11 Reacties

één maand geleden

Ik heb dit ook heel erg. Normaal echt geen aardappeleter en dat is nu juist hetgene wat me beter smaakt. Pasta, rijst of wat dan ook zie ik echt tegenop om te eten, had gehoopt dat het na de 12 weken wel weg zou gaan maar nu 12+5 en nog altijd last ervan. Ik kan nu juist ook veel minder eten dan normaal

één maand geleden

Zeker minder eetlust in de avond, vooral omdat eind van de dag de misselijkheid erger wordt (want de maag is dan leeg). Denken aan eten is dan vervelend. Maar ik push mezelf toch om te eten (vlees en vis vermijd ik nu wel , alleen de geur al bah). En na een paar happen merk ik dat ik toch wel wat kan eten. Geen grote hoeveelheden tegelijkertijd, maar later op de avond eet ik dan nog een beetje. Dan is het verspreid en kan de maag het beter aan. Misschien werkt zoiets voor jou ook? Steeds kleine beetjes eten verspreiden over de avond. :D

één maand geleden

Ik was echt een foodie, kon alles eten en proeven. Morgen 12w en sinds week 6 misselijk van alles, geur van gehakt kon k echt niet hebben. Ik weet al week "geur- en kleurloos" eten 😭😭

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Ik heb dit ook heel erg. Normaal echt geen aardappeleter en dat is nu juist ...
Ik ben bijna 11 weken en de geur van rijst = 🤢😂 Verschrikkelijk he haha.

één maand geleden

Reactie op Es2025

Ik was echt een foodie, kon alles eten en proeven. Morgen 12w en sinds week ...
Ja bizar he hoe dat dan gaat.

één maand geleden

Reactie op yuciena96

Zeker minder eetlust in de avond, vooral omdat eind van de dag de misselijk ...
Ja ik heb net een bakje met yoghurt gegeten dat ging wel goed! Ja dat voel ik dus ook een lege maag, misselijk en dan ergens toch niet kunnen eten.

één maand geleden

Ja heel herkenbaar! Mijn tweede zwangerschap kwam het ook niet terug in 2de en 3de trimester, vooral avondeten amper gegeten.. Veel afgevallen toen, maar ik moet letterlijk kokhalzen als door probeer te eten.. Lastig wat je wil wel dat je baby genoeg voedingsstoffen krijgt!

één maand geleden

Dit is zo herkenbaar, ik word er ook echt verdrietig en machteloos van. Ik heb honger en trek/behoefte in eten, maar ik bij de gedachte aan iets dan ook daadwerkelijk gaan eten schiet mijn lijf in de weerstand. Vooral avondeten is echt een hel, ik weet echt niet wat ik op tafel moet zetten. Het lukt me ook niet gezond te eten en ik leef de afgelopen dagen vooral op cornflakes met melk, omdat dat makkelijk+snel is en luchtig te verteren. Voor de zwangerschap hield ik echt van lekker koken en eten, nu vind ik het vooral een kwelling.. gisteren nog zitten huilen boven een kommetje soep hahaha
Hier hetzelfde! Juist in het prille begin heel veel trek in eten maar sinds week 8 eetlust sterkt afgenomen. Ik was soms ook wel erg misselijk maar laatste week niet meer maar echt geen trek maar probeer wel gewoon te eten. Ik denk maar zo dan komen de kilo’s er ook niet snel aan🫣

één maand geleden

Hier ook hoor heb om de 2 uur bere honger en dan eet ik 2 happen en vol..

één maand geleden

Ik heb het inderdaad vooral met avond eten. Ik eet dan vaak rauwe groenten met hummus of een ander dipje om toch aan de vitamines te komen. Soms lukt een soepje of salade ook wel…