8 Reacties

6 dagen geleden

Hii, het kan niet echt kwaad om jet te eten als je niet tevaal vis eet, alleem omdat het in een restaurant is weet ik het niet zeker aangezien je niet weet of ze het hygiënisch/goed gebakken hebbe

6 dagen geleden

Reactie op Babywens77

Hii, het kan niet echt kwaad om jet te eten als je niet tevaal vis eet, all ...
Okayy ja dan ga ik gewoon het gokje wagen

6 dagen geleden

Op zwangerhap staat een rood kruis bij inktvisringen

6 dagen geleden

Ik heb ze ook gegeten toen ik op vakantie was. Op zwangerhap staat dat je het het best kan beperken tot 1 of 2 keer in je zwangerschap, dus ik heb dat ook op vakantie gedaan! Rest van mijn zwangerschap sla ik ze over

6 dagen geleden

Reactie op kdc1997

Ik heb ze ook gegeten toen ik op vakantie was. Op zwangerhap staat dat je h ...
Ik heb ook precies dit gedaan idd! Er staat in zwangerhap letterlijk 'we weten niet of het veilig is om deze vis te eten. Waarschijnlijk kan het geen kwaad om deze vis een enkele keer te eten tijdens je zwangerschap'. Dus daarom staat er een rood kruis. Maar een keer kan echt geen kwaad en als ze gefrituurd zijn dan zijn ze sowieso goed doorbakken.

6 dagen geleden

Ik eet het ook! Gebakken inktvis en inktvisringen (frituur). Het is niet goed om het vaak te eten omdat het kweekdieren zijn, maarja wel lekker. Ik eet het gewoon als ik trek heb hihi

5 dagen geleden

Ik was ook in Griekenland en heb toen dit document gevonden wat de artsen daar aanraden voor zwangeren https://www.moh.gov.cy/Moh/SGL/sgl.nsf/All/9511E85CB9333C94C2258861003D428C/$file/Fish%20recommendation%20for%20pregnancy.pdf Zoals je ziet staat hier dus dat je gewoon inktvis en garnalen mag. Ik heb het daarom wel beiden 2 keer gegeten, wel kleine porties Gek genoeg wordt panga juist hier afgeraden voor zwangeren ! Terwijl je dat in Nederland wekelijks mag eten

5 dagen geleden

Ik heb gisteren nog Paella op🤣 heb de garnalen wel overgeslagen en niet teveel vis gegeten. Ik las online dat Calamaris bijv juist wel heel gezond is, zit het minste kwik in en veel omega-3. Niet teveel eten dan kan het vast geen kwaad.