146 Reacties
één maand geleden
Hello fitgirls 😜 Ik lees dus overal (o.a. op 24Baby website) dat we nog maar 10 keer per dag 5kg mogen tillen. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik til bijv met een deadlift in de sportschool echt veel meer? Passen jullie dit aan, of slaan jullie die 5kg in de wind? Mijn hondje weegt al meer dan 5kg en die til ik zo vaak op een dag haha. Benieuwd hoe jullie dit interpreteren 🤗
één maand geleden
Reactie op bobbie3000
Hello fitgirls 😜 Ik lees dus overal (o.a. op 24Baby website) dat we nog ma ...
Dit is voor mensen die geen krachttraining doen. Je mag geen progressieve overload toepassen en intensiteit 7 van 10 dus gewoon relaxed liften.
Stel je doet normaal 100 nu dus naar 70 😂
één maand geleden
Reactie op bobbie3000
Dit is wel een beetje achterhaalde informatie. Het is vooral belangrijk om te kijken waar je vandaan komt en te checken of je tijdens het tillen nog rustig door kunt ademen en dus niet je ademhaling vast zet
Ben je krachttraining gewend of gewend in het dagelijks leven veel te tillen dan kun je dit veel langer en zwaarder volhouden dan iemand die helemaal niets gewend is.
Ik ben nu bijvoorbeeld zwanger van mijn tweede. Dat zou betekenen dat ik mijn dochterje niet meer op mag tillen. Dus nee die informatie klopt niet en het is dus heel persoonlijk wat je nog wel of biet kunt tillen.
Dus zolang je kunt blijven doorademen en je adem niet vast hoeft te zetten zit je prima 🤗
één maand geleden
Reactie op bobbie3000
Dit is volgens mij voor mensen die normaal nooit gewichtheffen doen. Mijn trainster doet een cursus zwangerschap en crossfit en geeft bijv bij deadlifts aan dat ik dan tot max 60-70% van mijn max 1 herhaling mag gaan. Til zelf met dubbels ook gewoon nog 20 -25 kg boven mn hoofd. Volgens mij is het net als met hardlopen: als je het gewend bent kan het prima, zo niet, dan niet ineens beginnen want dat is je lijf niet gewend.
één maand geleden
Ik ben 24+1 en geef nog steeds met veel plezier groepsfitness lessen (Xcore en Bodypump) in de sportschool (naast mijn fulltime baan). En ben ook zeker van plan hier tot het bittere eind mee door te blijven gaan. Ben een tijdje uitgevallen geweest ivm forse maagklachten, maar toen ook thuis nog steeds 3/4 keer week een uurtje door gesport.
Heb aan het begin van mijn zwangerschap wel een bekkenbodem fysio bezocht, om na te gaan wat ik nog wel en niet kon blijven doen. Kan dat eigenlijk iedereen aanbevelen.
En ben btw sinds een week gestart met zwangerschapsyoga 😊
één maand geleden
Ladies hebben jullie wel eens last van harde buiken na het sporten? Ik weet niet of t nou aan ‘t sporten ligt of niet maar al hele avond last van en vanochtend getraind. Lijkt me zo laat, soort van met vertraging als t van t sporten is. Maar wel heel irritant en denk dus boodschap om rustiger aan te moeten doen
één maand geleden
Reactie op mickey23
Ladies hebben jullie wel eens last van harde buiken na het sporten? Ik weet ...
Hee, nee ik heb het nog niet gehad. Krijg wel steeds van trainers te horen dat ik goed moet letten op mijn ademhaling. Doe jij dat ook? Als je je adem vastzet zet je veel spanning op je buik. Misschien heeft het daarmee te maken?
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
Ik heb overlegd met de verloskundige en mag niet terug naar kracht training ...
Hey! Ik wil je verloskundige absoluut niet tegenspreken, maar ga naar een bekkenfysio toe. Die kan kijken waar de klachten vandaan komen, ze kunnen namelijk ook ontstaan door onder ontwikkelde spieren en krachttraining kan hier ook juist bij helpen!
Ik volg sterkher op Instagram en zij heeft hier veel over gedeeld. Bijvoorbeeld: https://www.instagram.com/reel/C-rlNHGNqJ9/?igsh=d2tqZXg2eGs2Y3Np
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
Ik heb overlegd met de verloskundige en mag niet terug naar kracht training ...
Voor bekkenklachten en een zwakke onderrug kan krachttraining juist helpen. Ook om erger worden te voorkomen. Mbt een placenta die tegen de uitgang ligt weet ik het niet. Ik zou nog eens bij de vk navragen waarom ze krachttraining af raad en een afspraak maken bij een bekkenfysio
één maand geleden
Reactie op bobbie3000
Hee, nee ik heb het nog niet gehad. Krijg wel steeds van trainers te horen ...
Ja probeer daar wel heel erg op te letten en ging afgelopen weken daardoor stuk beter maar gister opeens wel weer last. Voelt beetje “random” soms, maar had donderdag heel stuk moeten staan in de trein en daarna veel last van mn onderrug dus mss dat t gewoon even teveel was icm sporten. Opzich best logisch als ik het zo bedenk ;) even wat rustiger aan en volgende week kijken hoe t gaat
één maand geleden
Reactie op Motherin2025
Hey! Ik wil je verloskundige absoluut niet tegenspreken, maar ga naar een b ...
De bekken klachten icm zwakke onderrug komt vanuit de huisarts. Bedrijfsarts vond dat het niet kon dus nog een rondje huisarts ter bevestiging. Bekkenfysio had dit natuurlijk ook allang aangegeven maar dit vond de bedrijfsarts niet genoeg, vandaar :).
Ik heb wel altijd op en af kracht training gedaan een aantal jaren.
En gok dat het niet alleen te maken heeft met de klachten maar ook met mijn placenta die tegen de uitgang ligt
één maand geleden
Reactie op mickey23
Oeh dat zou me ook echt lastig lijken, dan voel je je opeens zo beperkt. Ma ...
Het scheelt dat ik alleen tot 10-12 weken kracht heb gedaan, verder voelde ik me gewoon te ziek zwak en misselijk 😅.
Daarna op en af bodybalance maar merk met mijn stuitje/onderrug dat dit ook niet altijd fijn voelt.
Misschien als ik cardio met bodybalance wat frequenter oppak dat hier verbetering in zit! Valt allicht te proberen natuurlijk 😊
En zeker, het is voor een goed doel! Ben ook nog niks bijgekomen dus dat voelt wel fijn. Onze meid pakt gewoon wat ze nodig heeft 🥰.
Dan na de bevalling maar aan de slag 🙃
één maand geleden
Reactie op Joycani
Voor bekkenklachten en een zwakke onderrug kan krachttraining juist helpen. ...
Bekkenfysio ben ik al onder behandeling vanaf +/- 14 weken.
Ik wilde ook nog aan haar vragen wat voor oefeningen ik evt kan doen in de sportschool.
Maar wil de verloskundige niet passeren, denk dat hun kiezen voor veilig door de combinatie klachten en placenta.
Zwakke onderrug zit in de familie, is jaren goed gegaan bij mij. Mede denk ik omdat ik rug trainen echt tof vindt haha!
één maand geleden
Reactie op Ghisjhe
Het scheelt dat ik alleen tot 10-12 weken kracht heb gedaan, verder voelde ...
Zitten in bodybalance niet teveel bekkenbodem belaste oefeningen? Ik weet dat dat bij normale Pilates bijvoorbeeld wel zo is. Kijk eens online naar schema’s voor zwangere vrouwen. Ik doe bijvoorbeeld het schema van sterkher zelf, maar je hebt ook andere aanbieders. Deze zijn echt gericht op het sterk maken en houden( maar niet overbelasting) van je bekkenbodem en lijf.
Ik deed zelf altijd Bodypump maar merkte dat dit voor mij echt te belastend is vandaar over gestapt naar zelf in de zaal met zoon schema.