14 Reacties

9 maanden geleden

Wij hebben smalle dr brown met difrax speen. Met de brown speen was het ook drama

9 maanden geleden

Wij gebruiken de Lansinoh flessen. Ik heb van te voren veel research gedaan en deze leken mij het beste. Ik heb geen vergelijking met andere flessen omdat we dus tevreden zijn met deze 💪🏼

9 maanden geleden

https://www.reddit.com/r/ExclusivelyPumping/s/jBLdbVtKRH hier is een grafiek van de drinksnelheden van verschillende spenen. Ik weet niet wat de bron is van de grafiek (en in de comments heeft iemand een geüpdate grafiek), maar misschien helpt het met de volgende speen uitzoeken. Sterkte!

9 maanden geleden

Reactie op Boy or Girl

Wij hebben smalle dr brown met difrax speen. Met de brown speen was het oo ...
Welke speen grote heb je dan van Difrax?

9 maanden geleden

Wij gebruiken de Difrax Lovi vanaf de geboorte, we zijn hier erg tevreden over.

9 maanden geleden

Wij gebruiken ook de Philips advent. Wilden ook wat anders want het schoot niet op. Alleen bij alle andere flessen die we hadden verslikte de kleine zich en gaf veel terug. Toen kwamen we erachter dat we het ontluchtingsgaatje in de speen niet precies op/tegen het inkepinkje in de witte ring hadden zitten. Hierdoor liep de fles dus niet. Daarnaast moet het gaatje altijd luchtvrij blijven en dus niet “vol” met melk staan. Hierdoor gaat het bij ons nu goed met speen 3!

9 maanden geleden

Reactie op Yamilé En Olivia

Welke speen grote heb je dan van Difrax?
Deze is niet met nummers. Hij heet small

9 maanden geleden

Reactie op Myrthe25.02

Wij gebruiken ook de Philips advent. Wilden ook wat anders want het schoot ...
Dat is een goede tip! Vanmiddag heb ik speen 4 op de advent gedaan maar voor het mooie gaat die net te snel. Ga de 3 is proberen en dan even goed opletten waar het ontluchtingsgaatje zit

9 maanden geleden

Herkenbaar: onze dochter ook 2 weken te vroeg en 2620gr. Philips avent en dr Brown geprobeerd, ging niet lekker. Uiteindelijk op advies van de kraamhulp de MAM fles geprobeerd. Sindsdien gaat het drinken super. Dochter is nu 5 weken en drinkt nog steeds uit die flessen, ben heel tevreden (kon ze nog niet)..

9 maanden geleden

Hoi! Mijn eerste kindje is ook te vroeg geboren en woog 2900 gram. Hij heeft veel moeite gehad met drinken en heeft de eerste 12 dagen dan ook een sonde gehad. Wij hebben daarna de Dr. Brown flessen gebruikt. In eerste instantie met de P speen voor prematuren en daarna de fase 1. Dit ging in principe prima, alleen we konden hem niet vasthouden en op zijn rug voeden. Dit was dan teveel. Wij hebben hem met tips vanuit het ziekenhuis altijd de fles gegeven in de zijligging. Dit schijnt voor baby's een fijnere en rustigere manier van drinken zijn. Wellicht dat dit nog helpt? Succes! Lijkt me erg frustrerend voor jullie.

9 maanden geleden

Het is niet de fles die lekt? Wij hebben in het begin ook problemen gehad met lekken bij de dr brown flessen. Bij ons lag het aan de fles. De fles goed dicht draaien en dan even de speen iets omhoog trekken heeft bij ons het probleem opgelost.

9 maanden geleden

Tip van onze lactatiekundige is om de dr brown flessen (anti-koliek) goed horizontaal te houden. Als je dit niet doet en de fles te rechtop houdt loopt de melk er te snel uit wat er vaak voor zorgt dat baby’tjes het weer uitspugen. Zij raadde de flessen overigens wel aan vanwege de vorm van de speen (smal en makkelijk aan te happen). Misschien dat je dit al wist, maar ik dacht ik deel het voor de zekerheid met je 😃

9 maanden geleden

Gekke tip misschien. Maar ik merkte dat mijn kindje veel beter ging drinken na een bezoekje aan de osteopaat. Het bleek dat haar mondje een heel klein beetje scheef stond en dat heeft ze verholpen. Nu drinkt ze mega netjes en rustig alle flessen leeg.