80 Reacties
VRIEND
één maand geleden
Reactie op Zjanies
En wat doe je vervolgens met de informatie dat je het toch hebt? Als je ver ...
Ik kom op basis van mijn eetschema al een heel eind. Deze zwangerschap heb ik niet veel eetlust waardoor ik mijn koolhydraten minder hoef te spreiden. En je slaat liever wit brood, zoet beleg, koek en snoep over. Witte pasta eet ik wel, maar door de portie die ik neem zorgt het niet voor een piek.
Je houd dus eerst een eetschema bij en je prikt nuchter en telkens 1 uur na je hoofdmaaltijd. Mijn waardes zijn altijd onder de 7.8 dus prima, als je hoger komt dan volgt er een gesprek over je dieet of eventueel ondersteunende medicatie.
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Ik heb hem vandaag en natuurlijk met enorme honger wakker geworden. Leuk 😅 ...
Succes! Ik had 'm gisteren, zoontje was alleen om 4.30u al wakker en heeft daarna niet meer geslapen, dus was een lange nuchtere zit daardoor 😅 verder viel het me mee eerlijk gezegd!
één maand geleden
Reactie op Pipp
Succes! Ik had 'm gisteren, zoontje was alleen om 4.30u al wakker en heeft ...
Ah nee ja dat is lang dan! Ik ben er net van af. Drankje viel me enorm mee. Wel meteen duizelig en de hele tijd (nog steeds) misselijk geweest en enorm moe. Blij dat ik nu weer naar huis kan. Heb het broodje dat ik bij had al wandelend naar buiten gegeten 😂
één maand geleden
Reactie op Ikigai
Ah nee ja dat is lang dan! Ik ben er net van af. Drankje viel me enorm mee. ...
Ah gelukkig viel het voor jou ook mee! Ja dat had ik dus ook, zulke horrorverhalen gehoord over dat vieze drankje, maar het was letterlijk gewoon suikerwater. Nou prima, had mega dorst. Kwam daarna alleen tot de onaangename conclusie dat je ook geen water mocht drinken tijdens de wachturen, dus had daarna nog meer dorst 😅 in het laatste kwartier kwam er alleen een man uitgebreid een broodje zitten eten schuin tegenover me in de wachtruimte... gelukkig was ik toen al bijna klaar. Dat duizelig en heel moe kwam bij mij gek genoeg pas toen ik al thuis was! En groot gelijk hoor van dat broodje, heb daarna ook veel gegeten 😂
één maand geleden
Reactie op Pipp
Ah gelukkig viel het voor jou ook mee! Ja dat had ik dus ook, zulke horrorv ...
Oh ik kreeg nog 1 bekertje water mee die mocht ik in die 2 uur drinken. Die heb ik verspreid over die 2 uur rustig opgedronken
één maand geleden
Reactie op Miesvdv
Ik moet hem over een paar weken. Ik begreep dat je hier niet bij mag lopen? ...
Tijdens het opmeten van de bloeddruk eerste halfuur kan je niet lopen, ik mocht daarna gewoon lopen
één maand geleden
Reactie op Opgoedgeluk
Tijdens het opmeten van de bloeddruk eerste halfuur kan je niet lopen, ik m ...
Oh echt? Ik moest echt 2uur stil zitten. Toen ik in het laatste half uur opstond om iemand te helpen werd ik meteen teruggeroepen dat ik moest blijven zitten omdat alles anders opnieuw moest 😅
Bloeddruk is overigens bij mij niet gemeten toen.
één maand geleden
Reactie op Ina33
Oh echt? Ik moest echt 2uur stil zitten. Toen ik in het laatste half uur op ...
Ik moest ook 2u lang stil zitten idd. Anders zou je mogelijk te veel suikers verbruiken tijdens bewegen en dat zou ook de testresultaten beinvloeden. Had wel de rest vd dag mega last van mn bekken, omdat ik dus eigenlijk niet zo lang achter elkaar kan zitten...
één maand geleden
Reactie op Miesvdv
Hopelijk hebben ze ook ligstoelen dan! Hier hadden ze er 2 waarvan ik een in beslag heb genomen haha. Anders zullen ze echt wel met je meedenken als je het aangeeft. 2 uur is inderdaad lang.
één maand geleden
Reactie op Miesvdv
Ik vroeg bij aanvang of ik ergens anders mocht gaan zitten ivm de harde stoelen/bankjes daar en iets verderop ik het ziekenhuis hebben ze betere stoelen. Dit mocht niet, maar ik gaf ook aan dat ik na 2 uren echt wel last zou hebben van mijn bekken. Ik mocht vervolgens in een apart kamertje zitten met een stoel die ook in ligstand kan enz. Heel chill, dus heerlijk alleen 2 uren daar gezeten/gelegen haha. Ik zou het dus zeker van te voren aangeven, evt alvast bellen van te voren om mogelijkheden te bespreken.
één maand geleden
Reactie op MommyOfRomaissa
Oh ik kreeg nog 1 bekertje water mee die mocht ik in die 2 uur drinken. Die ...
Ik kreeg direct na het suikerdrankje wat water aangeboden om de smaak wat weg te spoelen.
één maand geleden
Reactie op Kiimi
Wie vraagt die heeft wat 🫣. Chill dat ze dat deden, dat zouden ze hier noo ...
Ik was ook blij verrast, had het ook niet verwacht. Maar toch fijn om te merken dat als je je wel uitspreekt het soms wel in je voordeel kan werken. Dit was in ziekenhuis in Assen. Uitslag was gelukkig ook goed 😊
één maand geleden
Nou ven nu in het ziekenhuis heb zojuist de 1e prik gehad, drankje op, (proeft naar suikerwater) en mag gewoon vrij rond lopen als ik maar zorh dat ik om 10 uur terug ben
één maand geleden
Zit nu ook in de wachtkamer, mag echt niet teveel bewegen alleen als je echt naar de wc moet. Drankje vond ik persoonlijk echt niet lekker maar als het je smaak is is het goed te doen.. zo weer prikken voor de 2e keer en dan heeeerlijk een broodje eten (en een fles water) hahaha