39 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Wat vervelend! Ik wil wel graag meegeven dat het niet met 16/17 weken minde ...
Full force** moest dat zijn

2 maanden geleden

Ik heb net gehuild. Het leven is zo niet leuk op dit moment. Mijn bloeddruk is veels en veels te laag. De arts schrok er wel van maar verklaart het vanwege de voeding. In de ochtend ben ik nog oke en daarna ga ik alleen maar achteruit om in de avond gewoon te huilen. Mijn nichtje had mijn uitgenodigd voor haar afscheidsavond ik kon er niet heen. Ik kan nergens heen. Ik wil heel graag meerdere kinderen en ik ben nu zwanger van de tweede maar ik krijg een paniekaanval bij de gedachte dat ik weer hiervoor moet kiezen. Ik ben echt jaloers op de vrouwen die er met 20 weken achter komen dat ze zwanger zijn. Ik hou nu al van de baby in me buik maar ik ben echt de dagen aan het aftellen tot ik mij beter voel. Bij mijn zoontje was het met 12 weken beter. Ik heb dus nog 23 dagen te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb net gehuild. Het leven is zo niet leuk op dit moment. Mijn bloeddruk ...
Oeff dat is echt heel vervelend :(( als je er over wilt praten mag je altijd prive berichtje doen. Probeer positief te blijven voor jou en je kindje. Je weet waar je het voor doet. Ik snap echt dat het zwaar is en ik voel met je mee. Veel beterschap en houd je sterk !! 💪🏼

2 maanden geleden

Reactie op Mysecret

Ik heb net gehuild. Het leven is zo niet leuk op dit moment. Mijn bloeddruk ...
Het is zo ontzettend vermoeiend om de hele dag misselijk te zijn, daarnaast ben je in de eerste en laatste weken ook ontzettend moe, je bent een heel mens aan het maken!! Het gaat over! Ik huilde ook, lag hele dagen op bed, man moest alles overnemen, ik telde de uren voorbij.. en nu is ze 15maanden en ik ben zo blij! Het komt goed!

2 maanden geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap en bij allebei de zwangerschappen heb ik HG bij mijn eerste zwangerschap had ik dit de hele dag door nu gelukkig alleen nog in de ochtend spugen als ik merk dat ik misselijk wordt betekend het eigenlijk dat ik iets moet gaan eten momenteel leef ik of watermeloen en water ijsjes 😅

2 maanden geleden

Hi, ik was even benieuwd, wisselt de misselijkheid bij jullie ook zo sterk per dag? Ik heb het idee dat ik steeds ca 3 dagen heel misselijk ben, met overgeven, geen eetlust, en dan weer 3 dagen redelijk OK, wel wat zuurbranden, moeite met genoeg drinken vooral, maar iig niet overgeven en wel gewoon íets kunnen eten. Herkennen jullie dat geschommel? Ik vind het wel fijn, steeds die paar dagen ‘rust’

2 maanden geleden

Reactie op OumAbd

Het is zo ontzettend vermoeiend om de hele dag misselijk te zijn, daarnaast ...
Ik heb een zoontje van 21 maanden en ik herken dit van mijn vorige zwangerschap alleen ik was het soort van vergeten. Het is over een aantal weken beter en dan vergeet je het allemaal weer en dan denk je er kan wel weer een kindje bij 🤣.

2 maanden geleden

Hier inmiddels helaas de eerste ziekenhuis opname wegens hg achter de rug. Infuus gehad met 2 liter vocht, primperan, en kalium. Was volledig uitgedroogd omdat ik al dagen helemaal niks meer binnen hield. Met de baby gaat gelukkig alles goed, mooie echo gehad en een prachtig hartje gehoord ❤️ Nu weer thuis met metoclopramide zetpillen, 3x per dag en emasefene 2x per dag. Het helpt wel iets maar helaas nog steeds erg veel aan het braken, dus waarschijnlijk volgende week weer naar het ziekenhuis voor een infuus. Hopelijk is het sneller over dan bij mijn vorige zwangerschap! Het ergste vind ik wel dat ik er niet volledig kan zijn voor mijn zoontje van 1 🙁

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Hier inmiddels helaas de eerste ziekenhuis opname wegens hg achter de rug. ...
Sterkte !🙏🏻 klinkt heel heftig allemaal

2 maanden geleden

Ik ben dit weekend ook opgenomen geweest in het ziekenhuis voor twee dagen. Veel vocht en antimisselijkheids -medicatie (helpt helaas maar een klein beetje). Nu thuis maar het is echt heel zwaar; zelfs mijn haren kammen en douchen is een hele opgaven. Ben met mijn vorige zwangerschap ook wel misselijk geweest maar niet zo erg. Ben pas 7 weken dus zie erg op tegen komende tijd.

2 maanden geleden

Reactie op blablabla1992

Ik ben dit weekend ook opgenomen geweest in het ziekenhuis voor twee dagen. ...
Bizar he, dat het zo kan verschillen per zwangerschap! Mijn vorige zwangerschap was ik ook erg misselijk en viel ik veel af, maar hield nog wel af en toe iets binnen, deze keer is het zoveel erger. Hopelijk knappen we beide snel op! Ik heb nu bijna de 5 dagen van deze medicatie gehad, dan moet ik weer 5 dagen stoppen, waar ik wel tegenop zie, want dan moet ik waarschijnlijk weer naar het ziekenhuis. Vorige zwangerschap was ik vrijwel de hele zwangerschap ziek, ik hoop echt dat dat nu minder lang is.

2 maanden geleden

Spa rood met citroenschijfjes doet wonderen 👌🏻 pepermuntjes vind ik zelf ook effectief.

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Bizar he, dat het zo kan verschillen per zwangerschap! Mijn vorige zwangers ...
Ja het is zo naar!! Ik mag die medicijnen eventueel wel langer dan 5 dagen van de gynaecoloog als ik verder geen bijwerkingen heb. Ik heb tevens ook nog Zofran voorgeschreven gekregen.

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Hier inmiddels helaas de eerste ziekenhuis opname wegens hg achter de rug. ...
Heel veel sterkte! Hier exact hetzelfde. Dacht afgelopen week eindelijk over die piek heen te zijn met veranderende medicatie, maar helaas is het sinds gister weer dubbel en dwars begonnen. Ook erg vervelend vanwege mijn zoontje die ik nu gewoon echt geen aandacht kan geven.

2 maanden geleden

Reactie op blablabla1992

Ja het is zo naar!! Ik mag die medicijnen eventueel wel langer dan 5 dagen ...
Oh echt? Dan zal ik dat toch ook eens met mijn arts overleggen! Dat zou fijn zijn, zie er zo tegenop die 5 dagen zonder 🙁 Ze zijn bij mij wel extra voorzichtig met medicatie omdat ik onze oudste nog borstvoeding geef, misschien daarom. Zofran kan helaas ook niet samen met borstvoeding 😅

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Heel veel sterkte! Hier exact hetzelfde. Dacht afgelopen week eindelijk ove ...
Balen! Jij ook heel veel sterkte ❤️. Ergens wel fijn om niet de enige te zijn, maar ik gun t echt niemand zo erg. Welke medicatie heb jij gekregen? Ik heb ook het meeste moeite met dat ik er minder ben voor mijn zoontje. Die is nu ook ziek, dus dat is wel echt sneu 🙁 gelukkig komt hij nu ook wel regelmatig even bij mij op de bank liggen.

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Balen! Jij ook heel veel sterkte ❤️. Ergens wel fijn om niet de enige te zi ...
Ik krijg nu de combinatie van emesafene en Primperan! Tot nu toe daardoor niet meer elke dag hoeven braken, wel nog misselijk. Heb ook zofran geslikt, maar dat werkte bij mij niet 😅

2 maanden geleden

Reactie op DC22

Ik krijg nu de combinatie van emesafene en Primperan! Tot nu toe daardoor n ...
Ja diezelfde combinatie heb ik ook geloof ik (primperan heeft werkzame stof metoclopramide toch?). Moet jij ook na 5 dagen, voor 5 dagen, stoppen met de primperan? Hier nog wel braken maar nog maar een keer of 8 per dag, dat is echt een mega verbetering met hoe het eerst was ❤️ wel nog de hele dag misselijk ook maar dat went ook wel wat. Wij proberen nu 1x per dag iig even in de tuin te gaan zitten of even een klein rondje te lopen, dat vind ik heel vermoeiend maar ook wel fijn. Zofran mag ik niet vanwege de borstvoeding, maar hoor daar hele wisselende verhalen over.

2 maanden geleden

Reactie op Eeneneen

Ja diezelfde combinatie heb ik ook geloof ik (primperan heeft werkzame stof ...
De eerste keer dat ik het voorgeschreven kreeg moest ik inderdaad elke 5 dagen stoppen. Die stopdag was echt een drama, met alleen maar spugen! Nu heb ik het voor de tweede keer voorgeschreven gekregen (in combinatie met die emesafene) en zei ze niets over de stopdag. Ik gebruik ze nu dus al langer dan 5 dagen achter elkaar. Merk wel dat mijn darmen inmiddels ook niet echt meer meewerken door die zetpillen 😅 Wat heftig joh, alsnog zo vaak spugen! Hopelijk ben je snel over de piek heen en trekt het een beetje bij.