12 Reacties

2 maanden geleden

🤯 jeetje wat ontzettend slordig! Dan check je het toch eerst inwendig voor je zoiets uitspreekt. Pfoee... Nou wel heel fijn dat alles toch goed is!🍀❤️

2 maanden geleden

Ah wat naar ook weer! Gek dat ze eerst uitwendig keek, meestal is zo vroeg standaard inwendig. Gelukkig zit het wel goed!!

2 maanden geleden

Het zijn… en blijven toch mensen hè. Ik waardeer alle eerlijkheid wat ze op het eerste oog zien en vertellen maar dat is misschien mijn nuchtere zelf. Fijn dat ze uiteindelijk een kloppend hartje zagen, en dat ze haar excuus heeft gemaakt plus aanbood toch inwendig te kijken (dus wel verder keek dan haar neus lang was?) of zeg ik nu iets heel raars. Een vervelend gevoel mag je ook bij de verloskundige gewoon uitspreken en zou ik ook zeker doen.

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Het zijn… en blijven toch mensen hè. Ik waardeer alle eerlijkheid wat ze op ...
Jep heb ik ook gedaan maar naar mijn inzicht zou je dan eerst inwendig gaan kijken voor je conclusies trekt zeg maar maargoed misschien is dat iets persoonlijks dan. Ik heb echt trauma opgelopen door mijn vorige miskraam dus dit kwam heel hard binnen 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ah wat naar ook weer! Gek dat ze eerst uitwendig keek, meestal is zo vroeg ...
Ja vond ik ook idd al maargoed gelukkig ligt het vruchtje precies op termijn voor nu kan ik weer fijn slapen op naar de volgende echo

2 maanden geleden

Reactie op Ina33

🤯 jeetje wat ontzettend slordig! Dan check je het toch eerst inwendig voor ...
Ja vond ik ook en daarna kwamen alle spanningen eruit wat resulteert in hoofdpijn gelukkig al wat afgezwakt weer maar toch schok me rot

2 maanden geleden

Bij mij hebben ze het rond de 7 weken niet eens uitwendig geprobeerd. Bizar dat ze gelijk die conclusie trok dan joh. Gelukkig toch nog even verder gekeken, maar wel heel raar. Kan je nog naar een andere verloskundige overstappen? Lijkt me niet heel geruststellend om de hele zwangerschap door te moeten met iemand die je nu niet meer vertrouwt.

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower127

Het zijn… en blijven toch mensen hè. Ik waardeer alle eerlijkheid wat ze op ...
Ja dat is natuurlijk ook zo. Helemaal niets zeggen kan ook voor onrust zorgen. Maar ze had ook kunnen zeggen: ik kan het zo niet zien dus wil graag nog inwendig kijken. Maar goed, makkelijk praten vanaf de zijlijn en zo hebben we allemaal wel een onhandig moment. Alleen is dit dan wel gelijk een hele pijnlijke 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Bij mij hebben ze het rond de 7 weken niet eens uitwendig geprobeerd. Bizar ...
Hé hoi ja ik ben in twijfel ook omdat toen ik mij aanmelden heel raar behandeld werd aan de telefoon weeg ik dit helaas toch nu weer mee. Ik had een trauma opgelopen met mijn vorige miskraam toen had ik ineens een hartje wat ermee gestopt was dat kwam ook heel rauw op mijn dak en nu blijf ik mega onzeker elke echo is een kwelling voor me hoe fijn ik het ook vind dat het vruchtje toch in leven is ben ik bang om er nu al een band mee op te bouwen omdat ik angstig blijf dus het is heel lastig om mijn emoties hierin onder controle te houden , in mijn werk kan ik dit prima werk in de jeugdhulpverlening waarin ik vaak ook te maken krijg met mensen een boodschap te moeten geven die niet leuk is maar dat is dan zonder emotie omdat het ver van je af staat , dit drukt mij telkens heel erg met de neus op de feiten

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Hé hoi ja ik ben in twijfel ook omdat toen ik mij aanmelden heel raar behan ...
Ik zou echt een andere praktijk zoeken. Ze missen een portie empathie in die praktijk.. Las in een ander topic ook dat ze je geen echo willen geven tot de termijnecho in augustus. Er zijn genoeg praktijken waar ze met alle liefde met je mee denken of waar ze bijv hartjes spreekuur hebben.

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Hé hoi ja ik ben in twijfel ook omdat toen ik mij aanmelden heel raar behan ...
Ah ik snap de onzekerheid helemaal🥺 mijn vorige zwangerschap is helaas ook niet goed afgelopen dus die onzekerheid herken ik. Is ook een stukje zelf bescherming denk ik, dat je je nog niet kan binden en je jezelf er misschien deels voor afsluit. Misschien kan je eens een andere verloskundigenpraktijk bellen en vragen of een overstap mogelijk is? Lijkt me wel belangrijk dat je er met een goed gevoel en vertrouwen naartoe gaat. Helemaal als je in het verleden zoiets moeilijks hebt meegemaakt. In het ziekenhuis is het blijkbaar heel normaal om over te stappen naar een andere arts als er geen klik is, dus dat lijkt me hier niet anders. Als ik jouw verhaal lees heb ik het idee dat mijn vertrouwen in deze praktijk niet zo makkelijk terug zou komen in elk geval😕 Succes ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ah ik snap de onzekerheid helemaal🥺 mijn vorige zwangerschap is helaas ook ...
Hé dankjewel voor je reactie ik heb gister inderdaad een andere praktijk in de buurt benaderd en die reageerde heel fijn en begripvol en vond het heel hoe deze verloskundige al haar conclusie s trok voor ze inwendig had gekeken. Ze bood meteen aan om donderdag te komen en wekelijks te kijken als gerust stelling voor mij en gaf ook aan dat het vertrouwen weer moet groeien in deze nieuwe zwangerschap, ik ben zo dankbaar dat ik zwanger ben maar zo gigantisch bang dat er iets mis kan gaan. Ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Mede dankzij jullie feedback hier op het forum. ❤️