11 Reacties

één maand geleden

Hier geen ervaring met een funneling cervix maar wel een verkorte van 2.5 al vrij vroeg in de zwangerschap. Ben toen in week 35 bevallen na veel gerust te hebben. Wat houdt funneling cervix precies in?

één maand geleden

Reactie op cynthiaaaa

Hier geen ervaring met een funneling cervix maar wel een verkorte van 2.5 a ...
Een funneling houdt in dat je aan de binnenkant een v opening heb zitten dus eigenlijk worden je vliezen en vruchtwater hier in je baarmoederhals gedrukt net zoals op de foto nu is dit dus bij mij het geval en ik dus nog maar een cervix van 18mm nu kan hey zo zijn dat de kleine het er even niet in duwt en dan is mijn cervix 31mm.. dus kort gezegd mijn cervix is 18mm en als de kleine zo door gaat kan het nog minder worden waardoor ik nu elke week naar het ziekenhuis moet op het op te meten.. het is een beetje lastig uitleggen maar dit is het een beetje

één maand geleden

Ik heb het idee dat ik dit ook heb/had. Ik weet het alleen niet zeker omdat de artsen deze term niet concreet benoemd hebben. Maar het beeld komt me wel bekend voor (al kan dat ook van al het gegoogle zijn🙈) Ik heb in ieder geval wel een cerclage gekregen vanwege een verkorte baarmoederhals 1-1,3 cm. De vliezen waren bij mij verder nog niet zichtbaar, dus wellicht dat het niet helemaal hetzelfde is. Is jou geen cerclage aangeboden, of komt dat als het nog meer verkort?

één maand geleden

Reactie op Fier

Ik heb het idee dat ik dit ook heb/had. Ik weet het alleen niet zeker omdat ...
Ik lag vannacht ik het erasmus en dat soort dingen willen ze pas doen als er echt ontsluitong gaat ontstaan inverband met de risicos die er aan hangen

één maand geleden

Reactie op springinhetveld

Ik lag vannacht ik het erasmus en dat soort dingen willen ze pas doen als e ...
Oh meen je, interessant wel. Hopelijk blijft de lengte nu wat stabiel. Hoever ben je?

één maand geleden

Reactie op Fier

Oh meen je, interessant wel. Hopelijk blijft de lengte nu wat stabiel. Hoev ...
Ja dat hopen wij ook krijg nu elke week een echo om de lengte te bekijken dus kan zo zijn dat ik volgende week weer in het erasmus terecht kom dit kan echt per dag verschillen ik heb nu wel volledige rust gekregen en mag enkel naar een wc lopen enzo

één maand geleden

Ja dat hopen wij ook krijg nu elke week een echo om de lengte te bekijken d ...
Pittig wel, sterkte!

één maand geleden

Ik lees dat je nu in het ziekenhuis ligt. Wat een spannende tijd moet dit voor jullie zijn. Hopelijk blijft de kleine nog even zitten en doorgroeien.

één maand geleden

Ik denk aan je .. hopelijk blijft de kleine nog even een poosje zitten 🙏🏻🙏🏻

één maand geleden

Dank je wel dames ja dit zijn hele spannende weken en dagen we hopen op het beste en zeker met 24 weken hoop ik zeer dat ze nog minimaal 8 weken blijft zitten.. ik moet nu gewoon letterlijk niks doen en stil zitten meer kan ik niet doen en dan hopen op het beste...

één maand geleden

Dank je wel dames ja dit zijn hele spannende weken en dagen we hopen op het ...
Ik duim voor je! Elke week extra is nu mooi meegenomen🍀🍀