24 Reacties

2 maanden geleden

Van opvang overgestapt naar gastouder. Mijn zoontje was op jonge leeftijd veel te overprikkeld op de opvang. Hij kon niet slapen met zulke grote groepen op 1 slaapkamer. Bij de gastouder zijn er Max 5 kindjes en vanaf dag 1 heb ik een ander kind 🥰 de volgende gaat hier ook heen!

2 maanden geleden

Wij hebben bij de eerste bewust gekozen voor een grootschalig kinderdagverblijf (België) en hebben dit kindje nu op dezelfde plek ingeschreven. - eerste kindje dus ik wou veel contact met andere opvangkindjes - voorbereiding op schoolse omgeving - verdeeld in 2 groepen:baby en peuter waardoor ze vanaf peutergroep echt vaste routine kunnen hebben. Ze spelen wel elke dag een moment samen met alle leeftijden - meer personeel, wanneer 1 iemand een luier ververst/kind slapen legt/troost/.... kan een andere op de groep letten - geen sluiting door ziek personeel - regelmatig stagiaires waardoor ze bekend geraken met nieuwe gezichten - naar ons gevoel meer middelen om speelgoed aan te kopen en activiteiten te doen. Ook door stagiaires vaak andere aanpakken en veel variatie - focus op buiten spelen (heeft niets met de grootte te maken maar dit was voor ons wel belangrijk) Wellicht zijn onze motiveringen persoonlijke keuze en kan het voor iemand anders net omgekeerd liggen.

2 maanden geleden

Wij hebben gekozen voor kdv. Geen gedoe met vakantie en ziekte. Meer toezicht. Meer kindjes van leeftijd van ons kindje. Ook allerlei dingen die worden georganiseerd, komt de brandweer bijv een keer langs. Of iemand die peutergym geeft. Het is allemaal professioneel en dat vind ik fijn. Maar wat mij ook tegen hield is dat gastouder oudere kindjes van school moeten halen en dus ook ons toen nog heel kleine man als baby mee zou moeten. Teveel onrust leek mij. Maar je zult vast heel goede en minder goede gastouders hebben. Net als kdv (spreek uit ervaring). Alleen bij kdv ben je dan niet afhankelijk van 1 persoon. Heb zowel van kdv als gastouders goede en minder goede verhalen gehoord in mijn omgeving. Maar zelf hou ik het absoluut bij kdv.

2 maanden geleden

Ik heb van beide gebruik gemaakt. Ik vond de gastouder waar mijn dochter zat echt top. Echter liep ik vooral tegen de vakanties aan en bijv. Ziekte. Bij een kdv is dat mijn inziens toch fijner geregeld. Ik vond het erg jammer toen ze bij de gastouder weg ging want het was echt persoonlijk en kleinschalig maar vond de zekerheid wel erg prettig.