122 Reacties

één maand geleden

Reactie op mickey23

Ik heb vanochtend gedeadlift, niet perse heel zwaar voor mijn doen 5 setjes ...
Misschien eerder bandenpijn ? Ik voelde bekkenpijn meestal aan de rugkant, boven je heup (dus bekken). Misschien gewoon een spiertje dat net ff extra hard moest werken? Ik heb van de week ook lowerbody gedaan (12 wk zwanger). Ik merkte daarna wel wat meer steekjes/zeurend gevoel onderbuik. Dat trok daarna weg. Merkte idd met deadliften wel een gevoelige plek rondom het bekken. Dus daar ga ik wel op letten.

15 dagen geleden

Hoe gaat t sporten bij jullie in t tweede trimester? Ik zit weer helemaal lekker in t ritme na de zomer dus probeer nu weer 3x pw te gaan en gaat eigenlijk allemaal heel goed. Wel iets rustiger aan maar voel me niet echt beperkt. Hoop dat dat lekker lang zo blijft.

15 dagen geleden

Reactie op mickey23

Hoe gaat t sporten bij jullie in t tweede trimester? Ik zit weer helemaal l ...
Ja ook prima. Meer energie en nu ook weer meer tijd nu mijn zoontje weer naar school gaat gaat. Als de planning het toelaat ga ik 3x. Anders 2 en soms 1.

15 dagen geleden

Ja hier gaat het ook weer. Merk wel dat ik moet opletten met mijn buikspieren om geen coning te krijgen. Doen jullie alle oefeningen nog? Ik doe bijv geen planken meer of rechte buikspier.

15 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ja hier gaat het ook weer. Merk wel dat ik moet opletten met mijn buikspier ...
Ja ik vind dit dus vet ingewikkeld met wat zou nou wel en niet mag. Sommige dingen zijn heel duidelijk maar er zit ook een grijs gebied. Sit ups enzo niet maar in mijn box zeiden ze dat planken juist kan als algemene core oefening dus ik ben nog beetje zoekende. Nu pas 15 weken en tot 20 kan er een heleboel nog wel dus doe er nu niet te moeilijk over maar hebt idee dat het echt per trainer verschilt welk advies je krijgt. Heel irritant

15 dagen geleden

Reactie op bobbie3000

Ja hier gaat het ook weer. Merk wel dat ik moet opletten met mijn buikspier ...
Nee ik ook niet hoor. Idd de schuine buikspieren voorzichtig. Maar soms ook wel lastig. Ik doe veel dingen wel nog qua upperbody. En lowerbody kijk ik wat prettig voelt. Legpress doe ik lichter en benen wijder uit elkaar. Squaten en deadliften ook, al merk ik met deadliften wel een gevoelige plek op mijn bekken als ik die te zwaar doe.

15 dagen geleden

Reactie op mickey23

Ja ik vind dit dus vet ingewikkeld met wat zou nou wel en niet mag. Sommige ...
Het verschilt vooral per persoon of je een oefening nog wel of niet aankan. Sommige hele fitte mensen kunnen bepaalde oefeningen veel langer doen dan anderen zonder te veel buikdruk etc te creëren etc. Het is kunst om te letten op coning idd zoals al genoemd. Kun je een plank uitvoeren zonder coning? Prima lekker doen! Lukt dat niet meer? Kun je nog terug naar een verhoogde plank (dus je handen op een verhoging =minder zwaar). Lukt dat zonder coning? Prima doe je dat. Lukt dat niet? Kun je nog terug naar de plank met je knieën op de grond = nog lichter. Als je zeker wilt weten dat je goed en veilig traint Kun je het beste iemand inschakelen met verstand van het trainen in de zwangerschap.

15 dagen geleden

Reactie op Cupcake19

Misschien eerder bandenpijn ? Ik voelde bekkenpijn meestal aan de rugkant, ...
Banden pijn voel je eerder aan de zijkant/onderkant van je buik (richting je liezen). Pijn aan het schaambot kan zeker wel vanuit het bekken komen. Advies is om langs de bekkenfysio te gaan

15 dagen geleden

Reactie op KVS95

Nee, rechte buikspieren was ik vanaf een bepaald punt sowieso niet van plan ...
Vena cava syndroom bedoel je denk ik? Dat is als je door op je rug te liggen een grote ader dichtdrukt. In principe voorkom je dat sowieso door niet te lang op je rug te blijven liggen. Dus oefeningen af te wisselen. Maar heel veel vrouwen hebben er ook geen last van op het moment dat ze langer op de rug liggen. Meestal merk je het direct doordat je je duizelig of licht in het hoofd voelt. Niks aan de hand, rustig van je rug naar je zij gaan liggen en langzaam weer omhoog komen. Dan trekt het vanzelf weg. Als je van jezelf weet dat je hier snel last van hebt kun je je training hierop aan gaan passen

15 dagen geleden

Ik ga eindelijk weer lekker regelmatig naar de sportschool. Probeer 3 dagen en dan een dag rust (benen/billen - rug - schouders/borst/armen) en dan een rust dag en dan zo verder / gaat wel goed zo 💫 heb m’n vorige zwangerschap ook tot het einde gesport

11 dagen geleden

Team gym moms (to be)! Ik ben geen fan van AYBL meer in het algemeen, omdat de kwaliteit en service ernstig achteruit zijn gegaan. Maar deze van AYBL, Luxe Seamless outfit is echt top. Veel ruimte voor bij t buikje:) Paste voor de zwangerschap niet, was te groot. Maar nu perfect.

11 dagen geleden

Reactie op mickey23

Ja ik vind dit dus vet ingewikkeld met wat zou nou wel en niet mag. Sommige ...
Ik kreeg van een van onze crossfit trainers deze link met scaling opties: https://www.crossfit.com/essentials/pregnancy-a-practical-guide-for-scaling Wellicht helpt dit!

6 dagen geleden

De meiden die nog bodybalance doen, ik snap niet hoe 🤣. Het ging redelijk maar na 30-40 min toch wel echt stevige buikpijn, helaas. Dat hoort niet toch? En sommige oefeningen durf ik niet te doen, want als ik mij uitstrek en naar achter hang krijgt mijn buik een soort punt en dit schijnt niet heel goed te zijn voor je baby 😅.

6 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

De meiden die nog bodybalance doen, ik snap niet hoe 🤣. Het ging redelijk ...
Dat je buik een soort punt krijgt daar heeft je baby geen last van. Echter wil je dit voorkomen omdat je anders na je bevalling een flinke diastase kunt overhouden met alle gevolgen van dien.

6 dagen geleden

Reactie op Joycani

Dat je buik een soort punt krijgt daar heeft je baby geen last van. Echter ...
Ah kijk. Een collega/vriendin zei dat haar verloskundige had aangegeven dat dit niet goed was maar ze wist niet helemaal meer waarom. Dus ik ging uit van de baby, vandaar.

5 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

De meiden die nog bodybalance doen, ik snap niet hoe 🤣. Het ging redelijk ...
Ik ben nu 16+5 en doe het nog! Wel met een heel aantal aanpassingen. Daar kun je altijd naar vragen bij je instructeur, maar je mag me ook een berichtje sturen 😊 Ik vind het nog steeds heerlijk om te doen!

5 dagen geleden

Reactie op KVS95

Ik ben nu 16+5 en doe het nog! Wel met een heel aantal aanpassingen. Daar k ...
Ik vind het ook erg leuk en met aanpassingen! Morgen 17 weken en mijn instructrice geeft ook aanpassingen tussendoor. Weet ook niet of iedereen overal tegelijk dezelfde routine heeft?

5 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ik vind het ook erg leuk en met aanpassingen! Morgen 17 weken en mijn instr ...
Ja als het goed is zijn die releases wereldwijd!

5 dagen geleden

Reactie op Ghisjhe

Ik vind het ook erg leuk en met aanpassingen! Morgen 17 weken en mijn instr ...
Ik ben 19+5 en doe het ook nog heel graag! Met aanpassingen bij de Zonnegroet en de buikspieren.

5 dagen geleden

Reactie op Twatje

Ik ben 19+5 en doe het ook nog heel graag! Met aanpassingen bij de Zonnegro ...
Niet bij de twist? Ik heb donderdag een open twist gedaan ipv gesloten! En bij de zonnegroet idd niet meer naar achter, benen wat wijder uit elkaar en ga ook niet meer naar plank/rol op de mat zeg maar dat je op je buik ligt haha