10 Reacties

gisteren

Ingeleid wegens vermoeden van macrosomie. Uiteindelijk zat ze net onder de grens. Hier nu echt een kleine meid, haar lijntje is langzaam maar zeker onder het gemiddelde gegaan. Zou nu niet weten hoe zwaar ze is maar ze is echt niet groot en ze heeft niet veel reserves zeg maar. Ik denk dus dat ik zwangerschapssuiker gehad heb zonder te weten (echt veel dorst gehad). Mijn verloskundige denkt daar anders over overigens. Nu groeit onze meid meer zoals wij zelf ook groeiden. We zijn allebei niet groot en echt klein geboren ook.

gisteren

Reactie op liesjeluum

Ingeleid wegens vermoeden van macrosomie. Uiteindelijk zat ze net onder de ...
Interessant! Hoe was je bloeddruk tijdens de zwangerschap?

gisteren

hoi! onze dochter was 4846 gram bij de geboorte. qua gewicht loopt ze nog steeds flink voor. qua lengte had ze een flinke afvlakking bij de laatste meting. maar dat is al weer ruim een maand geleden en heb zelf wel het gevoel dat ze weer in de lengte gegroeid is, want verschillende kleertjes beginnen weer te kort te worden.

gisteren

Geen macrosome baby, maar hier buigt de groei al lange tijd af en lees het van vele. Ik zou bijna denken dag eht normaal is bij de leeftijd?

gisteren

Hier ook een macrosome zoon bij de geboorte. 4245 gram en 55cm. Hij groeit in lengte en gewicht boven de curve, maar wel stabiel. Ik merk dat zn gewicht en voedingsinname nu iets stagneert, maar past ook bij de leeftijd!

gisteren

Bedankt voor de reacties! Ik ben me ervan bewust dat de groei en gewichtstoename stagneert na x maanden maar was even specifiek benieuwd hoe dat bij andere macrosome baby's gaat. Onze dochter werd met haar bijna 5kg op p100 geboren, boog vrij snel af naar p80 en is de laatste maanden verder afgebogen naar ~p50 of iets daaronder. Volgt iig niet haar eigen curve ;)

gisteren

Reactie op Dautsen

Interessant! Hoe was je bloeddruk tijdens de zwangerschap?
Perfect 120/80. Maar, mijn bloeddruk is normaal laag, dus ik vond hem vrij hoog wel.

gisteren

Hier ook een flinke dame gekregen, geboren met 38 weken en bijna 4200 gram (kwam uit zichzelf, niet ingeleid). Ze is nog steeds wel fors en heeft bij haar bovenbenen echt lekkere spekjes. Ik heb niet het idee dat ze afbuigt, maar gewoon groot is. Ik had geen suiker, wij zijn zelf ook allebei groot (1.75 en 1.95m).

gisteren

Onze zoon is geboren met 5105 gram, nu nog steeds iets boven gemiddeld maar wel ‘normaal’. Onze dochter (nu 1 jaar) is bij 37,5 weken spontaan geboren met 3745 gram, maar is nu juist echt flink geworden (inmiddels 11 kg). Bijgevoegd grafiek van zoon (start 5105 gram). 😄

gisteren

En hier van dochter (start 3745 bij 37 weken).