. Daar kan je voor je verzekering voor volgend jaar nog even naar kijken eventueel

16 uur geleden

Veel positieve verhalen zie ik! Voor mij werkte t helaas niet. Had al gelijk vanaf t begin van de bevalling best veel pijn, dus zelfs als ik t tens apparaat op de hoogste stand zetten woog t totaal niet op tegen de weeen 😂

15 uur geleden

Iemand er ook ervaring mee bij een snelle ontsluitingsfase? Kan me voorstellen dat het top is als je al een lange tijd weeën hebt maar vraag me af of het "gedoe" van zo apparaat opplakken etc en kijken of het wat is ook zin heeft als je binnen een paar uur 10cm ontsluiting hebt...

15 uur geleden

Reactie op Lousb12

Iemand er ook ervaring mee bij een snelle ontsluitingsfase? Kan me voorstel ...
Maar dat weet je niet van te voren toch?

15 uur geleden

Reactie op Lousb12

Zelf geen ervaring mee, maar wat ik heb gelezen schijnt een tens juist effectiever te werken als je het vanaf het begin al gebruikt. Wordt volgens mij wel aangeraden om het voor de bevalling een keer op je hand te plakken bijv, zodat je weet hoe het voelt

15 uur geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Maar dat weet je niet van te voren toch?
Nee maar gezien het bij mn eerste bevalling ook vrij vlot ging gaan de meeste verloskundigen die ik erover spreek ervan uit dat het bij de 2e net zo is of zelfs sneller

14 uur geleden

Reactie op Lousb12

Het is niet echt gedoe met opplakken. Tenminste zo het ik het niet ervaren. Als je vooraf even kijkt hoe het werkt, en dan vooral je partner. Zit het in 2 minuten erop. Het is de kabels juist aan elkaar maken (kan van te voren natuurlijk al) en de folie van de plakkers halen en op je rug plakken. Ik bediende de knoppen zelf, had van te voren even gekeken welke knop wat doet. Een ruggenprik bijvoorbeeld is veeeeeeel meer gedoe.

5 uur geleden

Ik had em aangeschaft voor mijn vorige zwangerschap en compleet vergeten te gebruiken tijdens de bevalling 😂😂😂 kan dus ook niet zeggen of het hielp