122 Reacties

3 maanden geleden

Hey meiden, Yeah super leuke topic! Motiveert mij nog meer om goed in beweging te blijven. Ik deed veel aan hot yoga maar dat heb ik nu voor het eerste trimester iig gepauzeerd, te spannend... En kwam deze site tegen. Misschien ook wel handig want vond die regel met hartslag best lastig. https://www.trainingformamas.nl/3-mythes-over-trainen-tijdens-de-zwangerschap/ Succes allemaal :)

3 maanden geleden

Zijn er hier meiden die ook ter aanvulling voor hun spiergroei, souplesse en spierherstel ook nog eiwit shakes nemen? Van XXL Nutrition bijvoorbeeld? Ik weet niet of ze "zwangerproof" zijn en vroeg mij af of er al meiden zijn die in overleg met hun VK, trainer oid specifieke shakes mogen gebruiken.

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

Zijn er hier meiden die ook ter aanvulling voor hun spiergroei, souplesse e ...
Ik gebruik nu wel regelmatig de isoclear van ESN. Eigenlijk niet over nagedacht dat het niet kon zijn

3 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik gebruik nu wel regelmatig de isoclear van ESN. Eigenlijk niet over naged ...
Jaaa ik drink de esn ook.. volgens mij kan dat prima?

3 maanden geleden

Reactie op imke199230

Jaaa ik drink de esn ook.. volgens mij kan dat prima?
Ja dat dacht ik ook! Vind het een fijn tussendoortje en vult goed en wil gewoon wel mijn eiwitten binnen blijven krijgen

3 maanden geleden

Reactie op imke199230

Jaaa ik drink de esn ook.. volgens mij kan dat prima?
Ik begreep dus dat in bijna alle van deze "nieuwe" dingen stoffen zitten waarvan de werking op zwangerschap niet was onderzocht :( ik heb iig even xxl nutrition gemaild!

3 maanden geleden

Ik zou zelf die sportdranken en eiwitshakes niet drinken tijdens de zwangerschap. Je hebt het denk ik ook niet echt nodig gezien je tijdens je zwangerschap ook rustiger traint en er zit veel (troep) in. Je weet maar nooit. Kan beter extra noten en zaden eten als extra eiwitten echt nodig zijn. Maar goed, dat is wat ik zou doen. Doe vooral wat voor jou goed voelt! 💚

3 maanden geleden

Ik geloof dat ik nu even terug kom op 3 x in de week sporten. Maandag geweest en vandaag….. maar jemig minste en me hartslag schiet omhoog…. Sommige dingen niet kunnen doen omdat ik gelijk duizelig wordt. En zie er uit alsof ik een natte hond ben 😂 Ik ga er vanuit dat het snel beter wordt als de misselijkheid ook wat meer afneemt. Andere ook zulke ervaringen nu?

3 maanden geleden

Reactie op Alili95

Ik begreep dus dat in bijna alle van deze "nieuwe" dingen stoffen zitten wa ...
Dit staat namelijk op de site van ESN. Verderop vooral te vinden dat dingen zoals pre workout en hun spullen met caffeine niet geschikt zijn. Staat er allemaal heel specifiek bij wat je wel en niet mag, isoclear, flavor powder, bars en de whey gewoon veilig kan nemen tijdens de zwangerschap

3 maanden geleden

Reactie op MK-89

Dit staat namelijk op de site van ESN. Verderop vooral te vinden dat dingen ...
Top!!! Dankje

3 maanden geleden

Hallo allemaal, wat een leuke groep! ik sport 2x crossfit en 3x hardlopen in de week. Vorige zwangerschap tot 40+4 door gecrossfit en uiteindelijk met 41+3 bevallen, dit heb ik als erg prettig ervaren. Natuurlijk alles aangepast. Nu wil ik dan ook lekker blijven door crossfitten.

één maand geleden

Is er iemand die het sporting heeft volgehouden? Ik ben 1x geweest in de afgelopen maand 💤

één maand geleden

Reactie op babydreams

Is er iemand die het sporting heeft volgehouden? Ik ben 1x geweest in de af ...
Ik heb wel elke week personal training vol gehouden. Maar dat was het dan ook voor een aantal weken. Sinds vorige week voel ik mij weer iets beter en is bootcamp weer gelukt en boksen afgelopen zaterdag ook weer! Hoop dat ik het weer beetje kan oppakken want sport normaal 3-4x per week

één maand geleden

Reactie op MK-89

Ik heb wel elke week personal training vol gehouden. Maar dat was het dan o ...
Wat fijn zeg! Ik kan niet wachten tot ik weer genoeg energie heb voor de sportschool, ben ook een flink aantal keer per week gewend namelijk. Keep up the good work 😁

één maand geleden

Reactie op babydreams

Wat fijn zeg! Ik kan niet wachten tot ik weer genoeg energie heb voor de sp ...
Het komt vanzelf weer! Baalde eerst enorm maar dat maakte het alleen maar lastiger voor mezelf haha.. hopelijk voel je je snel wat beter!

één maand geleden

Reactie op babydreams

Is er iemand die het sporting heeft volgehouden? Ik ben 1x geweest in de af ...
Met een enkele opleving wel in de sportschool geweest of wezen surfen. Energie laag en lusteloosheid hoog maar met een schop onder de kont op momenten dat ik niet misselijk was hielp het juist enorm om energie te krijgen van het sportschool bezoekje. Heel tranquilo wat crosstrainen, roeien en wat lichte krachttraining doet wonderen voor de dopamine. Hopelijk weer de frequentie wat omhoog!

één maand geleden

Leuk topic! Ik crossfit zo'n 3 tot 4 keer per week. Ben nu 8 weken zwanger en ben vandaag (door vakantie) voor de eerste keer in 2 weken geweest. Merk wel veel verschil qua uithoudingsvermogen en ben sneller duizelig, maar met een paar tandjes minder gaat het prima. En heel fijn: een van onze crossfrainers doet een cursus over sport en zwangerschap combineren. Ze gaat mij nu ook de zwangerschap door begeleiden dus wellicht kan ik wat tips van haar met jullie delen.😊

één maand geleden

Reactie op GirlyGirlx

Ik geloof dat ik nu even terug kom op 3 x in de week sporten. Maandag gewee ...
Ik heb, behalve de misselijkheid, ook dat ik sneller duizelig wordt. Iemand adviseerde me om dan dextro te pakken en dat helpt echt!

één maand geleden

Reactie op babydreams

Is er iemand die het sporting heeft volgehouden? Ik ben 1x geweest in de af ...
Herkenbaar.. 😅 Ik hoop dat de energie en het mindere misselijke beter wordt over een tijdje om weer te gaan

één maand geleden

Reactie op Sushi_24051

Leuk topic! Ik crossfit zo'n 3 tot 4 keer per week. Ben nu 8 weken zwanger ...
Oh dat is fijn zeg! Ben benieuwd. Hier ook inderdaad veel sneller duizelig en sneller kortademig dan ik gewend ben