463 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op louisat

Hallo allemaal! Mijn naam is Louise Ik ben 24 februari uitgeteld Het is ...
Ik heb na mijn eerste zwangerschap een lijst gemaakt van alles wat ik echt nodig had en gebruikte, wil je die hebben?

3 maanden geleden

Reactie op Annevth97

Ik heb na mijn eerste zwangerschap een lijst gemaakt van alles wat ik echt ...
Zou ik die ook mogen hebben?

3 maanden geleden

Reactie op Annevth97

Zou ik die ook mogen?😅

3 maanden geleden

Reactie op Kirsten.:)

Zou ik die ook mogen?😅
Jazeker, weet alleen niet hoe ik ze naar jullie kan sturen. Volgens mij mag je geen nummers delen enzo

3 maanden geleden

Reactie op kimberley35

Zou ik die ook mogen hebben?
Tuurlijk

3 maanden geleden

Reactie op Annevth97

Opzich, graag!

3 maanden geleden

Belangrijke dingen regelen: • Kraampakket via zorgverzekering • Klossen e.d. via zorgwinkel (medipoint) • Bed op klossen met week 36 • Ziekenhuistas klaarzetten (in ieder geval voor week 36) Borstvoeding: • Purelan zalf/kokosolie. Ik gebruikte om en om tegen kloven en kokosolie helpt tegen spruw. • Voedingsbh • Zoogcompressen • Hydrogel pads: https://www.123kleintje.nl/product/rite-aid-hydrogel/?gclid=CjwKCAjwsKqoBhBPEiwALrrqiBVgSb8bvbBCU3fCLN3v-mJdANS49gQWbp0piy94UjtuK7y5fulq3hoCpcMQAvD_BwE je zou misschien ook zoogcompressen in de vriezer kunnen leggen. Ik vond deze de eerste week zo ontzettend fijn. • Eventueel voedingskussen. Die heb ik alleen de eerste paar weken gebruikt. Gebruik nu gewoon 1 kussen van de bank en een extra hoofdkussen. • Kolf merk Youha (had hem van Ali omdat ik niet wist of boestvoeding zou lukken gebruik m nog steeds, scheelt 100 euro met die in NL wordt verkocht en is gewoon dezelfde) • Medela zakjes voor melk • Evt tepelhoedjes voor als je vlakke tepels hebt. Verzorging: • Hydrofieldoeken ongeveer 12 stuks. Gewassen en gestreken (Persoonlijk zijn de witte van prenatal mijn favoriet, had ook van de zeeman maar die zijn niet fijn) • Rompers maar 50/56. Gewassen. Ik had 4x lange mouw en 4x korte mouw. Van de zeeman, kosten 1,50-2,00 per stuk. Maar de overslag rompers van Hema zijn ook heel fijn en gaan heel lang mee • Spuugdoekjes. Gewassen ook van de zeeman. • Aankleedkussen + minstens 2 hoezen. • Zeep (aleppozeep ivm allergieën, zeker geen zwitsal) • Billendoekjes (vind die van Naif het best, heb je minder van nodig en best voor het milieu) • Pampers maat 0 en 1 (kruidvat heeft pampers met randje achteraan zodat de poep niet via de rug omhoog komt. Deze vind ik het fijnst) • Nagelsetje en haarborstel (zit soms in je kraampakket) • Bakje voor billendoekjes • Meeneembaar verschoonmatje • Bevalling: • Fles met een rietje (ik heb echt machtig veel gedronken tijdens de bevalling. W. hield steeds een glas met een rietje voor me zodat ik een paar slokjes kon nemen. Volgende keer zou ik een fles gebruiken vandaar 😄) • Extra matjes voor onder je. • Maandverband voor daarna. Gaat ongeveer een pak per dag door. Ik vond die van kotex night fijn. Die zijn groot en lekker zacht. • Grote onderbroeken, ja echt 🤣 • LABELLO o.i.d. • Krukje om uit bed te kunnen stappen of huishoudtrapje • Peribottle zodat plassen niet zo brand. • Handschoentjes (uit kraampakket) om tegendruk te leveren tegen perineum voor eerste keer grote behoefte. Babyspullen: • Maxi-cosi wipstoel • Draagzak van Najell, maar hele kleintjes passen daar niet goed in. Ik zou de volgende keer voor een draagdoek gaan (ringsling).

3 maanden geleden

Reactie op KUPO nog

Opzich, graag!
Hij staat hier onder

3 maanden geleden

Hi ik ben Lonneke, Via een bekende donor ben ik zwanger d.m.v. zelfinseminatie van ons eerste kindje. Ik ben samen met een vrouwelijke partner en we zijn nu 5,5 jaar samen. Helemaal happy en gelukkig! Dat het op deze manier gelukt is! 🍀 we hebben woensdag de termijn echo. Voor nu staat het op 12 februari en vandaag op 10+5 weken. Spannend allemaal!

3 maanden geleden

Hoi hoi, ik ben Alise (36) en durf vandaag na een hele mooie 2e echo eindelijk dit berichtje te doen! Na een MA afgelopen februari vond ik het allemaal extra spannend. Ik ben nu 11+1 en wordt voor mij en mijn vriend ons eerste kindje 🥰 uitgerekende datum is vandaag gezet op 10 februari

3 maanden geleden

Hoi hoi ik ben Bianca Mijn uitgerekende datum is 12 februari. Ik ben een BAM moeder (bewust alleenstaand) Ik ven zwanger geworden via donorbank. Na 6 mislukte pogingen eindelijk zwanger. Het wordt mijn eerste kindje

3 maanden geleden

Reactie op OumAbd

waarom zijn er 2 de zelfde profiel fotos en 2 verschillende verhalen?🤷🏼‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op nona-kecil87

waarom zijn er 2 de zelfde profiel fotos en 2 verschillende verhalen?🤷🏼‍♀ ...
Uuuhhh de bovenste ben ik niet ik ben de onderste. Is wel mijn foto, maar ik ben echt de onderste

3 maanden geleden

Reactie op nona-kecil87

Geen idee wie de bovenste is. Maar dit maakt me wel ongerust dat diegene mijn foto gebruikt.

3 maanden geleden

Reactie op nona-kecil87

Dit is een bug in de app. Ik zie namelijk wel bij beide een andere profielfoto. Soms wordt indd de verkeerde profielfoto getoond. Doet diegene niet zelf :)

2 maanden geleden

Hi, ik ben Annemarieke, 31 jaar en woon samen met mijn man Jan Jaap. Samen hebben wij 3 kinderen; Maaike(2017), Femke (2019), Eeuwe (2021). Ik ben in verwachting van ons 4e kindje en uitgerekend op 19 februari 2025.

2 maanden geleden

Reactie op BAM1985

Uuuhhh de bovenste ben ik niet ik ben de onderste. Is wel mijn foto, maar i ...
Ik was de onderste maar dat is niet mijn profielfoto

2 maanden geleden

Hi! Ik ben Rho, 27 jaar en woon samen met mijn man. Samen hebben we al een dochtertje die 10 augustus 1 jaar is geworden. In februari verwachten we ons tweede kindje. Uitgerekend op 18 februari. Nu 13.6

2 maanden geleden

Hi, ik ben Cameron! 20 jaar oud. Ik woon samen met mijn vriend (23). Het was een bewuste keuze om jong ouders te worden. :) ik ben nu 14 weken en 3 dagen, uitgerekend op Valentijnsdag (14februari). We kijken er zo naar uit om ons kleintje te ontmoeten🥰

2 maanden geleden

Reactie op Annemariekje

Hi, ik ben Annemarieke, 31 jaar en woon samen met mijn man Jan Jaap. Samen ...
Leuk hier ook zwanger van baby nummer 4 welkom 🤗