16 Reacties

2 maanden geleden

Hi, heel herkenbaar. Ik ben nu 50% ziekgemeld. En ik snap dat je je schuldig en rottig voelt tegenover je werk, maar je gezondheid gaat voor, vooral nu je zwanger bent. Wellicht is er voor jou ook aanpassing mogelijk dat je wat minder uren werkt of een aangepast rooster.

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ik zit ook op 6 weken en 4 dagen... Vermoeidheid is echt extreem.. ik heb gelukkig op werk heel veel overuren die ik nog kan opnemen de aankomende weken..

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, heb dit weekend bijna alleen maar geslapen. Nu 7+1. Morgen weer werken en hoop dat dat een beetje gaat

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLA1224

Hi, heel herkenbaar. Ik ben nu 50% ziekgemeld. En ik snap dat je je schuldi ...
Jaa ga dat morgen toch maar even overleggen indd. Soms denk ik van ja ze zien me al aankomen net 7 weken zwanger en nu ziek, hoe zullen hun denken dat de komende 9 maanden gaan😂 Mja als t goed is, is dit van tijdelijke aard

2 maanden geleden

Reactie op annb30

Heel herkenbaar, heb dit weekend bijna alleen maar geslapen. Nu 7+1. Morgen ...
Snap je helemaal! Vrijdag had ik een halve dienst gedraaid en helemaal gesloopt. Toch er voor gekozen om t weekend niet te komen in de hoop dat mn tank dan weer een beetje gevuld is. Moet aankomende woensdag weer aan de slag🙏🏻 Succes morgen :)

2 maanden geleden

Herkenbaar. Ook dat 2 uur nodig hebben om op te starten. Vandaag ook: werd redelijk fit wakker om 7.30. Ontbeten en wilde daarna wat huishoudelijke dingen doen. Ben ipv daarvan terug naar bed gegaan ivm licht in m’n hoofd en moe zijn. Werd 10.15 wakker 😌

2 maanden geleden

Redelijk fit is na een nacht van bijna 9 uur. Qua werk kan ik gelukkig 50% thuiswerken, die dagen pak ik zoveel mogelijk rust waar nodig. De kantoordagen vind ik heel heftig en zie ik enorm tegenop. Met voldoende eten en tussentijdse rust momentjes (zover dat lukt) en soms smoes voor eerder weg moeten gaan (want; zo moe dus slapen) gaat het voor alsnog.

2 maanden geleden

Ik ben vandaag ook thuis gaan werken omdat ik het even niet goed trek. Morgen 7 weken. Weekend wel weer erg oké eigenlijk. Het wisselt enorm per dag 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op annelynnn

Redelijk fit is na een nacht van bijna 9 uur. Qua werk kan ik gelukkig 50% ...
Fijn dat thuiswerken kan voor jullie! Kon ik dat ook maar 😅 Helaas wordt dat als Verpleegkundige lastig

2 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ik ben vandaag ook thuis gaan werken omdat ik het even niet goed trek. Morg ...
Wat grappig dan lopen wij gelijk! Ik ben morgen ook precies 7 weken. Helaas gaat thuiswerken voor mij als Verpleegkundige 🥹 Had ideaal geweest, aangezien het zo erg verschilt per dag en ik niet kan beloven er optijd te zijn zegmaar

2 maanden geleden

Reactie op Samensterk2024

Wat grappig dan lopen wij gelijk! Ik ben morgen ook precies 7 weken. Helaas ...
Ja lastig!!! Nou was meer “thuis werken” hoor 😅🤭 heb anderhalf uur liggen slapen. Vandaag wel weer op kantoor maar wel misselijk en steekjes 😅 Naast kantoor baan ook eigen schoonheidssalon. Vrijdag Visagie en haar voor bruid, haar moeder en twee kindjes. Vind dat nu wel extra spannend. Want het is haar dag. Het MOET gewoon goed zijn. Tot nu toe valt het nog niet erg mee 😅

2 maanden geleden

Ik ben ook verpleegkundige. Heb mij voor 50% ziek gemeld en werk alleen korte vroege diensten, maximaal 4 dagen in de week. Je moet met je leidinggevende even kijken wat mogelijk is. Ze kunnen je deels ook gewoon ziek melden ten gevolgen van zwangerschap dan kunnen ze eventueel voor jouw afwezigheid iemand extra inzetten.

2 maanden geleden

Hoe ga je zo'n gespek aan om je deels ziek te melden? Ik weet van mn andere zwangerschappen dat de vermoeidheid weer wat weggaat, maar nu is het zo pittig! Ik doe al dutjes, maar sleep mezelf moeilijk de dag door. Soms neem ik een dagje vrij en dat is dan zo lekker. Eindelijk niet opstaan - kinderen klaarmaken - werken - kinderen bed - en zelf ook slapen .. pff je komt gewoon nergens aan toe zo.

2 maanden geleden

Reactie op Lillith194

Hoe ga je zo'n gespek aan om je deels ziek te melden? Ik weet van mn andere ...
Ik heb de situatie uitgelegd. Aangegeven dat ik de dagen niet doorkom zonder extra slaap in de middag. Aangegeven dat ik mij niet volledig ziek wil melden want ik kan zeker wel iets betekenen qua werk maar dus niet mijn volledige contracturen. Mijn leidinggevende kwam toen zelf met het idee om mij dan voor 50 procent ziek te melden. Door even een stap terug te doen op het werk en dus meer rust te nemen kun je meer betekenen voor werk. Je collega's weten waar ze aan toe zijn, je weet zelf waar je aan toe bent en zo wordt je ook niet raar aangekeken als je je voor de 2e keer in een week ziek meld.

2 maanden geleden

Reactie op Debdung

Ik heb de situatie uitgelegd. Aangegeven dat ik de dagen niet doorkom zonde ...
Dank voor je reactie! Dat geeft me vertrouwen om zelf het gesprek aan te gaan.

2 maanden geleden

Reactie op Debdung

Ik heb de situatie uitgelegd. Aangegeven dat ik de dagen niet doorkom zonde ...
Wat goed dat je dat al hebt aangegeven!!! Ik probeer het echt verborgen te houden maar ja als ik om de zoveel dagen moe en ziek voel vraag ik me af of ze niets door hebben voor tweede trimester 😅