122 Reacties

3 maanden geleden

Gister wezen sporten maar pfff alles lijkt ineens zoveel zwaarder en die hartslag schiet omhoog. Is dat normaal??

3 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Gister wezen sporten maar pfff alles lijkt ineens zoveel zwaarder en die ha ...
Zover ik weet is dat normaal, heb er ook last van…

3 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Gister wezen sporten maar pfff alles lijkt ineens zoveel zwaarder en die ha ...
Ik heb dit ook heel erg! Maar ben ook al aan het hijgen als ik een trap op heb gelopen 😂

3 maanden geleden

Ik lees ook mee! Ben nu 5+4 zwanger maar ik sport nog 3-4 keer per week. Volgens mij mag je tot 12 weken (en je je goed voelt?) nog wel lekker hitten enzo. Ik doe het in elk geval wel 😜

3 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ja ik ben heeeel benieuwd als ik komende week weer ga! Het fietsen hier in ...
Ik ben za zo en ma ochtend geweest; alleen halfuur gefietst op 1 stand lager ivm buiten adem, daarna halfuur maar yoga gedaan 😂 Kracht en flinke zit er iig even niet in! Prima, geeft mijn lichaam aan. Dan heeft het wat meer energie nodig voor de kleine.

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

Ik ben za zo en ma ochtend geweest; alleen halfuur gefietst op 1 stand lage ...
Flinke cardio * (pfff 2.5 uur slaap vannacht 😂)

3 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Gister wezen sporten maar pfff alles lijkt ineens zoveel zwaarder en die ha ...
Ik heb dit ook, volgens mij is dit heel normaal!

3 maanden geleden

Leuk topic! Hebben jullie tips voor (maternity) sport kleding? Mijn hardloop legging zat al wat strak, nu is dat helemaal niet te doen ondanks ik pas 5+4 ben. Ben benieuwd hoe jullie dit doen!

3 maanden geleden

Reactie op annelynnn

Leuk topic! Hebben jullie tips voor (maternity) sport kleding? Mijn hardloo ...
Jaa! My protein heeft hele fijne: https://nl.myprotein.com/sports-nutrition/mp-zwangerschapslegging-voor-dames-zwart/14787940.html

3 maanden geleden

Ik volg ook even.. ben net erachter gekomen dat ik zwanger ben🤰 en wil toch blijven sporten

3 maanden geleden

Reactie op Cupcake19

Yes! Sport 3 tot 4x per week. Voornamelijk kracht en 1x pw HIIT (dansworkou ...
Haha ik vind het knap van je! Nu doe ik zelf echt krachttraining en geen hiit maar daarbij is het al flink. Ik geloof dat het de regel is dat je niet buiten adem mag raken. Een oververhit lichaam (wat nu sneller gaat) is slecht voor je kindje. Overleg anders ook even met je verloskundige

3 maanden geleden

Oh nog ander vraagje. Ik hou het voor mogelijk dat ik binnen no time mijn sportbhs niet meer pas normaal al 85F dus een aardige cup maat(laten we hopen dat ze niet te idioot groeien😅) Iemand idee wat handig is met sporten? Vind toch wel fijn om wat extra stevigheid te hebben. Zij. Hier speciale zwangerschap bh’s voor of gewoon maat groter sport bh?

3 maanden geleden

Hoi! Leuke thread dit! Dit is mijn tweede zwangerschap en ben zelf ontzettend fan van Body Pump en heb ook de ambitie om dit zo lang mogelijk vol te houden tijdens deze zwangerschap. Vorige zwangerschap veel focus op mentaal aanpassen naar een nieuw leven en alles wat daarbij kwam kijken, nu meer focus op gezond en fit deze zwangerschap door te komen! Nou gaf mijn Body Pump instructor aan dat ik in principe de buikspier oefeningen mee kon blijven doen tot de buik echt in de weg ging zitten. Maar ik vind dat eigenlijk wel spannend, ook ervan uitgaand dat je buikspieren natuurlijk zwakker gaan worden en wijken. Ik wil geen diastase..

3 maanden geleden

Reactie op GirlyGirlx

Oh nog ander vraagje. Ik hou het voor mogelijk dat ik binnen no time mijn s ...
Ooofff dit wil ik ook weten. Mijn normale maat is al 70H 😭

3 maanden geleden

Reactie op annelynnn

Leuk topic! Hebben jullie tips voor (maternity) sport kleding? Mijn hardloo ...
Ik sport sowieso graag in losse broekjes die lekker stretchen! Misschien ook het overwegen waard

3 maanden geleden

Leuk topic, ik ga ook meerdere keren per week naar lesjes krachttraining en yoga en was van plan om dat braaf vol te houden tijdens mijn zwangerschap. Maar sinds gisteren ben ik geveld door erge misselijkheid. Als ik een paar stappen zet moet ik kokhalzen en eten staat me tegen. Het is een moeite om de dag door te komen laat staan dat het me lukt om naar de sportschool te gaan. Hoe doen jullie dit?

3 maanden geleden

Nou dames. Mijn eerste sportsessie sinds ik weer zwanger ben zit erop! Ik heb mijn bovenlichaam getraind en een aantal dingen vielen mij op: - gemiddelde hartslag 10 slagen hoger - snel honger! - snel duizelig - aan het einde kwam ik even tegen de 150 bpm aan Ik heb minder zware gewichten gebruikt. Een oefening niet helemaal gedaan want ik werd er heel snel duizelig van. En ik heb mijn tweede schouderoefening waar ik mee afsluit niet gedaan omdat ik zag dat mijn hartslag tegen 149 had aangetikt. En ik wil niet hoger dan dat gaan zitten. Dit wordt nog spannend want als ik benen train dan is mijn hartslag normaal al hoger dan bij bovenlichaam. En nu ga ik zonder schaamte mijn leftover pizza opeten 🤣

3 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Leuk topic, ik ga ook meerdere keren per week naar lesjes krachttraining en ...
Als het niet lukt, dan lukt het niet ❤️ je lichaam doet zoooooveel nu! Goed naar je lichaam luisteren

3 maanden geleden

Zijn er nog mensen van plan zwangerschapsyoga te gaan doen? Lijkt me wel wat namelijk!

3 maanden geleden

Super leuk! Ik herken dit enorm. Doe altijd 2x p.w dansen en 2x p.w kracht. Nou dat dansen was heel snel klaar daar heb ik gewoonweg de energie niet meer voor! Snel vermoeid en duizelig dit heb ik overigens ook bij de kracht training maar zoals ik eerder las doe ik ook minder zwaar gewicht en echt rustig aan tussen de sets door pauze, zitten rustig wat drinken en weer door. Het is inderdaad echt heel erg aanpassen op mijn lijf doe er wel echt 2x zo lang over maarja dat is dan maar zo beter iets dan niets! 💪🏼 Naast nu dan 2x in de week kracht loop ik iedere dag minimaal een half uur buiten voor de beweging verder rusten, rusten en nog eens rusten!