26 Reacties

één maand geleden

Bij ons 1e kindje wisten we het niet. Heel goed te doen qua inrichting en kleding enzo. Wel nieuwsgierig en spannend na mate het einde van de zwangerschap in zicht komt. Waarschijnlijk gaan ee nu wel een geslachtsbepaling laten doen. We hebben nog een meisjes naam en die vinden we nog steeds tof. Maar qua wensen komen we nog niet uit een jongensnaam. Mede hierom zou mijn vrouw het wel heel graag willen weten. Door stressen/zoeken naar de naam of de namen stress kunnen los laten.

één maand geleden

Bij de eerste twee wist ik het niet, bij de derde wel op de 20 weken echo gevraagd en dat gaan we deze keer weer doen. Vind het zelf niet echt boeien (al ben ik benieuwd) maar voor de oudere kindjes fijner om wel te weten, om zich meer een beeld te kunnen vormen

één maand geleden

Jep na 5 jaar traject met IVF is niets meer een verrassing behalve t geslacht.. dus wij zien wel wat t is als eruit komt 😂🍤

één maand geleden

Leuk dat jullie hier voor kiezen! Wij hebben deze keuze ook gemaakt bij de eerste en nu ook bij de tweede. Het is spannend tot het eind, maar tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds verbaasd dat we een dochter hebben. Ik was bij de eerste zwangerschap in de veronderstelling dat ik een jongen zou krijgen, dus de verrassing was des te groter!

één maand geleden

Wij willen het ook niet weten! Je weet al zo veel van tevoren, dus dit houden we graag een verrassing 😇 Plus wij hebben al een naam voor een jongen en een meisje, en aangezien dit ons eerste kindje is, is dat geen issue 😂 En met kleding en de kinderkamer hebben we het redelijk neutraal gehouden, alles wat straks meer voor een jongen of meisje kan, kunnen we dan wel halen 😁

één maand geleden

Ik zou het heel graag niet willen weten, maar ik zou er veel te veel aan denken gedurende de hele zwangerschap, haha. Ik ben véél te nieuwsgierig om het niet te weten. Misschien dat we wel gaan proberen om het geheim te houden voor onze omgeving? Hoewel, ook geen zin om de hele tijd op te moeten letten hoe we over de baby praten. Mijn moeder gaat de rest van de zwangerschap vissen 🥲

één maand geleden

Wij doen ook geen geslachtsbepaling van tevoren. Hebben we bij de eerste 4 wel gedaan. Steeds met een andere reden maar nu hebben we 2 jongens, 2 meiden dus het lijkt me nu wel echt heel leuk om pas bij de geboorte te ontdekken wat de tie-breaker wordt😉 lijkt me.echt een bijzonder moment dat er een baby op je gelegd wordt en je dán pas ontdekt wat het is

één maand geleden

Ja hier 🙋‍♀️ wij wisten het bij onze eerste niet, ik vond het een heel bijzonder moment dat mijn man de baby aanpakte bij de geboorte, en mij vertelde dat we "jongensnaam" hadden gekregen 🥰. Deze keer willen we het weer niet weten, je weet tegenwoordig al zo veel van tevoren 😅 Eerste kleertjes hebben we neutraal van de eerste, dus die kunnen we ongeacht het geslacht voor een tweede weer gebruiken. Het kamertje en de meubels hebben we ook neutraal gehouden, dus ook die kunnen makkelijk door geschoven worden. Ik vond het online shoppen in mijn kraanwerk heerlijk 😂

één maand geleden

Wij willen het niet weten😊 Doordat we in een IVF traject zatten 'weet' je bijna alles al en is veel van de spanning (en na lange tijd ook enthousiasme) er wel beetje van af. We vinden het juist zo leuk dat dit dan iets is wat we echt niet van tevoren weten🤍

één maand geleden

Ik wil het voor nu niet weten, mijn man zou het wel willen weten. Dus ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :)

één maand geleden

Reactie op Dunjah89

Jep na 5 jaar traject met IVF is niets meer een verrassing behalve t geslac ...
Herkenbaar gevoel❤️

één maand geleden

Wij willen het voor de derde keer niet weten. Vond het de allermooiste verrassing, echt een magisch moment 💖 Je merkt dan ook dat anderen er tijdens je zwangerschap veel meer mee bezig zijn dan jij. En na de geboorte ‘vergaten’ wij de eerste keer helemaal te kijken, gewoon omdat het helemaal niet zo belangrijk is. Vond het ook mooi om aan mensen te vertellen: ‘de bevalling is goed gegaan en het is een…’

één maand geleden

Ik wilde dit eigenlijk ook… Totdat ik babywinkels ging bezoeken. Alles wat voor beide kan qua kleertjes is beige, bruin, taupe. Alles voor meiden is met strikjes of ruffels of bloemetjes. Voor jongens veel met dino’s en trucks. Dit kreeg ik ook te horen van mensen die een cadeautje voor ons wilden kopen 🙈 Ik houd van kleur en printjes, dus ben toch maar voor het praktische gegaan en heb een geslachtsecho ingepland. Daarnaast wilde de papa het ook heel graag weten. Wie weet als we ooit nog een kindje krijgen dat we het wel een verrassing houden

één maand geleden

Wij willen het ook niet weten, die verrassing lijkt mij zo leuk! 🥰❤️

één maand geleden

Waar ik benieuwd naar ben, ga je het niet op een begeven moment zelf zien op de echo? Lijkt mij zo moeilijk omdat je wel wil kijken tijdens het maken van de echo.

één maand geleden

Bij de eerste wisten wij het niet en nu willen we het weer niet weten. Zo leuk om de hele zwangerschap te speculeren wat het babytje zal zijn. En op het moment van erachter komen is zo leuk en bijzonder. Extra zetje in de rug voor de laatste loodjes tijdens de bevalling 🤪

één maand geleden

Reactie op 23r

Waar ik benieuwd naar ben, ga je het niet op een begeven moment zelf zien o ...
De verloskundige/echoscopiste zegt wanneer je even weg moet kijken, vanaf de leeftijd dat je het goed kan zien zie je niet meer het hele kindje in een beeld, dus dan kunnen ze makkelijk even waarschuwen als ze bij het geslacht komen 🤷‍♀️ wij keken ook even niet als ze net begon met de echo, stel dat hij dan net met zijn beentjes wijd ervoor zou liggen 😅.

één maand geleden

Het lijkt mij heel erg leuk en spannend om het niet te weten, maar ik ben een TE grote controle freak en ik kan het niet niet weten. Dus wel een geslachtsecho gepland maar misschien dat we het geheim houden voor de mensen om ons heen, al denk ik dat ook dat niet gaat lukken want mijn gezicht spreekt boekdelen op zulke momenten. Dit was bij de eerste ook de planning maar “helaas” toch m’n mond voorbij gepraat 😂

één maand geleden

Ik wil het ook niet weten, altijd al gezegd en nu ik zwanger ben overheerst dat gevoel nog steeds! Verrassing met de geboorte 🩷💙

één maand geleden

Ik wilde het bij mijn vorige zwangerschap ook echt niet weten. Was ook heel bijzonder om niet te weten wat het geslacht zou zijn. En handig dat ik maar heel weinig neutrale kleine kleding had gekocht! Nu bij de tweede merk ik dat ik het juist wel wil weten. Dus rond week 17 staat er een pretecho gepland om te kijken. Dit keer sta ik er een stuk praktischer in. Kan ik de kleertjes hergebruiken of niet? De naam alsnog gebruiken? Al dat soort dingen 🙈