64 Reacties

één maand geleden

Ik ben 24 weken en ook 9 a 10 kilo aangekomen🫣

één maand geleden

Ik ben 24 weken en nu 11 kilo aangekomen 😪

één maand geleden

Gewichtstoename in de zwangerschap is echt bij iedereen anders. Echt een 'normaal' is er niet geloof ik, behalve dat ze vanaf een bepaald termijn zeggen dat je 0,5 kilo per week aankomt. Ik ben zelf maar 3/4 kilo aangekomen tot nu toe en ben 20+5 vandaag. Maar dat kan er ook allemaal nog bijkomen in het laatste trimester natuurlijk.

één maand geleden

Ik ben nu 21+2 en er zit ook 10 kilo bij, ben 1.78 en woog voor de zwangerschap 66 kilo

één maand geleden

Laatst bij de gynaecoloog gewogen en schrok toch wel heeeeeel eventjes. Even puur de metingen bij de gynaecoloog bekeken: Tot 16 weken maar iets van een kleine kilo aangekomen. Bij 21+2 zat er plots totaal 5 kilo bij 😯 dat zijn er 4 in 5 weken... Ben benieuwd, bij 26 weken moet ik terug. Ik las dat je in het 2e trimester het meest aankomt, tot wel 9 kilo (extra bloed, vruchtwater, grotere placenta, grotere baarmoeder, ...)! Bij de een zal dit al sneller/ eerder zijn dan bij de ander.

één maand geleden

23 weken & 3 kilo erbij 🤭 wel moet ik er bij zeggen dat ik de eerste 12/14 weken ook afgevallen ben door het overgeven, en het dus nu ‘dubbel’ erbij moet

één maand geleden

Reactie op Kuskus

23 weken & 3 kilo erbij 🤭 wel moet ik er bij zeggen dat ik de eerste 1 ...
Dat kan ik me voorstellen. 6/10 kilo is bij mij juist van het eerste trimester, omdat ik veel at tegen de misselijkheid.

één maand geleden

22+5 weken en +7,2 kilo erbij! 1.82m en woog voor de zwangerschap 68,9kg. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik in totaal 16 kilo aangekomen, ben benieuwd hoeveel deze zwangerschap!

één maand geleden

Hier 21 weken en 5 kilo afgevallen 🙈 Maar heb erg weinig eetlust en ben van mezelf al zwaarder, dus het kan eraf zegmaar 😅 ga het met de 24 weken afspraak in het ziekenhuis wel even aangeven, maar tot nu toe groeit de kleine heel goes gelukkig

één maand geleden

Over het algemeen komen magere mensen wat meer aan en dikkere mensen minder. Blijkbaar heeft je lichaam een bepaald vetpercentage nodig voor ná de zwangerschap. Energiereserves, om bijv. ook borstvoeding te kunnen geven. Uiteraard zijn hier ook weer uitzonderingen op. Veel vrouwen vallen na de bevalling ook weer af, door de borstvoeding. Jammer genoeg ben ik niet zo'n vrouw haha. Ik woog voor de zwangerschap 96 kg en was met 20 weken 8 kilo aangekomen. Mag van mij ook wel minder hard gaan.

één maand geleden

22 weken en iets van 3 kilo aangekomen tot nu toe. Wel in het begin iets afgevallen door misselijkheid

één maand geleden

Nu 23+4 en zit 5 kilo onder mijn startgewicht. Tot week 16 langzaam afgevallen en sindsdien stabiel. Nu had ik voor de zwangerschap wel overgewicht, dus dan is het niet vreemd om minder aan te komen. Mijn eetlust laat ook regelmatig te wensen over, tot week 16 misselijk geweest, sinds week 21 is het terug.. Ik loop bij een diëtiste vanwege zwangerschapsdiabetes en zij heeft aangegeven dat er rond de 24/25 weken toch wel een kilo bij moet zijn gekomen, anders moeten we gaan overleggen hoe verder

één maand geleden

Vorige zwangerschap was ik in totaal 20kg aangekomen en daar is altijd 5kg van blijven hangen. Ik durf het nu niet aan om te wegen omdat ik al te zwaar was voor ik weer zwanger werd. Zolang de kleine het goed blijft doen en ik niet ziek wordt of iets ga ik pas op de weegschaal tegen het einde vd zwangerschap om te zien wat ik ben aangekomen Na deze zwangerschap gaat wel het gas er op om alles kwijt te raken plus dat beetje van de vorige zwangerschap

één maand geleden

Ik ben 21 wk en 2 dagen en nu zo ongeveer 3 kg aangekomen. Ik ben 1.70 en mijn startgewicht was 62 kg.

één maand geleden

Nog niks, maar in het begin denk ik afgevallen van het weinige eten en 🤮 bij de vorige 20 kilo in totaal waarvan 4 is gebleven. Ik eet ook niet anders als wanneer ik niet zwanger ben (bewust) zodat ik niet straks ineens heel veel eraan moet doen. Uiteindelijk word iedereen zwaarder je gaat toch ook vocht vast houden en de baby/placenta etc is ook allemaal gewicht

één maand geleden

Reactie op moronthefloor

Ik ben nu 21+2 en er zit ook 10 kilo bij, ben 1.78 en woog voor de zwangers ...
Hier zelfde verhaal. 176 en was 64 kilo. En bij 21 wk ook 10 kilo al zwaarder

één maand geleden

Ik ben nu 21+5 weken en ik ben 2 kilo aangekomen. Ik las dat je minder kilos erbij krijgt als je al meer wat overgewicht begint, zoals ik. Als je dunner bent, kom je sneller aan omdat je ook vet reserve opbouwt voor borstvoeding. Oftewel: het is allemaal normaal en bij iedereen anders.

één maand geleden

Ik ben 24 weken en ben nu op dit moment nog 3 kilo lichter als voor de start van de zwangerschap 😐 ik kom pas sinds de afgelopen 2 weken een beetje bij (gelukkig). Met de baby is gelukkig alles goed, die groeit goed! Vanwege het gewichtsverlies hou ik mijn gewicht wekelijks vrij nauwkeurig bij. Maar de verloskundige en gynaecoloog maken zich geen zorgen, dus dan doe ik dat ook maar niet 🙂

één maand geleden

24 weken en 4,5 kilo aangekomen 🤰🏼🩵

één maand geleden

Ik ben donderdag 23 weken en 4 kilo aangekomen. Maar mn startgewicht was ook al 5kg hoger dan bij mn vorige zwangerschap 🫣