122 Reacties

3 maanden geleden

Ik zal eerst gaan. Ik sport normal 3-5/6 keer per week, een beetje afhankelijk van hoe mijn week loopt en waar ik zat in mijn cycles. Deze week ben ik niet in de sportschool geweest omdat we op vakantie zijn. Dus we hebben hier veel gewandeld, (ook wat bergen en mijn hemel wat is dat zwaar, moest echt oppassen dat mijn hartslag niet te hoog werd!) en laatst ook een ochtend gefietst. Nu kan ik niet slapen en ben ik me een beetje aan het verdiepen in een vernieuwd workout plan

3 maanden geleden

Hey! Hier ook een sporter, ongeveer 4 x in de week te vinden in de sportschool. Ik merk dat ik het wel heel spannend vind nu: wat kan ik blijven doen? En tot wanneer? Hoe zien jullie dit of hoe gaan jullie dit aanpakken?

3 maanden geleden

Reactie op Kelsey1997!

Hey! Hier ook een sporter, ongeveer 4 x in de week te vinden in de sportsch ...
Ik raad je van hart het Sterkher Zwanger programma aan! Daar staat alles heel duidelijk in uitgelegd en heeft mij enorm geholpen tijdens mijn eerste zwangerschap.

3 maanden geleden

Reactie op Ginny165

Ik raad je van hart het Sterkher Zwanger programma aan! Daar staat alles he ...
Ooooh nice! 😍 die had ik nog niet gezien, bedankt!

3 maanden geleden

Zeker! Als het kan 6x. Maar moet eerlijk zeggen; deze week alleen gister geweest en alleen lichte cardio en flexibiliteit gedaan... Ben kapot🤐

3 maanden geleden

Reactie op Kelsey1997!

Hey! Hier ook een sporter, ongeveer 4 x in de week te vinden in de sportsch ...
In principe kan alles wat je voorheen deed. Afgeraden wordt om nieuwe dingen op te pakken. Dus deed je voorheen niet aan hardlopen, begin dan iig niet in je zwangerschap. Doe wat goed voelt voor jou Ikzelf deed voorheen veel squats, rdls, etc met best wat gewicht. Maar ik merk nu al dat oiv hormonen mijn weefsel wat slapper wordt terwijl ik al hypermobiel ben. Gewichten doe ik nu dus aanzienlijk lager. En ik maak meer tijd voor yoga/flexibiliteit :)

3 maanden geleden

Goedemorgen! Sta nu ongeveer 3 x pw in de sportschool, maar lukt niet altijd. Ik volg op instagram het account van sterkher, zij geeft fijne tips/sportschema’s omtrent het sporten tijdens en na het zwangerschap.

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

In principe kan alles wat je voorheen deed. Afgeraden wordt om nieuwe dinge ...
Nog even toevoegend: op een gegeven moment alleen niet meer evt buikspieroefeningen die je deed ivm dat je voorste buikspieren naar de zijkant gedrukt gaan worden later in de zwangerschap

3 maanden geleden

Hier ook een sporter! Tevens 15 jaar fitness/groepjes instructeur geweest. Je kan nu nog alles doen, maar goed luisteren naar je lichaam. Mogelijk kan je bijvoorbeeld wat eerder duizelig zijn omdat er veel bloed naar je baarmoeder gepompt wordt nu. Goed drinken en zorgen voor voldoende energie. Verder is zo’n hiptrust apparaat niet heel chill, omdat je stang leunt op het gebied waar nu zoveel gebeurt. Of het echt kwaad kan weet ik niet, maar ik skip m 😊. Account van sterkher op insta is inderdaad heel goed. Tip; Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook heel veel podcasts geluisterd over sporten tijdens en na de zwangerschap, super interessant!

3 maanden geleden

Hi, Ik sport gemiddeld 3x in de week waarvan 1 x bij Basic-Fit en 2x in groepsverband met personal trainer. Beide kracht. Tijdens de les met het groepje doen we iedere week het zelfde en zo zien we steeds meer progressie. Ik doe dit ook samen met een vriendin en weet nou niet of ik aankomende donderdag hetzelfde gewicht hij hiptrust kan doen bijvoorbeeld. Ik ging altijd tot het uiterste en dat was tot nu toe 90kg. Valt wel op als ik ineens maar 40 doe. Maar ik durf niet meer zo zwaar. Iemand tips?

3 maanden geleden

Hi, Ik sport gemiddeld 3x in de week waarvan 1 x bij Basic-Fit en 2x in gro ...
Hetzelfde*

3 maanden geleden

Leuk dit groepje! Ook hier een krachtsporter. 🥰 Voorheen gem. 3x per week, maar nu ongeveer 2x per week.

3 maanden geleden

Hoi! Ik zit ook ergens mee. Ik heb volgende week zondag de Viking run water editie gepland staan. Ik ben dan 4 weken zwanger. Ik heb hier hard voor getraind en ik wil hem zo graag doen. Ik dacht zelf al de obstakels te vermijden waarin je in het water valt. Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken? Ook ivm die bacterië ziekte. Als het niet kan dan ga ik niet. Alleen dan moet ik ook al aan m’n familie vertellen dat ik zwanger ben, aangezien ik gewoon geen reden kan geven waarom ik niet mee zou kunnen doen. En wilde het graag nog even geheim houden. En wil natuurlijk super graag meedoen. Ter info ik doe dit jaarlijks en ik ben een fanatieke sporter. Voor eventuele klappen in me buik maak ik me niet zorgen deze zijn er niet. Ik maak me alleen zorgen om die bacterie ziekte, maar dacht misschien als ik niet onderwater oid dan kan het wel.

3 maanden geleden

Oooh wat ben ik blij met dit topic! Ik ben net twee dagen (heel vroeg nog maar 3 weken en 6 dagen nu) er achter gekomen dat ik zwanger ben en sport normaal zo een 3 x in de week. Vooral omdat ik dus onder rug klachten heb en dit enorm daarbij help. Ik merkte dus van de week al dat het enorm zwaar viel en ook echt hogere hartslag en zweten terwijl ik na mijn idee nauwelijks wat deed 😂😂😂 Ik ga zeker op die Instagram pagina kijken. Nadeel wel is andere kunnen zien dat je het volgt en wil het natuurlijk nog even stil houden aangezien het zo pril is.

3 maanden geleden

Reactie op Babymaart20

Hoi! Ik zit ook ergens mee. Ik heb volgende week zondag de Viking run water ...
Oei! Pittig inderdaad…. Ik zou zeggen gewoon doen als het goed voelt. Eventueel anders huisarts bellen/verloskundige? Advies inwinnen. Water editie en water vermijden is natuurlijk ook een beste uitdaging 😅😅

3 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Oei! Pittig inderdaad…. Ik zou zeggen gewoon doen als het goed voelt. Event ...
Hahahahaha ja nu je het zo zegt klinkt het een beetje dom 😂 ik denk telkens zolang ik geen water inslik komt er het wel goed, maar dat is ook een uitdaging met een water editie

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

Zeker! Als het kan 6x. Maar moet eerlijk zeggen; deze week alleen gister ge ...
Ja ik ben heeeel benieuwd als ik komende week weer ga! Het fietsen hier in de bergen (en we hebben met name platte stukken en heuvels gedaan) viel me heel zwaar 🥲🤣 Vandaag toen we van de auto naar het restaurant liepen (10min, maar wel in 28 graden en erg vochtig in de lucht) was ik eerst heel duizelig (honger) en vervolgens kreeg ik ineens hartkloppingen 😳 meteen even gaan zitten. Gelukkig heeft de sportschool airco..

3 maanden geleden

Reactie op Babymaart20

Hahahahaha ja nu je het zo zegt klinkt het een beetje dom 😂 ik denk telken ...
😂😂😂😂 Ik heb zelf de brother editie een paar jaar terug gedaan. Dat was prima om water te kunnen vermijden maar dit…… Anders misschien zeggen dat je een oorontsteking hebt ofzo? 🤷🏼‍♀️ Klein leugentje mag toch? Ik heb voor begin aug nu een hardstyle festival afgezegd een vriend neemt kaartje over. Nu loop ik al heel lang met voet problemen dus dat gezegd en ik mijn krachten spaar voor paar weken later lowlands 😂😂😂

3 maanden geleden

Ik sport meestal 3-4x ik doe 1x personal training (kracht), boksen en bootcamp. Vind het wel spannend dit keer want vanaf november 3 miskramen gehad. Merk dat ik iets terughoudend ben want ben bang voor de hoge hartslag. Vorige week wel kracht training gedaan en dit ging echt goed! Bootcamp had ik het wel zwaarder, hoge AH en snel zweten 🙈

3 maanden geleden

Yes! Sport 3 tot 4x per week. Voornamelijk kracht en 1x pw HIIT (dansworkout). Ik lees hier zoveel verschillende dingen over (over de hiit). Lees graag mee! (Net aan 4 weekjes)