9 Reacties

één maand geleden

Ik ga als ik 6 maanden ben nog naar Patagonië 🙈 mits met mij en die kleine nog alles goed gaat. Dan krijg ik idd een verklaring van de verloskundige… de vakantie was eind vorig jaar al geboekt… met 18 weken moet dat zeker kunnen lijkt mij!

één maand geleden

Reactie op Brietjebrie

Ik ga als ik 6 maanden ben nog naar Patagonië 🙈 mits met mij en die kleine ...
Dat zou ik ook denken, maar dan moet wel iemand een verklaring voor me willen schrijven die voldoet aan de eisen van de rederij en dat is tot op heden niet het geval:

één maand geleden

Ik ga binnenkort naar Sicilië met het vliegtuig en ik heb van de verloskundige een fit to fly verklaring ontvangen. Heeft de verloskundige een reden gegeven waarom ze dit voor jou niet mogen opstellen?

één maand geleden

Reactie op anoniempje4321

Ik ga binnenkort naar Sicilië met het vliegtuig en ik heb van de verloskund ...
Ja het ligt niet aan mij maar omdat het juridisch niet mag. Dit hebben ze geschreven: Wij mogen officieel geen fit to fly geven: we kunnen juridisch gezien namelijk niet beloven dat je in goede gezondheid bent/ er niks zal gebeuren tijdens de reis. Het enige wat we kunnen doen is een nieuwe zwangerschapsverklaring met daarop 'de zwangerschap is tot nu toe ongecompliceerd verlopen' aan je mee geven vrijdag, vraag dit dan eventjes aan Nathalie als je er bent. Het is al een aantal jaren dat we geen fit to fly mogen afgeven, dat is bij reismaatschappijen als het goed is ook al bekend! Niemand kan beloven dat je 'fit to fly' bent. Als er al iemand een medische verklaring hierover kan afgeven dan is het een arts, soms is dit een huisarts. Maar ik denk dat je beter nog een keer telefonisch contact op kunt nemen met de maatschappij waarmee jullie reizen om dit toe te lichten.

één maand geleden

Vreemd ik heb het de vorige zwangerschap gewoon gehad en krijg er nu weer een. Wellicht niet zo officieel en er staat inderdaad op dat het tot nu toe een ongecompliceerde zwangerschap is maar ik vind het gek dat ze zo moeilijk doen.

één maand geleden

Reactie op Kim-regenboogbaby

Vreemd ik heb het de vorige zwangerschap gewoon gehad en krijg er nu weer e ...
Vind het ook gek 😟

één maand geleden

Reactie op JW_

Ja het ligt niet aan mij maar omdat het juridisch niet mag. Dit hebben ze g ...
Maar ik denk dat de verklaring die ze mee willen geven, waarin staat dat er tot op heden geen complicaties zijn, ook zal voldoen. Helemaal als ze dit aanvullen met de uitgerekende datum. Die fit to fly verklaring stelde in mijn geval ook niet veel meer voor dan dat.

één maand geleden

Reactie op JW_

Ja het ligt niet aan mij maar omdat het juridisch niet mag. Dit hebben ze g ...
Wauw bijzonder, ik zou dan echt switchen van VK die wel een fit to fly zou geven, zoveel VK’s geven gewoon fit to fly af, het is ook niets voor niets in het leven geroepen. Tuurlijk is het geen garantie dat er niks ‘mis’ gaat, maar een zwangerschap waarbij tot nu toe gewoon alles goed gaat zou gewoon een fit to fly moeten krijgen?

één maand geleden

Reactie op LV00

Wauw bijzonder, ik zou dan echt switchen van VK die wel een fit to fly zou ...
Althans, 1,5 jaar geleden wel gewoon