39 Reacties

2 maanden geleden

Heb je omeprazol geprobeerd? Dat was het enige wat mij tot nu toen hielp en het helpt nog wel. Het werkt wel uit na een aantal uur en ik moet dan wel wachten op de volgende ochtend, maar ik denk dat ik volgende week halve dagen weer kan werken.

2 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Heb je omeprazol geprobeerd? Dat was het enige wat mij tot nu toen hielp en ...
Ik zal er eens naar kijken ! Thnx

2 maanden geleden

Wat vervelend. Hier precies het zelfde. Ik geef mij er maar aan over en ga vaak liggen en doe taken echt in etappes. Ook met eten kleine porties. Bruin brood zonder korst en chocopasta blijft er bij mij in in de ochtend. Misschien kan je dat nog proberen? Verder is het denk ik gewoon uitproberen maar het is zo tegenstrijdig dat je wat moet eten terwijl je je zo beroerd voelt. Succes en doe rustig aan hopelijk neemt het 2de trimester wat af.

2 maanden geleden

Reactie op anouk19888

Wat vervelend. Hier precies het zelfde. Ik geef mij er maar aan over en ga ...
Ach jeetje! Ja scheelt per persoon, chocopasta viel bij mij juist helemaal niet goed laatste keer. Maar zoals je zegt we gaan door ! Sterkte !

2 maanden geleden

probeer een pakje crackers naast je bed te leggen en die smorgens liggend op te eten. Dat hielp hier heel goed en cola wil okk nog wel eens helpen. Sterkre want misselijkheid is echt heeel vervelend

2 maanden geleden

Reactie op K.Girlsmom

probeer een pakje crackers naast je bed te leggen en die smorgens liggend o ...
Helaas die cracker komt er gelijk uit. Moet echt eerst me maagzuur kwijt smorgens

2 maanden geleden

Hier een pak melk naast het bed! Niet die vette! Helpt tegen maagzuur en tegen misselijkheid .. niet alles

2 maanden geleden

Ben je bekend met Stichting ZEHG? Ik denk dat je daar veel informatie en herkenning zal vinden. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap veel aan de stichting gehad. Ik heb in mijn vorige zwangerschap HG gehad en heb tot aan de persfase van de bevalling overgegeven. Ik heb nu weer HG en hoop dat het deze keer wat minder is. HG is erg belastend; zowel fysiek als mentaal. Zorg dus goed voor jezelf en neem zeker nog eens contact op met je verloskundige, gyneacoloog of huisarts voor andere medicatie. Er zijn verschillende mogelijkheden. Ook op alternatief gebied, zoals accupunctuur bijvoorbeeld. Hopelijk doet een van deze mogelijkheden wat voor je en voel je je er beter door. Ik hoop voor je dat je je überhaupt gauw wat beter voelt. Als tip wil ik nog meegeven om iedere twee uur wat te eten, zodat je bloedsuikerspiegel gelijk blijft.

2 maanden geleden

Ben je bekend met Stichting ZEHG? Ik denk dat je daar veel informatie en he ...
Ja eten blijf ik sws wel doen behalve in de avond want dat valt gewoon nooit lekker merk ik. En ik had gebeld maar ze zei dat ik beter dan niks meer kon nemen omdat ik Niet de hele dag overgeef maar alleen smorgens. Dus dan moet ik gewoon volhouden zei ze.. stichting zehg ken ik echter nog niet

2 maanden geleden

Wat vervelend, ik heb hetzelfde. Het teekt meestal wel weg rond de 15/16weken (bij sommige eerder). Het is zo zwaar! Hier vond ik huismerk cola echt disgusting, kon alleen het echte merk drinken (die vind ik normaal niet lekker juist) en aquarius, alleen de blauwe en ik leefde op vissticks en lekkerbek uit de vriezer. Die moest mn man dan in de oven gooien wabt die smerige oven lucht..

2 maanden geleden

Reactie op El.11

Ja eten blijf ik sws wel doen behalve in de avond want dat valt gewoon nooi ...
Dan moet je dat zeker niet doen. Vooral doen wat voor jou werkt. Hopelijk ben je hier over een paar weken van af.

2 maanden geleden

Reactie op OumAbd

Wat vervelend, ik heb hetzelfde. Het teekt meestal wel weg rond de 15/16wek ...
Zooo die heb ik nog niet vaak gehoord haha. Ik moet zeggen van alles wat ik savonds heb gegeten is simpele la pesto pasta uit zown zakje het beste gevallen. Smaakte lekker en werd niet misselijk. Morgen nog eens eten dus🙈

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap HG gehad en leefde toen op big tasty’s van de Mac! Enige wat ik binnen kon houden 🙃

2 maanden geleden

En Ondansetron via de huisarts, toen emasefene niet werkte

2 maanden geleden

Hey, wat naar! İk heb helaas ook last van HG en bij mij hielp de medicatie Cariban. Het is helaas wel een medicijn dat in duitsland verkrijgbaar is (woon in DU) maar misschien kan je je huisarts vragen naar iets met dezelfde werkstof. Veel sterkte😭

2 maanden geleden

Hey wat vervelend! Ik heb voor de tweede keer een hg zwangerschap helaas. De medicatie die ik heb gehad werkte bij mij helaas niet (werd er alleen heel suf van en net zo misselijk), en andere medicatie gaat niet omdat ik nog bv geef. Ik heb elke 2 dagen contact met de huisarts telefonisch om te vragen hoe het gaat en als ik verder achteruit ga word een ziekenhuisopname overwogen 🙁 Koolzuurhoudend water met een heel klein beetje limonade hou.ik redelijk binnen in kleine hoeveelheden, en de ah verkoopt 99% fruitijsjes met blauwe bessen en gember, die zijn top! Verder probeer ik soms beschuit te eten, en wat lukt van mijn avondeten maar van harte gaat t niet dus als iemand nog tips heeft, lees ik graag mee 😅

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Hey wat vervelend! Ik heb voor de tweede keer een hg zwangerschap helaas. ...
Klinkt gek en het is niet goed ik weet dat maar het enige wat werkt om me maag rustig te maken is blikje red bull :/ suikerboost dus i guess.

2 maanden geleden

Hier precies het zelfde.. was zelfs zo erg dat ik was uitgedroogd en ben opgenomen in het ziekenhuis. Ben nu 9 weken en ben echt nog steeds extreem misselijk 🥲 hoop echt dat het weggaat.. als jullie nog tips hebben zijn ze meer dan welkom in heb inmiddels alles wel geprobeerd.

2 maanden geleden

Ik zou iedereen met extreme misselijkheid echt adviseren dit te vermelden aan de huisarts en VK! Ik heb een HG zwangerschap en ben afgelopen week al opgenomen geweest vanwege uitdroging. Het ziekenhuis is nu echt alles aan het proberen qua medicatie om de misselijkheid onder controle te houden. Tip; Ruik aan je eten voordat je het eet. Als je er dan trek in krijgt is het een goed teken. Mocht de geur je tegen staan spuug je het vaak alsnog uit. Daarnaast werkt bij mij fruit heel goed! En dan echt een hapje per 5 minuten. Zodat je maag de tijd heeft om het te verwerken. Voordeel van fruit is dat het lekker veel suikers en vocht bevat. Daarnaast is drinken/vocht binnen krijgen nog veel belangrijker dan eten! Succes met de misselijkheid. Uiteindelijk wordt het bij de meeste vrouwen echt minder na het eerste trimester, waarbij het na 16/17 weken echt over moet zijn.

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Ik zou iedereen met extreme misselijkheid echt adviseren dit te vermelden a ...
Wat vervelend! Ik wil wel graag meegeven dat het niet met 16/17 weken minder hoeft te worden helaas. Bij mij pas met 22 weken tijdelijk iets beter, om met 26 weken weer fulltime force terug te komen zelfs tot tijdens de bevalling. Ik heb nu weer hg, en ik hoop voor iedereen inclusief dat het snel overgaat maar ik wil niemand valse hoop geven.