36 Reacties

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Afgelopen week voor de tweede keer teruggekomen en zag er toen wel prima uit (uiteindelijk 6 dagen teruggezet voor nu). Ik vind het nogsteeds heel spannend omdat de eerste echo dus erg negatief was.

2 maanden geleden

Wat rot hé als dit gebeurt! Ik vraag me wel af hoe je de datum van conceptie zelf berekent hebt? Zonder ovulatietesten of temperaturen kan je dit namelijk niet weten (krampen/ steken is geen goede graatmeter). Als je 6 juni een lichte bloeding had zou dit ook een ovulatiebloeding kunnen zijn geweest en dan ben je vandaag zo'n 6 weken wat dus kan kloppen met de echo.

2 maanden geleden

Ik was tijdens mijn eerste echo ook een dikke week en een aantal dagen teruggezet. Ik was helemaal in paniek en dacht meteen dat het foute boel was. Uiteindelijk 2 weken later weer een echo gehad en weer vooruit gezet naar het aantal weken dat ik zelf al dacht. In het begin is het soms nog zo moeilijk te meten dat wanneer de verloskundige er 1 mm naast zit, dit al een week kan schelen. Wanneer je hartactie hebt gezien zou ik me niet al te druk maken, een kloppend hartje is al heel erg positief!🥰❤️

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Wat rot hé als dit gebeurt! Ik vraag me wel af hoe je de datum van concepti ...
We hebben al een kind en niet meer zo frequent seks, we waren toen een weekend weg 🤣

2 maanden geleden

Reactie op KittieSue

We hebben al een kind en niet meer zo frequent seks, we waren toen een week ...
Sperma kan tot 3 dagen leven, uizonderlijk zelf tot 5 dagen! Dus vanaf die laatste keer + 5 dagen. Hoever zou je dan zijn?

2 maanden geleden

Dit kindje is onwijs gewenst trouwens, maar niet echt gepland ofzo. Het is een enorme verrassing, zeker ook omdat onze 1e best een tijd op zich heeft laten wachten, lieten we het gewoon op zijn 'beloop'.

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Sperma kan tot 3 dagen leven, uizonderlijk zelf tot 5 dagen! Dus vanaf die ...
Dan zou het idd kunnen kloppen. Van zoonlief ook 'later' zwanger geworden dan gedacht, sperma leeft dus idd best een tijdje (toen had ik blaasontsteking daarna dus ik weet vrij zeker wanneer hij verwekt is ook).

2 maanden geleden

Reactie op KittieSue

Dan zou het idd kunnen kloppen. Van zoonlief ook 'later' zwanger geworden d ...
Hopelijk is er de volgende echo een mooie groei zichtbaar! 🍀

2 maanden geleden

Hoe groot was de baby nu die ze bij jou hebben gezien? Ik dacht zelf 7 weken en 1 dag zwanger te zijn (al gecorrigeerd doordat ik weet een late eisprong te hebben, als er vanuit gegaan wordt van mn menstruatie dan 7+5), en ze zagen maar een babytje/embryo van 4,5 mm, maar wel een kloppend hartje. Ben zo bang dat dit foute boel is..

2 maanden geleden

Ik heb net mijn eerste echo gehad. Dacht 10 weken te zijn, maar verloskundige kwam uit op 9+2. Schrok hier ook een beetje van, want bij mij eerste zwangerschap klopte mijn eigen berekening toen precies. Maar verloskundige zei dat dit helemaal niet erg was. Bij telefonische intake ook mijn cyclus besproken en haar collega dacht toen al dat ik nu pas 8 weken zou zijn met haar berekening. Dus zit daar nu tussenin.

2 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Hoe groot was de baby nu die ze bij jou hebben gezien? Ik dacht zelf 7 weke ...
Ik had dinsdag mijn echo bij 6 weken en 4 dagen, de embryo was 7.4 mm. Het lijkt mij dat je embryo inderdaad aan de kleine kant is. Wat zei de verloskundige hierover?

2 maanden geleden

Reactie op Adriane

Ik had dinsdag mijn echo bij 6 weken en 4 dagen, de embryo was 7.4 mm. Het ...
Ohh oke ik had stiekem al een beetje hoop omdat ik deze tabel online had gevonden. Dan zou in in principe maar 4 dagen terug gezet zijn. Ze zei dat het apart was omdat ik sowieso niet minder dan 6 weken zwanger zou kunnen zijn gezien het kloppend hartje en positieve zwangerschapstest.

2 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Ohh oke ik had stiekem al een beetje hoop omdat ik deze tabel online had ge ...
Het opmeten in dit stadium luistert ontzettend nauw en kan zo een paar dagen schelen. Korter dan 6 weken kan inderdaad niet met een kloppend hartje. Mag je wel terug komen voor een nieuwe echo op korte termijn?

2 maanden geleden

Reactie op Adriane

Het opmeten in dit stadium luistert ontzettend nauw en kan zo een paar dage ...
Pas over 2 weken… heb daarom over 1 week zelf maar een ‘pret’echo ingepland. De embryo zat wel helemaal tegen de baarmoederwand aan waardoor ik het lastig vond om te onderscheiden waar het embryo nou precies zat (ook toen ze het aan het opmeten was). Ergens hoop ik dat ze hierdoor stiekem toch fout hebben gemeten, maarja mogelijk zoek ik dan hoop waar het er niet is..

2 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Pas over 2 weken… heb daarom over 1 week zelf maar een ‘pret’echo ingepland ...
Groot gelijk dat je zelf een extra echo hebt ingepland. En je hebt helemaal gelijk, dat opmeten is zo lastig. En het is nog zo klein allemaal. Bij mij pakte dit vergelijkbare verhaal in oktober verkeerd uit en kreeg ik een miskraam. Maar ik zou hoop blijven houden, dat is alles wat je kunt en ik lees genoeg verhalen van dames die ineens weer een sprong vooruit maken in de volgende echo qua meting 🙏🏻

2 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Hoe groot was de baby nu die ze bij jou hebben gezien? Ik dacht zelf 7 weke ...
6 mm....kloppend hartje is wel positief! Ik heb hoop (en voor jou ook) dat ze gewoon niet goed heeft kunnen meten.

2 maanden geleden

Reactie op Adriane

Het opmeten in dit stadium luistert ontzettend nauw en kan zo een paar dage ...
Bij mijn eerste had ik een kloppend hartje en werd ik toch echt naar 5w3d gezet....

2 maanden geleden

Reactie op KittieSue

Bij mijn eerste had ik een kloppend hartje en werd ik toch echt naar 5w3d g ...
Oh wauw! Wist niet dat dat kon 🫶🏻

2 maanden geleden

Reactie op Adriane

Ik had dinsdag mijn echo bij 6 weken en 4 dagen, de embryo was 7.4 mm. Het ...
Bij 6+4 dat de embryo 7.4mm is dat is vrij ‘groot’ toch voor de termijn? Mijn zwangerschap+ app geeft aan met 6+6 5mm 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Ghisjhe

Bij 6+4 dat de embryo 7.4mm is dat is vrij ‘groot’ toch voor de termijn? M ...
Ja als ik eerlijk ben vond ik de grootte van de embryo en de termijn ook niet bij elkaar passen. Volgens mijn eigen berekening had ik ook iets langer zwanger moeten zijn. Maar ze zei echt 6+4 dagen met een embryo van 7.4 mm. Ik had gedacht 6+6 of 7 weken precies zwanger te zijn. Misschien wordt ik bij de volgende echo wat vooruit gezet 🙂