26 Reacties

10 dagen geleden

Hee! Omdat ik bij mijn eerste bevalling 2 liter bloedverlies had ivm niet samentrekkende baarmoeder(en dit pas na 4 uur ontstond) is bij mij nu ook het advies preventief oxytocine geven na de bevalling. Volgens mij zou ik in overleg ook nog wel alleen met een waakinfuus mogen bevallen. Maar ondanks dat ik liever met een waakinfuus was bevallen, heb ik het volledige vertrouwen in de gynaecoloog en de beslissing toch preventief oxytocine intra veneus te krijgen. Ik was eerst ook best angstig, maar heb het nu los kunnen laten. Je bent in goede handen🍀🍀Het voordeel is dat ze voorkennis bij jou hebben en dus preventief kunnen handelen door oxytocine te geven. En daarbij hebben ze ook een plan gemaakt waarop ze snel kunnen handelen. Wieweet verloopt alles met de oxytocine wel heel soepel! Ze willen liever een risico voorkomen. Ik had van het bloedverlies op het moment zelf ook niet veel door. Pas na de hand voelde ik mij slap en vermoeid. Ik heb geen bloedtransfusie gekregen. Maar ik kreeg na mijn bevalling ijzerpillen en ik ben na mijn bevalling veel ijzerrijke producten gaan eten. Daardoor voelde ik mijn snel beter en binnen no time was mijn HB weer gestegen.

10 dagen geleden

Als ik jullie reacties zo lees zijn de dames die naderhand naar de OK zijn gegaan voor verwijdering van de placenta allemaal onder algehele narcose gegaan.. terwijl bij mij word gesproken over een sedatie. Iemand enig idee hoe dat zit?

10 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Als ik jullie reacties zo lees zijn de dames die naderhand naar de OK zijn ...
Je bent zowel met volledige narcose en sedatie volledig weg, dus maakt voor jou geen verschil qua bewustzijn/herinneringen. Bij sedatie blijf je gewoon nog zelfstandig ademen en heb je geen beademingsbuisje in de keel nodig wat eigenlijk beter is, minder anesthetische risico's.

10 dagen geleden

Reactie op herfst23

Je bent zowel met volledige narcose en sedatie volledig weg, dus maakt voor ...
Klopt, maar het bijkomen en herstellen van een sedatie versus een narcose maakt voor mij wel veel verschil. Ik word moeilijk wakker uit een narcose en sedatie gaat mij veel beter af, dus voor mij wel van belang.

10 dagen geleden

Jeetje wat vervelend dat je dit nu al weet. De angst en spanning die je nu al opbouwt, zullen niet bijdragen aan een fijne bevalling 😕.. Ik hoop dat je dit snel van je af kunt zetten! Mijn verhaal: ik kreeg een ruggenprik en voelde daardoor de weeën niet meer. Of de weeën waren weg. Toen hebben ze een infuus gelegd met oxy. Toen ze eenmaal op m'n borst lag, hoorde ik de gynaecoloog zeggen 'schroef maar even op' tegen de verpleegkundige, en drie seconden later vroeg ze of ik 'ff kon persen'. Dit herinnerde ik mij later pas. Ik heb alles bij elkaar een grote hoeveelheid weeënopwekkers gekregen, tegen mijn wens in, maar goed. De placenta rolde er zo uit, niks van gemerkt of gevoeld, want ik lag lekker te kroelen met m'n verse baby 🥰. Ik heb hier in principe geen last van gehad. Niet in de zin van flauwvallen, bloedverlies of iets. Ik voelde de weeën heel zacht, want de ruggenprik hield de pijn tegen, dus in die zin vond ik het wel plezant 😅. Wel heb ik het idee dat het puur vergif is waarmee ze je hormoonhuishouding compleet naar de klote helpen, waardoor je een aantal maanden extra nodig hebt om jezelf weer te worden. Je lichaam vergeet spontaan hoe het zelf oxy aan moet maken, dus krijg je het moeilijker om positieve emoties te voelen. (Dit is mijn persoonlijke ervaring en mening, sorry. Die van jou mag anders zijn! Maar ik ben er heilig van overtuigd dat synthetische oxytocine puur kwaad is voor een vrouwenlichaam. Zoals wel meer hormoonspul dat ze graag in je lichaam stoppen, maar laat ik hier maar stoppen 🙂.) Conclusie; geen fysieke bijwerkingen, wel mentale. Hoop dat je een fijne bevalling mee mag maken!

10 dagen geleden

Reactie op IreneEmma

Klopt, maar het bijkomen en herstellen van een sedatie versus een narcose m ...
Dus zeker de beste oplossing voor jou dan!