12 Reacties

9 maanden geleden

Ik heb het even gebruikt bij mijn dochter. Het hielp voor mijn gevoel wel! Intussen gelukkig niet meer nodig. Eerst vond ze het niet lekker en was het best moeilijk geven, op het eind deed ze haar mond open voor meer 🤣

9 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb het even gebruikt bij mijn dochter. Het hielp voor mijn gevoel wel! ...
Oke! En had zij ook reflux? Welke klachten?

9 maanden geleden

Ja mijn eerste zoontje heeft een aantal maanden lang gaviscon gebruikt! Hier werkte het goed en heeft er voor gezorgd dat we nooit andere medicatie voor z'n reflux moesten gebruiken.

9 maanden geleden

Wij hebben dit bij ons eerste kindje ook gebruikt owv verborgen reflux. Leek goed te werken en we hebben het na enkele weken al kunnen afbouwen omdat de reflux minderde.

9 maanden geleden

Reactie op Dxdj

Oke! En had zij ook reflux? Welke klachten?
Ja had ze volgens de vroedvrouw. Ze huilde heel erg als je haar plat neerlegde, gaf vaak melk terug waarna ze huilde (nu geeft ze nog melk terug, maar heeft ze er geen pijn bij), je hoorde haar regelmatig slikken, witte tong en ze rook naar zure yoghurt uit haar mond.

9 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ja had ze volgens de vroedvrouw. Ze huilde heel erg als je haar plat neerle ...
Bij wie ben je geweest om dit te bevestigen? De reflux?

9 maanden geleden

Reactie op Celeste98

Bij wie ben je geweest om dit te bevestigen? De reflux?
De vroedvrouw... zij volgt baby's op tot ze 4 maanden zijn.

9 maanden geleden

Nee, sorry! Wat maakt dat je daaraan denkt, als iets afwijkends? Het is normaal dat kindjes spugen, de een meer dan de ander. Pas als het kindje niet goed aankomt, ontevreden/hongerig overkomt of echt huilt vd pijn is het iets afwijkends. Maak je je zorgen? Vind je het onhandig?

9 maanden geleden

Nee , ze geven alleen medicatie bij baby’s die niet goed groeien begreep ik van het consultatiebureau. Mijn baby heeft ook reflux (verborgen dus ze slikt alles door). We hadden hierdoor mega slechte nachten omdat we haar steeds moesten vasthouden omdat ze niet kon liggen. Maar ook dat is geen indicatie zeiden ze omdat het weer bijwerkingen heeft

9 maanden geleden

Wij zijn momenteel in observatie met een ph metrie meter om verborgen reflux te onderzoeken. Zou persoonlijk ook nooit iets opstarten zonder medisch advies, ze zijn nog zo klein.

9 maanden geleden

Ons dochtertje huilde inderdaad erg door de verborgen reflux. Elk kindje heeft inderdaad vaak terug, ons zoontje van 6 weken nu ook, en zolang ze er geen last van hebben is dat oke. Maar soms raakt de slokdarm geïrriteerd door al het maagzuur dat omhoog komt en dan kan medicatie wel helpen. Wij zijn hiervoor bij de kinderarts geweest (in België, is misschien anders in Nederland)