122 Reacties

één maand geleden

Lululemon leggings zijn ook top, heel rekbaar. Denk dat je die tot ver in je zwangerschap aan kunt

één maand geleden

Lululemon align vind ik het fijnst. Even een investering maar echt dubbel en dwars waard. Heb er eentje die al 4 jaar meegaat (2 keer per week dragen, ook 1 hele zwangerschap gedragen) en nog steeds in hele goede staat is. Buikband valt mooi over zwangere buik en daarna weer strak. Heb ook geen last in het eerste trimester van deze broek (terwijl ik bijna geen druk verdragen kan)

één maand geleden

Ik zoek al een tijd een excuus om een lullulemon te kopen, mss nu dan eindelijk maar doen 😂

één maand geleden

Reactie op mimumo

Lululemon align vind ik het fijnst. Even een investering maar echt dubbel e ...
Heb je dan die align super high? Ik las dat die fijn is ook met zwangere buik. En idd ze zijn écht het geld waard. Ik heb mijne al jaren, en ze zijn nog steeds helemaal goed

één maand geleden

Reactie op bobbie3000

Heb je dan die align super high? Ik las dat die fijn is ook met zwangere bu ...
Heb zowel de super high rise als de normaal, vind het weinig verschil maken. Denk op dit moment een voorkeur voor de normale, straks als de buik groter is geeft de super hoge wat meer ondersteuning. Maar er is sowieso weinig verschil, het normale model is ook al ruim over de navel hoor. De super high rise komt bij mij echt tot aan de borst haha. En de v-waist heb ik ook, die vind ik zwanger niet zo fijn zitten. Zo, nu weet je alles (en ook dat ik te veel lululemon broeken heb, maar ik krijg korting, al is dat geen excuus ;))

één maand geleden

Met normaal bedoel ik dus de normaal high rise :)

één maand geleden

Reactie op mimumo

Heb zowel de super high rise als de normaal, vind het weinig verschil maken ...
Goede tip dit merk! Ik vind Gymshark ook wel aan de knellende kant worden, sport spandex! Misschien heeft Lululemon ook wel sale 💥

één maand geleden

Vraagje voor de dames die crossfitten: wat doen jullie met oefeningen als boxjumps, toes to bar etc? Het zou tot 12 weken mogen maar of twijfel of dat wel slim is.

één maand geleden

Reactie op amomisborn89

Goede tip dit merk! Ik vind Gymshark ook wel aan de knellende kant worden, ...
Decathlon merk Kalenji. Heeft touwtjes dus weinig druk op je buik (tenzij je hem zelf heel strak trekt). Ideaal en niet duur!

één maand geleden

Hello! Zwanger en mamafit trainer hier. Leuk dat jullie allemaal zo lekker actief doorsporten in de zwangerschap! In principe mag je veel dingen tot 20 weken gewoon blijven doen. Waar je wel op wilt gaan letten is dat je tijdens de oefeningen niet te veel buikdruk creëert. Maw dat je je adem niet vast hoeft te zetten bij het uitvoeren van de oefening (bracen). Je moet kunnen blijven door ademen. Wat in de praktijk betekent dat je vaak wat terug moet gaan in gewicht. Je wilt op een gegeven moment wat meer op uithoudingsvermogen gaan trainen dan echt puur kracht. Daarnaast wil tijdens oefeningen die buikdruk creëeren (bijv een push up) erop letten dat er geen coning ontstaat (als je niet weet wat dit is, check google even). Als dit te vaak gebeurd zul je na je bevalling grotere kans hebben op een diastase. Dit wil je voorkomen. Daarnaast zijn contact sporten (voetbal etc) geen goed idee. Houdt er rekening mee dat je gewrichten, spieren etc allemaal flexibeler worden om je voor te bereiden op de bevalling. Je bent dus blessure gevoeliger dan voorheen. Een goede graadmeter tijdens sporten in de zwangerschap qua intensiteit is de 'praattest' gedurende het sporten moet je nog korte zinnetjes kunnen maken. Kun je nog hele verhalen ophangen dan mag het wat meer. Kom je op het punt dat je niet meer kunt praten dan mag het wat minder. Succes met sporten! Mochten er nog vragen zijn dan denk ik graag mee!

één maand geleden

Reactie op Sushi_24051

Vraagje voor de dames die crossfitten: wat doen jullie met oefeningen als b ...
Ik kan geen toes to bar maar box jumps doe ik nu hoge step ups. Ik ben sowieso al bang om te struikelen over dat ding, dit vind ik een prima excuus 😂

één maand geleden

Reactie op Joycani

Hello! Zwanger en mamafit trainer hier. Leuk dat jullie allemaal zo lekker ...
Kijk dat is nou eens handig, eigen trainer in de groep 🤩 ideaal en wat lief al deze tips

één maand geleden

Reactie op Joycani

Hello! Zwanger en mamafit trainer hier. Leuk dat jullie allemaal zo lekker ...
Wat fijn en interessant dit! Hoe voorkom je die coning? Betekent dat dat je beter geen push ups meer maakt? Ik doe eigenlijk geen push ups meer, maar bij bodybalance zit wel de zonnegroet waarbij je vanuit plank positie door je armen zakt naar een upward facing dog. Vraag me sowieso af hoe lang ik dat zal kunnen gezien de groeiende buik, maar is het dan eigenlijk beter van niet? Verder las ik ook iets over beter geen (buikspier?)oefeningen plat op de rug. Dat is pas na het eerste trimester toch?

één maand geleden

Reactie op KVS95

Wat fijn en interessant dit! Hoe voorkom je die coning? Betekent dat dat je ...
Je voorkomt coning door niet te veel buikdruk te creëren. Dus wat ik stuurde, doorademen, niet je adem vastzetten etc. Als je bij een push up merk dat je toch last hebt van coning. Kun je de oefening aanpassen door bijv. Vanaf je knieën op te drukken of op een verhoging. Je maakt de oefening dan minder zwaar. Zo kun je elke oefening aanpassen. De ene persoon kan langer een push up blijven doen dan de ander. Dus het is vooral een kwestie van kijken naar jezelf (en je buik). Tsja rechte buikspieren trainen in de zwangerschap. De meningen zijn er een beetje over verdeeld over wanneer je dit precies beter niet meer doet. Ik denk vooral. Bedenk voor jezelf wat het nut ervan is om je rechte buikspieren (die best wat te verduren krijgen als je buik eenmaal groeit) op die manier zo individueel te belasten. Vind ik overigens altijd hoor, ik zie de meerwaarde van die buikspierkwartiertjes etc niet zo. Ga lekker deadliften en squats doen, hiermee train je je core ook (maar goed dat is mijn mening). In de zwangerschap kun je je in mijn ogen beter richten op je schuine buikspieren en je transversus. Oefeningen als table tops, superman, deadbugs etc Daarnaast bespaar je de tijd van de buikspieroefeningen en focus je op oefeningen voor de bekkenbodemspieren (zowel aanspannen als ontspannen). Zoveel zinvoller!

één maand geleden

Reactie op Joycani

Je voorkomt coning door niet te veel buikdruk te creëren. Dus wat ik stuurd ...
Nee, rechte buikspieren was ik vanaf een bepaald punt sowieso niet van plan. Het gaat mij meer over liggende oefeningen op de rug. Of dat nou buikspieroefeningen zijn of andere oefeningen. Ik las dat je dan beter je bovenlichaam op kunt liften door te steunen op de onderarmen? Iets met doorbloeding dacht ik.

één maand geleden

Reactie op KVS95

Wat fijn en interessant dit! Hoe voorkom je die coning? Betekent dat dat je ...
Jij ook bodybalance! Wat leuk 🥰 Ik ga morgenavond weer proberen, kijken hoe het gaat! Met de downward facing dog had ik sowieso wat problemen ivm mijn schouderblessure 😅. Dat voel je dan wel! Ben heel benieuwd hoe morgenavond gaat. Zij adviseerde me wel om aan te geven wanneer ik 10 weken was, dan zou ze andere varianten van de oefeningen weergeven! Zal wel weer even wennen zijn, maar wel zin in 🥰

één maand geleden

Reactie op Ghisjhe

Jij ook bodybalance! Wat leuk 🥰 Ik ga morgenavond weer proberen, kijken ho ...
Ahh dat is een goede tip, ga ik ook doen. Heb het nu nog niet tegen de instructeur verteld, maar op een gegeven moment zijn alternatieve oefeningen wel fijn. Succes vast morgen!

één maand geleden

Hier ook fanatiek krach train liefhebber.. voor de zwangerschap 6x per week.. nu al paar weken zo moe en misselijk dat ik mij er amper toe kan zetten. Afgelopen week weer geweest en voelt toch wel weer fijn. Hopelijk voel ik me snel weer fitter en kan ik sowieso de 3x per week weer pakken

één maand geleden

Reactie op KVS95

Ahh dat is een goede tip, ga ik ook doen. Heb het nu nog niet tegen de inst ...
Dankjewel! Ben benieuwd hoe het gaat ja, maar wel zin in. Wij hebben het wel vroeg verteld aan iedereen, vonden het gewoon zo leuk haha! En deze keer is tot nu toe ook alles nog goed gelukkig 🥰 Alternatieve oefeningen of aanpassingen zijn dan zeker fijn ja! Ben benieuwd ook waar ze morgenavond mee gaat komen

één maand geleden

Ik heb vanochtend gedeadlift, niet perse heel zwaar voor mijn doen 5 setjes van 5. Nu heb ik last van mijn schaambot / boven mijn schaamlip zeg maar. Is dat dan bekkenpijn? Ik heb dat nog nooit gehad dus geen idee. Tis niet mega erg maar gewoon beetje zeurend. Dus geen idee of dat dan kwaad kan?