Hii allemaal. Ik heb al een paar topics gelezen over misselijkheid. Ik ben momenteel 8,5 weken zwanger, en ik ben echt ontzettend misselijk elke dag. Het begon in de 6 weken met ochtendmisselijkheid en 1 keer overgeven in de ochtend. Ondertussen ben ik elke dag of de hele dag of groot deel van de dag gewoon misselijk, ik moet in de ochtend echt een paar keer overgeven en derna kan ik iets lichts eten. En dan over de dag is het hopen dat het wat zakt zodat ik iets kan doen in huis of even de deur uit kan. Werken gaat dus al een goeie week niet meer. Ik vind het persoonlijk heel zwaar ook mentaal omdat je de hele dag bezig bent met je misselijkheid en maar stil gaat zitten omdat dat het fijnst voelt.
Ik heb meerdere dingen geprobeerd zoals medicatie (had ik een allergische reactie op) , gember vers, verschillende eten en fruit, melk etc. Ik draag nu ook van die drukbandjes tegen misselijkheid, heb wel het idee dat het hier en daar wat verlicht. Niks werkt verder eigenlijk behalve een blikje red bull, echt absurt maar dat is het enige wat mijn misselijkheid weg krijgt. Echter is het niet goed als je zwanger bent. Ik heb nu de tip gehad om pepermuntjes enzo te proberen dus die heb ik nu ook gehaald. Hoor graag jullie ervaringen met extreme misselijkheid.
Ps. Dit kan dus 9 maanden aanhouden maar ik hoop dat het bij 12 weken wegtrekt 🙏🏻