80 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op Mamsie11
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik deze test gedaan, maar ik vond het geen ...
Ik wou dat ik deze verloskundige had, haha! Bij mij is er meteen doorverwijzing van de diëtiste volgens protocol. Dus helaas niet eerst 2x een curve.
10 dagen geleden
Na hoe lang hadden jullie de uitslag? Ik heb hem vanochtend gehad maar de prikster wist ook niet wanneer de uitslag er zou zijn. Viel me wel tegen hoor, sowieso ben ik geen held met bloedprikken maar ik moest ook gewoon 2 uur in de wachtkamer zitten. Ik dacht dat ik ergens mocht gaan liggen maar dat was niet zo helaas. Voelde me het eerste uur echt beroerd, was geen pretje.🤣
10 dagen geleden
Reactie op kdc1997
Na hoe lang hadden jullie de uitslag? Ik heb hem vanochtend gehad maar de p ...
Bij mij werd er met de vingerprik meteen de waarde gezegd, en werd in de middag door de verloskundige gebeld. met de bijbehorende uitslag. Ik moest inderdaad ook gewoon op een plastic stoel wachten, had stiekem ook gehoopt op een heerlijke ligstoel maar helaas.
10 dagen geleden
Reactie op kdc1997
Ja ik had alleen aan het begin een vingerprik, daarna niet. Dus weet alleen ...
Aha ik had bij begin en eind een vingerprik, dus wist eigenlijk meteen de uitslag. Maar dat was meer door mijn achtergrond als verpleegkundige
3 dagen geleden
Reactie op Motherin2025
Huh echt ? Waar is deze waarde van? Bij mij kwam er na 2u 7.9 aan en heb nu ...
Mag ik vragen wat jouw nuchtere waarde was? Ik heb ook de uitslag van 7,9 na 2u, maar nuchter was het hartstikke goed. Ik ga er morgen meer over horen, maar ben ook bang dat ik toch zwangerschapsdiabetes heb
3 dagen geleden
Reactie op Fier
Mag ik vragen wat jouw nuchtere waarde was? Ik heb ook de uitslag van 7,9 n ...
Ja hoor! Mijn nuchtere waarde was 4.9 dus prima binnen de range. Ik denk dat jij dan inderdaad ook zwangerschapssuiker hebt. Ik moet zeggen dat mijn waardes continue goed zijn en ik na 1 bezoekje aan de diëtiste er ook niet meer heen hoef. Dit had te maken met mijn voedingspatroon wat al volgens de richtlijn is.
één dag geleden
Reactie op dvdvries
Vanochtend de test gedaan en zag net mijn waardes online. Volgens de refere ...
Verschilt een beetje per plek, dat is het kromme. Het is even afwachten wat ze zeggen, maar als het binnen de referentiewaarden valt die daar bij staan, dan zou het wel goed zijn?
één dag geleden
Reactie op Fier
Verschilt een beetje per plek, dat is het kromme. Het is even afwachten wat ...
De waardes van een zwangere vrouw liggen iets anders volgens mij.
één dag geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
De waardes van een zwangere vrouw liggen iets anders volgens mij.
Deze waardes moet ik inderdaad ook aanhouden. Maar heb ook al meer gelezen hier dat de referentiewaarden wisselen. Lijkt mij dat als in een dossier bepaalde referentiewaarden staan, deze gehanteerd worden in de betreffende situatie. Maar dat weet ik ook niet natuurlijk.
één dag geleden
Reactie op Fier
Fijn dat je waardes steeds goed zijn! Kan je nog wel iets ongezonds eten af ...
Af en toe iets lekkers moet kunnen, maar ik doe dat wel bewust en niet te vaak. Bijv minder koolhydraten bij de warme maaltijd waardoor ik deze als toetje/avondsnack kan gebruiken
één dag geleden
Reactie op Fier
Deze waardes moet ik inderdaad ook aanhouden. Maar heb ook al meer gelezen ...
Meestal belt de verloskundige of het ziekenhuis dezelfde dag nog toch? Ik denk dat bij een sukerdrankje de waarders sowieso wat hoger zijn, maar weet het niet zeker ☺️
één dag geleden
Reactie op Daisyleeuwarden1981
Meestal belt de verloskundige of het ziekenhuis dezelfde dag nog toch? Ik d ...
Nee verschilt heel erg wanneer mensen de uitslag krijgen. Ik zat 0,1 boven de marges, maar heb toch de diagnose gekregen. Te hoog is te hoog wordt gezegd.
Maar kan best zijn dat de glucosewaardes inderdaad meer pieken na de suikertest dan na iets anders
één dag geleden
Reactie op Fier
Fijn dat je waardes steeds goed zijn! Kan je nog wel iets ongezonds eten af ...
En daarbij eet ik nu in de avond als snack in het weekend soms komkommer plakjes met brie bijv wanneer mijn man chips of iets dergelijks pakt, want in komkommer en brie zitten amper koolhydraten
één dag geleden
Reactie op Fier
Nee verschilt heel erg wanneer mensen de uitslag krijgen. Ik zat 0,1 boven ...
Bij mijn vorige zwangerschap was de test in het ziekenhuis ook iets te hoog. Toen tijdens de gehele zwangerschap alles ruim onder de marges en daarna nooit geen last meer gehad van afwijkingen.
één dag geleden
Reactie op Motherin2025
En daarbij eet ik nu in de avond als snack in het weekend soms komkommer pl ...
Ja dat is top! Ik vind het vooral 'belangrijk' dat ik bijv met mn verjaardag of oud en nieuw een keer wat mag. Tussendoor overleef ik het wel. En brie is sowieso fantastisch, dus ben blij dat ik dat mag haha
één dag geleden
Reactie op Fier
Ja dat is top! Ik vind het vooral 'belangrijk' dat ik bijv met mn verjaarda ...
En daarbij is mijn mentaliteit er in ook dat het gaat om het feit dat je suiker niet structureel veel te hoog is, je kindje en jij hebben er bij 1x een iets hogere suiker echt niet meteen negatieve effecten van!